Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 122027 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #330 Gepost op: 1 februari 2010, 19:17:45
Ik heb niets met je te verhapstukken, maar wie kaatst (mij dom noemen) kan de bal verwachten. Waarom zou ik mij laten beschuldigen op het forum en mij verdedigen per PM?

Je doet me te veel eer..  Ik heb de SOLAS en NFPA en NEN/EN Normen niet geschreven hoor..  Zowel SOLAS, NFPA en NEN/EN normen maken onderscheid naar type droogpakken en verschillende toepassingen..


En blijkbaar snap jij nog steeds niet het verschil tussen droogpak, en een droge overlevingspak. en weet jij niet het verschil tussen offensief en defensief zwemmen, anders maak je niet van dit soort opmerkingen..

Zwemmen doe ik liever helemaal niet, alleen als het niet anders kan. We concentreren ons liever op bootcontrole: wij hebben geen touw nodig om de boot naar zijn ligplaats toe te trekken maar

Het ging niet over verschillende type droogpakken, maar je beticht ons er van dat wat wij hebben geen droogpak is en maar een droge overlevingspak en dat ik dat niet snap.


Verschillende typen droogpakken -je eigen woorden- blijven dus droogpakken en geen droge zeilpakken. En misschien snap ik dat wel en ben ik dus niet dom maar heb ik niet te maken met hoofdstromen en ga ik niet het bos in met mijn droogpak en stel ik dus andere eisen aan dit materiaal, onder andere het kosten aspect en maak ik een keus -bij mijn volle verstand- die anders is dan de jouwe. Wij richten ons op de dagelijkse water hulpverlening en moeten een praktische afweging maken, want we hebben dus niet zoveel te besteden als als organisaties die geld vragen voor hun diensten en niet aan dagelijks hulpverlening doen tot het wat opbrengt. Als je zoveel commerciële begeleiding doet en nog beweert dat je een gering budget hebt, wil je misschien wel te veel of doe je iets niet goed. Door de belangeloze hulpverlening die wij wel aanbieden, moeten wij kosten maken voor benzine, opleiding en onderhoud/aanschaf van materiaal.

En ik ga nu niet zeggen dat je dat niet snapt, want ik weet dat je niet dom bent.

Integendeel.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #331 Gepost op: 1 februari 2010, 20:47:10
Het ging niet over verschillende type droogpakken, maar je beticht ons er van dat wat wij hebben geen droogpak is en maar een droge overlevingspak en dat ik dat niet snap.

Het stuk waar je naar refereert ging niet over HOGE droogpak maar over het KNRM Viking pak.. En dat is een droge overlevingspak, SOLAS goedgekeurd voor heavy duty work.. echter je kan er alleen in drijven en niet offensief in zwemmen..
Jullie hebben een lichte droogpak. ook wel een "zeil droogpak" genoemd.  Zwem licht, echter is meer kwetsbaarbaarder dan andere alternatieven....

Jullie afweging voor de droogpak keuze snap ik wel,  echter kan je voor ongeveer de zelfde prijs ook een beter alternatief hebben...  Wij lopen ook niet in het bos met een droogpak, maar wel langs of door de oevers van rivieren, waar wel eens takken tussen de basaltblokken ligt..

De prijs van jullie droogpak en een aquatek droogpak scheelt niet zoveel..  Op www.rescuetools.eu worden deze pakken al voor 450 euro aangeboden...  Voor de prijs van 1 viking droogpak heb je minstens 6 aquatek pakken, zoals wij die hebben..


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #332 Gepost op: 1 februari 2010, 21:03:16
Kan een Viking droogpak dan wel tegen takken en dergelijke? ??? :P

Joost (Die regelmatig zelf de dichte begroeiing inmoet in viking droogpak ::))


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #333 Gepost op: 1 februari 2010, 21:09:05
voor de prijs van een aquatek pak, heb je twee Crew safe pakken.

Henk


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #334 Gepost op: 2 februari 2010, 01:33:06
Kan het even niet laten, beetje indianenverhalen over de prijs van de welbekende viking pakken. 6x450 euro voor 1 viking pak? Hoop dat je betere inkopen doet dan dat!


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #335 Gepost op: 4 februari 2010, 12:52:55
Ik zit zelf ook te kijken naar een polyester trilaminaat pak van bijv. Aquatek wat i.v.m. de kosten meerdere doelen zal moeten dienen, te weten hoofdzakelijk vanaf Pasen tot oktober als fast respons pak op de RWC maar ook als duikpak. Sowieso zullen knieën en zitvlak verstevigd moeten zijn maar de dikte van het materiaal zal niet teveel in de bewegingen moeten belemmeren omdat men mogelijk als redder te water moet om een drenkeling te stabiliseren. aangelaste laarzen of sokken? 't is allemaal nog niet eenvoudig.

Kees  8)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #336 Gepost op: 4 februari 2010, 13:20:49
Ik zit zelf ook te kijken naar een polyester trilaminaat pak van bijv. Aquatek wat i.v.m. de kosten meerdere doelen zal moeten dienen, te weten hoofdzakelijk vanaf Pasen tot oktober als fast respons pak op de RWC maar ook als duikpak. Sowieso zullen knieën en zitvlak verstevigd moeten zijn maar de dikte van het materiaal zal niet teveel in de bewegingen moeten belemmeren omdat men mogelijk als redder te water moet om een drenkeling te stabiliseren. aangelaste laarzen of sokken? 't is allemaal nog niet eenvoudig.

Kees  8)

In jouw geval zou ik kiezen voor aan Aquatek x350 met latex seal, en sokjes.. met verstevigde knieen en zitvlak.. Daarnaast er een Apex inflator en deflator op te zetten.. met bretels aan binnen zijde
 Dit pak zit zeer comfortabel en is zeer soepel in het bovenlijf..   kijk eens op www.rescuetools.eu.  Zij hebben soms erg aardige aanbiedingen in deze..


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #337 Gepost op: 10 februari 2010, 11:04:32
Wanneer wordt het reddingstation aan de IJssel 24/7 operationeel? ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #338 Gepost op: 10 februari 2010, 11:13:00
Wanneer wordt het reddingstation aan de IJssel 24/7 operationeel? ::)



Goede vraag! Ik heb alle bewondering voor de mensen achter Mediacal Rescue en voor hun geduld.  Eerst het materiaal, de training, de protocollen tip top oin orde en alles inbedden in de bestaande structuur en dan pas aan het werk.

Als wij daarop zouden wachten, deden we dat al bijna 25 jaar!

Henk


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #339 Gepost op: 10 februari 2010, 11:26:26
Ooh jullie plagen een beetje  :o