Uitrukken is / wordt werktijd... ook voor vrijwilligers!!

Auteur Topic: Uitrukken is / wordt werktijd... ook voor vrijwilligers!!  (gelezen 9109 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 29 december 2006, 14:58:29
Waar het met name om gaat zijn de beschikbaarheidsuren (piket volgens mij) en dat gaat dus weldegelijk problemen opleveren wanneer je in een korps met dit soort verplichte opkomsten gaat werken.......of heb ik het nu mis ???
Ik weet niet of de volledige piketuren gaan tellen,of alleen de tijd die je kwijt bent voor een uitruk.Gaan de volledige piketuren tellen dan wordt het echt zeuren,want dat betekend dat je na 1 avond en nacht al niet meer inzetbaar bent omdat je dan aan je uren zit en terwijl je misschien geen enkele uitruk hebt gedaan en gewoon lekker thuis ligt te slapen.


knarf

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 29 december 2006, 16:37:11
de grootste problemen komen voor de beroeps die ook vrijwilligers zijn. Kiezen ze voor 48 uur dan mag je niet meer werken dus ook niet als vrijwilliger, kies je voor de opt out, dan zijn je 54 uur al vol, beetje bijwerken en een paar oefenuurtjes/uitrukken en je zit op 60 uur


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 29 december 2006, 16:41:13
En wat nu als je de OPT-out tekent bij je bijklus werkgever?  ;D


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #13 Gepost op: 29 december 2006, 17:03:19
En wat nu als je de OPT-out tekent bij je bijklus werkgever?  ;D

dan komt de belastingdienst je helpen ;D ;D


fireman-77

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 29 december 2006, 19:13:37
Als ze alles met betrekking tot het ATB willen doorvoeren dan komen er nogal wat brandweerkorspen en regio's  in de knel, hoeveel personen zijn er niet beroeps en vrijwilliger bij de brandweer.

En wie gaat het bijhouden al je gemaakte uren..................

Let maar op dat ze hier gewoon een aanpassing in de wet voor maken zodat je gewoon vrijwilliger kan zijn naast je dagelijkse werk.

En trouwens de arbeidsinspectie treedt toch niet op want die wil zich buiten het "conflict" houden, lekker makkelijk toch.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 29 december 2006, 19:16:22
Als ze alles met betrekking tot het ATB willen doorvoeren dan komen er nogal wat brandweerkorspen en regio's  in de knel, hoeveel personen zijn er niet beroeps en vrijwilliger bij de brandweer.

En wie gaat het bijhouden al je gemaakte uren..................

Let maar op dat ze hier gewoon een aanpassing in de wet voor maken zodat je gewoon vrijwilliger kan zijn naast je dagelijkse werk.

En trouwens de arbeidsinspectie treedt toch niet op want die wil zich buiten het "conflict" houden, lekker makkelijk toch.



Ze komen nu al in de knel bij de beroeps..... maar toch gaat het door.... ;) ;) :-X


fireman-77

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 29 december 2006, 19:17:40
Ze komen nu al in de knel bij de beroeps..... maar toch gaat het door.... ;) ;) :-X

Wij begrijpen elkaar.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 29 december 2006, 19:19:48
Wij begrijpen elkaar.

Jij mij niet begrijpen....  ;D ;D ;D ;D ;D Ik bedoel dat die toch echt 48 uur gaan werken per week ipv 54.....  ;) ;) ;D ;D ;D :)


fireman-77

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 29 december 2006, 19:20:34
Jij mij niet begrijpen....  ;D ;D ;D ;D ;D Ik bedoel dat die toch echt 48 uur gaan werken per week ipv 54.....  ;) ;) ;D ;D ;D :)

JOH......


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #19 Gepost op: 29 december 2006, 19:21:20
is de vorm van jullie rooster al bekend of niet? ???