Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 122015 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #240 Gepost op: 29 juni 2008, 23:10:29
dit is allemaal heel leuk maar op de ijssel zijn de proffesionele hulpverleners er sneller dan jullie, en welke meldkamer gaat jullie allarmeren?  Als de brandweer er is zijn er toch al genoeg hulpverleners?

Waarom denk je dat ?

Ik denk dat je nog wat informatie mist.. en die zullen we ook in een later stadium duidelijk communiceren...

Veel auto's op de wal.. helpt niet echt op het water..  En de redcapaciteit is ook erg mager.. Daar zijn inmiddels al flink wat rapporten van..
En waarom je denk dat na alarmering de brandweer sneller is dan wij.. weet ik niet.. maar dat zal na het definitief operationeel worden, vanzelf blijken..
Verder onze vrijwillegers zijn ook professioneel opgeleide vrijwilligers, en werken net zo professioneel als alle betaalde krachten.

Even geduld en je alles zal je duidelijk worden.. :-D


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #241 Gepost op: 20 juli 2008, 17:19:06
Even geduld en je alles zal je duidelijk worden.. :-D
Is er al nieuws? Het "even geduld" duurt nu al vanaf begin december 2006 (de start van de topic). En we zijn nu toch echt benieuwd.....


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #242 Gepost op: 20 juli 2008, 18:58:06
tja, het gaat mij ook niet snel genoeg.. we kunnen echter geen ijzer met handen breken, en we komen ook niet eerder online als er ook echt iets te melden is.  Er gebeurd wel veel. En er moeten nog een paar crusiale zaken afgerond worden.. meer kunnen we nog niet zeggen..


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #243 Gepost op: 12 september 2008, 16:36:27
Al weer een Opening is het operationeel zijn,Hoor jullie nauwlijks op mijn scannertje..
hulpdiensten-spotter


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #244 Gepost op: 12 september 2008, 18:05:54
Al weer een Opening is het operationeel zijn,Hoor jullie nauwlijks op mijn scannertje..

Waar staat jou scannertje, en hoe hoog staat jouw antenne

Inmiddels werven in het kader van continuiteit weer medewerkers.  

Metname overdag is de bezetting echt een probleem om een dienstverlening te garanderen..


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #245 Gepost op: 17 september 2008, 10:20:43
dus ik begrijp dat jullie nog niet operaioneel zijn,
ik heb mn attene op ong 6 meter hoog staan in Urk.
kan het Yssel/Ketelmeer goed pakken maar hoor jullie nooit
hebben jullie een vaste oefenavond en waar is de ligplaats
dan kan ik mischien eens spotten...
hulpdiensten-spotter


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #246 Gepost op: 17 september 2008, 11:34:49
Als het station operationeel is, kunnen ze meteen goed aan de bak. Ik hoor regelmatig oproepen voor de beide meren, en tot nu toe laat hulp vaak op zich wachten. Als je daar in het water beland, of je boot maakt water dan heb je echt een probleem.
Urk is eigenlijk te ver weg.Toch is Elburg als ligplaats dan ook geen oplossing, want dat is nog verder weg. Kampen is al beter, maar ook dan moet je rekenen op een kwartier varen. Eigenlijk qua redden een beetje een verdom hoekje. Ik zou een boot in Kampersluis neerleggen.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #247 Gepost op: 17 september 2008, 12:33:18
dus ik begrijp dat jullie nog niet operaioneel zijn,
ik heb mn attene op ong 6 meter hoog staan in Urk.
kan het Yssel/Ketelmeer goed pakken maar hoor jullie nooit
hebben jullie een vaste oefenavond en waar is de ligplaats
dan kan ik mischien eens spotten...
 
Nee, we zijn nog niet operationeel, in de definitie van dit forum..
We gebruiken de marifoon alleen als het nodig is.. En niet voor trainingsmissies, we hebben daarvoor onze eigen verbindingen..

Voor kleine hulpverleningen die we tegen komen op onze trainings en preperatie missies, en we geen assistentie van derden nodig zullen we de marifoon niet gebruiken..  Een vissers bootje met motorpech op de IJssel, die we toevallig tegen komen, helpen we gewoon ff..  Een zeilboot op de dijk, vlak voor de sluis, waar we langs komen, steken we ff een handje toe.. en helpen we even door de sluis, en naar een aanlegplek verder..  Dat is eigenlijk gewoon passantenhulpverlening, we steken ff een handje toe..  
in de afgelopen zomermaanden waren dat 20 hulpverleningen aan watersport..


Als het station operationeel is, kunnen ze meteen goed aan de bak. Ik hoor regelmatig oproepen voor de beide meren, en tot nu toe laat hulp vaak op zich wachten. Als je daar in het water beland, of je boot maakt water dan heb je echt een probleem.
Urk is eigenlijk te ver weg.Toch is Elburg als ligplaats dan ook geen oplossing, want dat is nog verder weg. Kampen is al beter, maar ook dan moet je rekenen op een kwartier varen. Eigenlijk qua redden een beetje een verdom hoekje. Ik zou een boot in Kampersluis neerleggen.

Henk

Er gebeurd wel al heel veel, zowel op de IJssel, op het vossemeer, zwartemeer en ketelmeer.  En de geplande locatie, aan de kampense zijde van IJssel, ligt op maximaal 10 minuten varen (gemeten met de Chester) van de uiterste randen van ons (geplande inzetgebied).  Onze vrijwilligers, kunnen gemiddeld binnen 10 minuten aan boord zijn.  
We hopen dat prestatie-indicator van binnen 10 minuten uitvaren na alarmering, binnen 90% van de gevallen al vanaf de formele opening  te halen..   Dit moet binnen een paar jaar uitgroeien naar 95% tot 98% van de gevallen.

We hopen alle een meetbare prestatie-indicatoren en bijbehorende randvoorwaarden binnen kort te presenteren..

KNRM Elburg kan heel goed Drontermeer en veluwemeer afvangen, KNRM Urk kan deel IJsselmeer en de west zijde van Ketelmeer binnen adequate tijd kunnen leveren.
Reddingstation Kampen, moet ook breder inzetbaar zijn..  Ook het natuurlijk gebied binnen de IJsselmonding behoort tot de inzet gebied.  Om sommige delen is daar nog drijfzand, en vergt nog wat extra uitrusting en toerusting, die niet regulier beschikbaar is..
Verder zijn er een aantal objecten, waar we op moeten trainen.


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #248 Gepost op: 8 november 2008, 23:45:23
22:33:44 08-11-08 27 G KNRM PRIO 2 : KNRM7171 Willemtj KADOELERMEER, VOLLENHOVERKANAAL KRAGGENBURG INZET REDDINGSBOOT URK, schipper tel. contact ac  
811082233440700794      0700794 KNRM Urk ( Bemanning Kapiteins Hazewinkel en Willemtje )
811082233440700002      0700002 KNRM Flevoland ( Monitorcode )

ongeveer een half uur tot drie kwartier varen  :o :o


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #249 Gepost op: 21 november 2008, 15:01:46
Om sommige delen is daar nog drijfzand, en vergt nog wat extra uitrusting en toerusting, die niet regulier beschikbaar is..
Verder zijn er een aantal objecten, waar we op moeten trainen.


Moet je misschien is wat informatie bij de RNLI opvragen, ze hebben daar een hele hoop spullen voor de 'mud' stranden in bepaalde delen van het UK. O.a. dingen om lucht onder de 'mud' te pompen en hovercrafts enz. In het gedeelte waar ik ben geweest waren dat ongeveer 25 % van de meldingen, waarvan er veel gelukt zijn maar ook een flink aantal helaas niet.... :(