Welke berger gaat er komen? Hier de oplossingen voor uw bergersraadsels!

Auteur Topic: Welke berger gaat er komen? Hier de oplossingen voor uw bergersraadsels!  (gelezen 30442 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Bij schade heeft de berger die via het IM wordt ingeschakeld automatisch de contracten voor de 1e berging, deze zullen dus niet gelost worden op de afrit maar meegaan naar de berger waar een taxi of (als er recht op is) vervangend vervoer geregeld kan worden via de verzekeraar (uitzondering daargelaten, bijv als er nog een aanrijding is even verderop, dan kan het zijn dat de 1e berger je eventjes 'parkeert' om later op te halen op een veilige plek). Hiervandaan wordt de doortransport-berger ingeschakeld om de auto naar een losadres te brengen (binnen 3 werkdagen).

Bij pech betaald de wegbeheerder via het LCM de 1e berging, hierbij kan de auto meegenomen worden naar de berger OF wordt de auto op de eerstvolgende veilige locatie gelost (afrit, carpool, tankstation, etc.)

In jouw voorbeeld zou dus maar 1 berger ingeschakeld mogen zijn; dit kun je dus op ongevallen.net eenvoudig opzoeken dmv de locatie.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
In dit geval hebben beide eigenaren van 2 betrokken auto's zelf gebeld met hun verzekering. De verzekering die ik heb gebeld heb ik gevraagd of die 2 auto's kon meenemen, maar omdat de andere betrokkene bij een andere verzekering zat, kon dit niet, zo werd mij verteld. Dit betekend dus dat er 2 bergers op de vluchtstrook moeten gaan werken, wat naar mijn idee dan ook niet wenselijk is, ook duurde de komst van de 2e berger erg lang.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
In dit geval hebben beide eigenaren van 2 betrokken auto's zelf gebeld met hun verzekering. De verzekering die ik heb gebeld heb ik gevraagd of die 2 auto's kon meenemen, maar omdat de andere betrokkene bij een andere verzekering zat, kon dit niet, zo werd mij verteld. Dit betekend dus dat er 2 bergers op de vluchtstrook moeten gaan werken, wat naar mijn idee dan ook niet wenselijk is, ook duurde de komst van de 2e berger erg lang.

Dan betrof het hier geen IM-locatie maar een weg die wellicht in beheer van de Provincie valt? Dat er verschillende bergers rijden gaat alleen op het OWN op.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Dan betrof het hier geen IM-locatie maar een weg die wellicht in beheer van de Provincie valt? Dat er verschillende bergers rijden gaat alleen op het OWN op.

Het was op de A1 nabij de Ikea Amersfoort, het geheel is zonder tussenkomst van politie door de betrokkenen zelf afgehandled, wellicht dat dat een verklaring is?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Had Smink Hoevelaken dan volgens mij bij moeten staan; ben wel benieuwd wie de tweede berger was aangezien er niet veel concurrentie te vinden is aldaar.
Het verschil in doorgeven van meldingslocatie (verkeerde weg genoemd) kan een oorzaak zijn, maar lijkt me erg sterk.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Tsja, dit maken wij dus vaker mee. Iemand belt zijn eigen verzekeraar bij een pechgeval of ongeval en die waarschuwt niet de LVM danwel de VMC.
Hierdoor gebeurd het regelmatig dat een eigen berger, soms zelfs meer dan 2 uur rijden, komt en in de tussentijd bijvoorbeeld ook nog een "CMI" berger via ofwel Politie of wegbeheerder. Dit levert vaak ter plaatse onnodige discussies op.

Ook zo'n voorbeeld dat die ene berger niet beide voertuigen meeneemt, erg triest. Ik begrijp dat hij niet betaald krijgt, maar goed er is toch ook nog zoiets als hart voor de zaak (in zijn algemeenheid dan he ;-) ) ?
Het is in ieders belang dat die wagens daar weggehaald worden, al is het maar naar de eerste veilige plek toch?
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Tsja, dit maken wij dus vaker mee. Iemand belt zijn eigen verzekeraar bij een pechgeval of ongeval en die waarschuwt niet de LVM danwel de VMC.
Hierdoor gebeurd het regelmatig dat een eigen berger, soms zelfs meer dan 2 uur rijden, komt en in de tussentijd bijvoorbeeld ook nog een "CMI" berger via ofwel Politie of wegbeheerder. Dit levert vaak ter plaatse onnodige discussies op.

Ook zo'n voorbeeld dat die ene berger niet beide voertuigen meeneemt, erg triest. Ik begrijp dat hij niet betaald krijgt, maar goed er is toch ook nog zoiets als hart voor de zaak (in zijn algemeenheid dan he ;-) ) ?
Het is in ieders belang dat die wagens daar weggehaald worden, al is het maar naar de eerste veilige plek toch?


Dat deden wij ook wel eens, maar er staat een stevige penalty op als een collega-berger het anders interpreteert.  (bekende bijbehorende krachttermen: broodroof, tuig, dieven, kraaien, ww-lepelaar, landjepikkers, piraterij, etc etc).
Daarnaast, zelf al eens een aansprakelijkheidsstelling gehad door een verplaatsing naar de berm terwijl de gecontracteerde berger aanrijdend was (betrof OWN overigens). Daar zit je dan ook niet op te wachten...
Dankjewel is een zeldzaam woord in de branche...


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Klinkt mij zo haast als maffia-achtige praktijken in de oren... ???

Dat de berger die als eerste ter plaatse is en de andere auto ook meenemeent niet betaald zou krijgen vind ik zeker niet terecht.

Ik heb als eerste gebeld naar de verzekering van de Golf rijder. Ik heb hier aangegeven dat er 2 auto's moesten worden afgesleept. Ik kan niet snappen waarom dit niet gewoon kan en de verzekeringen onderling de financiën kunnen regelen, DAT zou in ieders belang zijn !

Maar wederom draait alles om GELD en REGELTJES !
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Klinkt mij zo haast als maffia-achtige praktijken in de oren... ???

Dat de berger die als eerste ter plaatse is en de andere auto ook meenemeent niet betaald zou krijgen vind ik zeker niet terecht.

Ik heb als eerste gebeld naar de verzekering van de Golf rijder. Ik heb hier aangegeven dat er 2 auto's moesten worden afgesleept. Ik kan niet snappen waarom dit niet gewoon kan en de verzekeringen onderling de financiën kunnen regelen, DAT zou in ieders belang zijn !

Maar wederom draait alles om GELD en REGELTJES !

Je had de meldkamer het LCM moeten laten bellen in deze, dan was het volgens de juiste weg verlopen en de discussie overbodig.


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #29 Gepost op: 22 september 2010, 16:47:55
Universele Rayonkaart mbt de berging is nu online beschikbaar, inclusief hectometerplan en aanduiding IM/wegen!!

http://www.ongevallen.net