Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 122012 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #340 Gepost op: 10 februari 2010, 11:46:52
Wanneer wordt het reddingstation aan de IJssel 24/7 operationeel? ::)

Zeer goede vraag !!!, En ik wou dat we een antwoord hebben..
Ik ben zelf zeer kritisch en pessimistisch over de voortgang. Het is zelfs de vraag, of we onze eigen planning gaan halen.. En dat heeft niet alleen te maken met interne factoren, maar ook met factoren die buiten onze invloedssfeer plaats vinden..

Ik moet zeggen dat hoe succesvol onze geplande dienstverlening en projecten zijn, dat dit nog al tegen valt.. En steeds meer andere type opdrachtgevers ons weten te vinden voor projecten, die zich afspelen op de grens water, en moeilijke omgevingen, dat we de komende maanden echt kritisch zijn, of we dit project nog wel met deze energie moeten voortzetten en onze aandacht niet moeten verleggen naar waar partijen, c.q. opdrachtgevers wel bereid zijn voor te betalen..

Het belangrijkste is dat we het project "Reddingstation aan de IJssel" niet voor onszelf doen... en ons succes niet afhankelijk is van dit project..
Echter ik zou het persoonlijk een vreselijke terleurstellingen vinden, als de goede en verantwoorde bedrijfsvoering van ons zal vragen, dit toch maar weer uit te stellen.  

De komende maanden zullen dus kritisch zijn, voor het succes van dit project..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #341 Gepost op: 10 februari 2010, 12:19:22
Ooh jullie plagen een beetje  :o

Nee, we zien een keuze. Misschien ligt de juiste insteek ergens in het midden. Niet gewoon maar doen, de rest komt wel, maar ook niet wachten tot je alles tot in de puntjes geregeld hebt.

Het zou voor Peter een ieder geval makkelijker zijn als hij niet roepende als in een "allerbest stuurman staande vanaf de wal" positie ons voorhield hoe het eigenlijk zou moeten, maar als man van de praktijk ons probeerde op het rechte pad te houden.

Natuurlijk kan hij zich steeds weer beroepen op de vele ervaring die hij opgedaan heeft tijdens de begeleidingen met winstoogmerk, maar dat maakt 'm nog steeds geen man met gezag door de pratijk opgedaan op het gebied van belangeloze SAR hulpverlening.

Henk


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #342 Gepost op: 10 februari 2010, 12:20:35
Dus toch een hoop SWIFT bla bla al die tijd. ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #343 Gepost op: 10 februari 2010, 12:25:03
Prima, jullie hebben weer voer voor een persoonlijke aanval op ondergetekende..

Misschien kunnen we het over de inhoud hebben ?...


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #344 Gepost op: 10 februari 2010, 12:35:02
Prima, jullie hebben weer voer voor een persoonlijke aanval op ondergetekende..

Misschien kunnen we het over de inhoud hebben ?...
Het is volgens mij geen persoonlijke aanval. Het gaat m.i. over de inhoud, die je zelf iedere keer naar voren brengt.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #345 Gepost op: 10 februari 2010, 12:38:04
OK: inhoudelijk gaat Medical Rescue hoop ik komend jaar meer voorstellen op het gebied van SAR hulpverlening. Dat zou een welkome aanvulling zijn op de in mijn ogen zeer gebrekkige hulpverlening in het gebied waar ze zich gaan inzetten. Zeker als je het vergelijkt met Randmeren verderop is de verhouding nogal scheef.
Dat is geen persoonlijke aanval, die zou ik anders formuleren... Ik zeg de dingen altijd rechtstreeks.

Henk


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #346 Gepost op: 10 februari 2010, 12:38:13
Het is volgens mij geen persoonlijke aanval. Het gaat m.i. over de inhoud, die je zelf iedere keer naar voren brengt.

Nu specifiek was het naar aanleiding van een "vraag naar de bekende weg" van 1 van de 2 niet-beste vrienden van Rescue.
Met mijn "plagen" hintte ik ook al een beetje naar twijfel over de oprechtheid. (Niet te zwaar opvatten doruz)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #347 Gepost op: 10 februari 2010, 12:46:48
Nu specifiek was het naar aanleiding van een "vraag naar de bekende weg" van 1 van de 2 niet-beste vrienden van Rescue.
Met mijn "plagen" hintte ik ook al een beetje naar twijfel over de oprechtheid. (Niet te zwaar opvatten doruz)

Naar de bekende weg...

We houden het vuurtje wel graag gaande...

Ik waardeer de pogingen van Peter de hulpverlening naar een hoger plan te tillen, maar wijs slechts op de ongemakkelijke positie van waaruit Peter dat doet.
Het voelt een beetje ongelijk: wij kunnen daardoor niet op dezelfde wijze als Peter dat bij ons doet bekritiseren hoe Medical Rescue de klussen klaart tijdens de SAR uitrukken.  Met een participatie daarin zou hij nog meer recht van spreken kunnen hebben.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #348 Gepost op: 10 februari 2010, 12:54:41
OK: inhoudelijk gaat Medical Rescue hoop ik komend jaar meer voorstellen op het gebied van SAR hulpverlening. Dat zou een welkome aanvulling zijn op de in mijn ogen zeer gebrekkige hulpverlening in het gebied waar ze zich gaan inzetten. Zeker als je het vergelijkt met Randmeren verderop is de verhouding nogal scheef.
Dat is geen persoonlijke aanval, die zou ik anders formuleren... Ik zeg de dingen altijd rechtstreeks.

Henk

Dat hoop ik met je mee..  Maar ik heb zelf daar ook twijfels bij, of ons dat gaat lukken..  Er worden aan ons eisen gesteld, die je met een vrijwilligers bijna niet te doen zijn.  Maar men is vooralsnog niet bereid daar dan het geld voor bij te leggen.. Echter het lijkt wel dat er eerst weer een groot incident moet voorkomen, voordat er urgentie voor dit project gaat komen..


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #349 Gepost op: 10 februari 2010, 13:09:08

Er worden aan ons eisen gesteld, die met vrijwilligers bijna niet te doen zijn.  


Wat zijn dan de eisen die het zo bijzonder maken voor jullie vrijwilligers? ::) ::)