Weer een discussie over Redvesten

Auteur Topic: Weer een discussie over Redvesten  (gelezen 27965 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 26 december 2006, 01:15:10
Ik had het ook niet zozeer over jou bericht maar meer over die van Maarten.

Wat is het precies dat je tegenstaat aan mijn reactie?

Ter verduidelijking: Ik wilde je argument
Wij gaan ook geen bonnetjes uitschrijven dacht ik zo :D
ontkrachten.

Als ik daarbij wat fel over kom, was dat niet mijn bedoeling ;)


Opzich ben ik het met je eens dat de brandweermensen dat beter samen kunnen doen, dan kan de agent zich richten op z'n eigen primaire taken. Maar het kan m.i. geen kwaad wat hij doet.


Hmm een normale discussie blijkt dus niet mogelijk allemaal mensen die het beter schijnen te weten ::)

Ik ben gek op discussie en ik maak me geen illusies :) Laat je vooral niet afschrikken door een beetje geblaf ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #21 Gepost op: 26 december 2006, 01:23:10
Wat is het precies dat je tegenstaat aan mijn reactie?

Ter verduidelijking: Ik wilde je argument  ontkrachten.

Als ik daarbij wat fel over kom, was dat niet mijn bedoeling ;)


Opzich ben ik het met je eens dat de brandweermensen dat beter samen kunnen doen, dan kan de agent zich richten op z'n eigen primaire taken. Maar het kan m.i. geen kwaad wat hij doet.


Ik ben gek op discussie en ik maak me geen illusies :) Laat je vooral niet afschrikken door een beetje geblaf ;)

Fijn zo'n mooie toelichting  ;D haalt een hoop 'spanningen' uit de lucht.

M.i. kan het ook niet erg veel kwaad wat de agent daar doet, wat me meer interesseerd is wat de overweging zou kunnen zijn om je daar op deze manier als agent te bevinden? Er zijn namelijk zat mensen in de buurt die er beter voor zijn opgeleid en waarschijnlijk al vaker met dit bijltje hebben gehakt.
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 26 december 2006, 10:13:42
Graag een discussie op inhoudelijke argumenten van professionals en niet op gevoelens, ik vind, enz..... ;) :) Ik vind namelijk ook dat ik de staatsloterij moet winnnen...... alleen is dat nog nooit gebeurt....  ;D ;D ;D ;D ;D

Om je in te lezen (ivm herhaling van zetten) kan je ook http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=5654.0 bekijken. Daar is ook al inhoudelijk gediscuseerd.
Een discussie voeren op basis van inhoudelijke argumenten van professionals.dat zal erg lastig worden,aangezien de professionals hier nooit een discussie over zouden laten ontstaan.En de discussie die nu is ontstaan is door mensen die weining of niets meer met hulpverlening van doen hebben,dan het maken van foto,s.
Werdt er maar meer gediscusieert door de professionals,maar die discussie is ook al tig malen gevoert zonder verdere reslutaten.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #23 Gepost op: 26 december 2006, 10:19:48
En dat lijkt mij persoonlijk een mooi einde voor een discussie betreffende één foto waarvan niemand de "in's en out's" precies weet..... :)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #24 Gepost op: 26 december 2006, 10:25:03
Een discussie voeren op basis van inhoudelijke argumenten van professionals.dat zal erg lastig worden,aangezien de professionals hier nooit een discussie over zouden laten ontstaan.En de discussie die nu is ontstaan is door mensen die weining of niets meer met hulpverlening van doen hebben,dan het maken van foto,s.
Werdt er maar meer gediscusieert door de professionals,maar die discussie is ook al tig malen gevoert zonder verdere reslutaten.
Wat voor resultaat zou je willen zien na een goede serieuze discursie van mensen die er ervaring mee hebben of er regelmatig mee werken dan..?  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 26 december 2006, 10:25:55
En dat lijkt mij persoonlijk een mooi einde voor een discussie betreffende één foto waarvan niemand de "in's en out's" precies weet..... :)
Mooi gesproken  ;D


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #26 Gepost op: 26 december 2006, 11:05:15
Een discussie voeren op basis van inhoudelijke argumenten van professionals.dat zal erg lastig worden,aangezien de professionals hier nooit een discussie over zouden laten ontstaan.En de discussie die nu is ontstaan is door mensen die weining of niets meer met hulpverlening van doen hebben,dan het maken van foto,s.
Werdt er maar meer gediscusieert door de professionals,maar die discussie is ook al tig malen gevoert zonder verdere reslutaten.

Peter,
Ik wil mezelf geen professional noemen, maar ik heb als reddingsbrigade lid genoeg drenkelingen uit het water gehaald, genoeg cursussen gedaan en ervaring genoeg opgebouwd. Ik wilde geen discussie starten, het was mij niet duidelijk wat er werd bedoeld, nu wel. En een kritische noot naar de "profesionals" toe over opnieuw het niet dragen van een redvest in een wat ongemakkelijke houding boven het water.
Het resultaat waar jij over spreekt zou KUNNEN zijn het kritisch naar jezelf kijken als profesionals en waar verbeterpunten liggen.
Ik krijg wel eens de indruk dat er heel wat heilige huisjes bestaan in de diverse discussies omtrent brandweerduikers, etc  8)


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #27 Gepost op: 26 december 2006, 12:56:46
Een discussie voeren op basis van inhoudelijke argumenten van professionals.dat zal erg lastig worden,aangezien de professionals hier nooit een discussie over zouden laten ontstaan.
Werdt er maar meer gediscusieert door de professionals,maar die discussie is ook al tig malen gevoert zonder verdere reslutaten.

Een discussie die proffesionals nooit zouden laten ontstaan? (bij ons op de oefenavon doen we haast niet anders :-X van discussieren en het horen van ander mans mening leer je namelijk) Maarw aarom zouden ze dit niet laten ontstaan dan jou inziens?

En dat lijkt mij persoonlijk een mooi einde voor een discussie betreffende één foto waarvan niemand de "in's en out's" precies weet..... :)

Dat is ook niet nodig om de 'ins en outs' te weten deze foto geeft namelijk een veel voorkomend beeld weer uit den lande (ok elk voorval staat opzich). Dus waarom zouden we het hier niet over mogen hebben? ???
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #28 Gepost op: 26 december 2006, 13:08:32
Een discussie die proffesionals nooit zouden laten ontstaan? (bij ons op de oefenavon doen we haast niet anders :-X van discussieren en het horen van ander mans mening leer je namelijk) Maarw aarom zouden ze dit niet laten ontstaan dan jou inziens?

Dat is ook niet nodig om de 'ins en outs' te weten deze foto geeft namelijk een veel voorkomend beeld weer uit den lande (ok elk voorval staat opzich). Dus waarom zouden we het hier niet over mogen hebben? ???
Laat ik maar weer eens voorop stellen dat dit niet mijn forum is, dus ik vindt allles prima :). Maar met zoveel nogal uitgeproken meningen is het bijna onmogelijk om een goed geordende  discussie te blijven voeren. Zoiets mond meestal uit op een gemiddeld 41 pagina's tellende discussie waarvan niemand op een gegeven moment meer de moeite neemt om terug te bladeren waar het uiteindelijk om begonnen is. Voorbeelden genoeg dacht ik zo....... ;)

Maar voel je vooral niet gehinderd door mijn opmerkingen en ga gewoon je gang!  :)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #29 Gepost op: 26 december 2006, 13:08:57
Een discussie die proffesionals nooit zouden laten ontstaan? (bij ons op de oefenavon doen we haast niet anders :-X van discussieren en het horen van ander mans mening leer je namelijk) Maarw aarom zouden ze dit niet laten ontstaan dan jou inziens?

Dat is ook niet nodig om de 'ins en outs' te weten deze foto geeft namelijk een veel voorkomend beeld weer uit den lande (ok elk voorval staat opzich). Dus waarom zouden we het hier niet over mogen hebben? ???
Op het andere "forum" kan je beter discusieren denkt men  :-X :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid