De zin en onzin van brandweervoertuigen voorzien van een autolaadkraan.

Auteur Topic: De zin en onzin van brandweervoertuigen voorzien van een autolaadkraan.  (gelezen 6505 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
@625patrick

klopt helemaal de hv1 word hier regelmatig gebruikt.
vooral bij dieren te water is het perfect idd tuig om en je trekt het dier er zo uit zonder dat het dier er iets aan over houd.
ook met stabiliseren is het geen overbodige luxe ':

hier bij een link van niet zo lang geleden , auto in de sloot niet zo heel apart maar deze hele achter kant stond nog omhoog en dus moeilijk te stabiliseren. maar met de hv1 direct en goed / stevig gestabiliceerd.
http://www.blusgroeploppersum.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=116%3Avrouw-licht-gewond-bij-verkeersongeval-garrelsweer&Itemid=4


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Citaat
hier bij een link van niet zo lang geleden , auto in de sloot niet zo heel apart maar deze hele achter kant stond nog omhoog en dus moeilijk te stabiliseren. maar met de hv1 direct en goed / stevig gestabiliceerd.

Leerzame foto's en over dat goed en stevig stabilisren met twee houten latten? wil ik nog wel een discussie voeren. ook het feitd at de kraan met de singel door een raam zit en dus de auto over de singel kan schuiven geeft mij het idee dat het met het degeleijk stabilisrebn wel mee viel.

Let op: De auto wil naar beneden, en ligt stabiel, aleen vorkoemnd at het met zijn linker kant verder naar beneden zakt. Door hem met de kraan öp te tillen"wordt hij juist instabiel.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl

Leerzame foto's en over dat goed en stevig stabilisren met twee houten latten? wil ik nog wel een discussie voeren. ook het feitd at de kraan met de singel door een raam zit en dus de auto over de singel kan schuiven geeft mij het idee dat het met het degeleijk stabilisrebn wel mee viel.

Let op: De auto wil naar beneden, en ligt stabiel, aleen vorkoemnd at het met zijn linker kant verder naar beneden zakt. Door hem met de kraan öp te tillen"wordt hij juist instabiel.


de 2 ''latten'' waren 2 vuurzweepstokken die ter eerste nood waren neer gezet dat de auto niet in 1 keer naar achter zaal klappen.
op foto te zien dat auto aan de voorkant er inzet en alleen nog achter over ''wil / kan'' klappen. het slachtoffer was zelf al kruipend naar de passagiers zitting gekropen en zat dan ook niet bekeneld.
maar omdat het slachtoffer er via de achterkant  uit moest moest die worden gestabiliseerd met de stokken aan de achterkant was die eerst voldoende gestabiliseerd maar omdat ze er niet zeker van waren is er een singel om het dak gedaan en strak gezet zodat de auto niet kon terug klappen / zakken bij het slachtoffer er uit halen.



Uploaded with ImageShack.us


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Had dit niet opgelost kunnen worden met een Stab-fast set? of ligt de auto daarvoor in een te vervelende houding?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
@625patrick

hier bij een link van niet zo lang geleden , auto in de sloot niet zo heel apart maar deze hele achter kant stond nog omhoog en dus moeilijk te stabiliseren. maar met de hv1 direct en goed / stevig gestabiliceerd.

Als ik zo de foto bekijk heb ik net als tower mijn bedenkingen bij deze manier van stabiliseren. Om de singels goed op spanning te zetten moet de auto eigenlijk iets opgetild worden. Tilt de kraan de auto niet op dan heeft de singel ook geen zin omdat deze dan slap zijn. Hierdoor komt de linkerkant los(ser) van de grond. Dus eerst kon de auto niet meer naar links weg zakken lag immers al op de grond maar nu kan hij dat wel opdat de kraan hem iets moet optillen om een en ander onder spanning te krijgen.

Ik zou met een stabfast inderdaad proberen de achterkant te stabiliseren zodat de auto niet naar beneden kan zakken. Denk namelijk niet dat twee vuurzweep stokken bestand zijn tegen een weg zakkende auto.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
even wat statestieken van internet gevist:

De cursus word aangeboden met 4 cursusdagen met aansluitend 1 examendag.
en hij kost per persoon met boeken en examens € 1.775,-- p.p. exclusief BTW

Bij voldoende resultaat ontvangt men het diploma Chauffeur autolaadkraan Laden & Lossen. De geldigheid van dit certificaat is 5 jaar. Na deze periode dient een herhalingscursus gevolgd te worden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Als ik zo de foto bekijk heb ik net als tower mijn bedenkingen bij deze manier van stabiliseren. Om de singels goed op spanning te zetten moet de auto eigenlijk iets opgetild worden. Tilt de kraan de auto niet op dan heeft de singel ook geen zin omdat deze dan slap zijn. Hierdoor komt de linkerkant los(ser) van de grond. Dus eerst kon de auto niet meer naar links weg zakken lag immers al op de grond maar nu kan hij dat wel opdat de kraan hem iets moet optillen om een en ander onder spanning te krijgen.

Ik zou met een stabfast inderdaad proberen de achterkant te stabiliseren zodat de auto niet naar beneden kan zakken. Denk namelijk niet dat twee vuurzweep stokken bestand zijn tegen een weg zakkende auto.

ja zou idd misschien wel beter zijn geweest maar dan laten we dit gwn zitten en hadden ze dit mis tg anders moeten doen en weer terug naar he onderwerp ;)