Brandwonden koelen met koud ipv lauw water, fout of niet ?

Auteur Topic: Brandwonden koelen met koud ipv lauw water, fout of niet ?  (gelezen 23586 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #20 Gepost op: 19 december 2006, 01:03:29
Beste mensen, ik ben zeer blij dat velen zich verdiepen in de beste koelmethodes.

Maar graag even terug naar de werkelijkheid, ik verbrand mij geregeld beroepsmatig,
Ik wordt dan al blij dat een brandwond herkent wordt,
Ik wordt nog vrolijker als er gedacht wordt aan koelen,
Maar ik kan wel janken als er dan een discusie gevoerd wordt over hoe was het ook al weer
moest het nu met koud of iets anders???
want ik sta daar, ik heb pijn, en ik wordt niet gekoeld.

Ik moet de goeden wel even een pluim geven, op mijn speelplaatsje staat er vaak nog bluswater van een andere oefening in de goot van de straat, ik geniet er van als een hulpverlener mij onmiddelijk onderuit werkt en mij hierin koeld, echter mijn vrouw is niet blij met de was die dit opleverd.

grootnisse oet Hengel


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #21 Gepost op: 19 december 2006, 09:56:04
Mensen die naast een slachtoffer staan te debatteren doen iets fout, maar dit is juist de plek om die discussie te voeren...
Arts  www.alphalog.nl


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #22 Gepost op: 19 december 2006, 11:26:21
Mensen die naast een slachtoffer staat te debatteren doen iets fout, maar dit is juist de plek om die discussie te voeren...

Wat heb je dat weer mooi omschreven  :)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #23 Gepost op: 19 december 2006, 18:47:13
Fijne baan heb jij neb, moet een nieuw begrip zijn in nederland, beroepsmatig verbranden. :o  ;)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan