Blauw zwaailicht in beslag genomen

Auteur Topic: Blauw zwaailicht in beslag genomen  (gelezen 7981 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Gepost op: 29 december 2006, 11:05:49
Ik dacht eerlijk gezegd dat dergelijke illegale praktijken met blauw zwaailicht verleden tijd waren nu de huisartsenposten voorzien zijn van een HAP-voertuig voorzien van zwaailicht en sirene, zeker in de grote steden. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Arts met zwaailicht
Den Haag – Politieagenten zagen donderdag 28 december om 21.30 uur over de Professor B.M. Teldersweg een Landrover rijden met een inwerkingzijnde blauw zwaailicht. Omdat het Korps Haaglanden niet over Landrovers beschikt, stelden zij een onderzoek in. De bestuurder, een arts, verklaarde dat hij het licht op zijn auto had gezet om sneller bij zijn patiënten te kunnen zijn. Het zwaailicht moest de man inleveren. (Bron: Politie Haaglanden)




Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 29 december 2006, 16:02:30
Was er ook een sirene in het voertuig?
Anders lijkt het mij ook vrij gevaarlijk ;)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #2 Gepost op: 29 december 2006, 19:44:50
Zal vast geen officiele hap auto geweest zijn.


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #3 Gepost op: 29 december 2006, 21:22:29
Zal vast geen officiele hap auto geweest zijn.

HAP auto's zijn in Den haag geel met Sovam striping  ;)
Nurse powerrrrr


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #4 Gepost op: 30 december 2006, 20:47:27
Nee, dit was gewoon een hele domme huisarts die in zijn privewagen zat....   >:(
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


duco

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 30 december 2006, 22:54:34
Door het invoeren van de HAP-wagens, is er een einde gekomen aan een wild groei van blauw licht op de straat.

eigenlijk wil iedere man het liefst zo'n ding in de auto, vaak voor de kick. Dus velen die vlak bij dit circuit zitten kopen bij de mediamarkt zo'n blauw ding, of knutselen wat in elkaar. Wat men echter vergeet is dat er ook een rij-training bij hoort. En dat je niet automatisch sneller gaat met zo'n ding en andere weggebruikers kunnen wel eens anders reageren.

Ik ben dus voor de herkenbare auto's van o.a. huisartsen, OvD enz. want door het de opvallende striping is het ook gelijk duidelijk wie er voorrang vraagt.

maar ja... wat doe je als vrijwillige brandweer of sigma, als je een oproep krijgt? laatst bij wegmisbruikers een mooi voorbeeld, 2 keer rood, verdrijvingsvalk, rechtsinhalen over een vluchtheuvel.
Als je je netjes overal aan houdt, haal je de aanrijtijd bij lange na niet,

het blijft nog moeilijk, wie er nou wel of niet met blauw zouden mogen rijden. maar met de invoering van de herkenbare auto's voor OvD en huisartsen is een heel goede start gemaakt.

met vriendelijke groet,

Lars Atema


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #6 Gepost op: 30 december 2006, 23:13:33
Nee, dit was gewoon een hele domme huisarts die in zijn privewagen zat....   >:(



Had daar al zo'n vermoeden van.  ;D


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2007, 21:03:20
Terecht dat het blauwe zwaailicht is ingenomen. Er is al genoeg wildgroei met blauwe lampen.

Helaas heeft de politie andere prioriteiten dan het optreden tegen dit soort “vergrijpen”. Overigens hoop ik dat de patiënt er geen nadelige gevolgen aan heeft overgehouden.
VSAZ ambulancezorg


paul_hartog

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2007, 21:18:58
Door het invoeren van de HAP-wagens, is er een einde gekomen aan een wild groei van blauw licht op de straat.

eigenlijk wil iedere man het liefst zo'n ding in de auto, vaak voor de kick. Dus velen die vlak bij dit circuit zitten kopen bij de mediamarkt zo'n blauw ding, of knutselen wat in elkaar. Wat men echter vergeet is dat er ook een rij-training bij hoort. En dat je niet automatisch sneller gaat met zo'n ding en andere weggebruikers kunnen wel eens anders reageren.

Ik ben dus voor de herkenbare auto's van o.a. huisartsen, OvD enz. want door het de opvallende striping is het ook gelijk duidelijk wie er voorrang vraagt.

maar ja... wat doe je als vrijwillige brandweer of sigma, als je een oproep krijgt? laatst bij wegmisbruikers een mooi voorbeeld, 2 keer rood, verdrijvingsvalk, rechtsinhalen over een vluchtheuvel.
Als je je netjes overal aan houdt, haal je de aanrijtijd bij lange na niet,

het blijft nog moeilijk, wie er nou wel of niet met blauw zouden mogen rijden. maar met de invoering van de herkenbare auto's voor OvD en huisartsen is een heel goede start gemaakt.

met vriendelijke groet,

Lars Atema

volgens mij hebbe ze daar een mooi wetsartikel voor want denk ik meedere malen op dit forum staat ;D ;) ;D ;)


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #9 Gepost op: 9 januari 2007, 08:33:22
helemaal mee eens inleveren dat ding,
als ik met prio 1 naar een incident ben en een huisarts die met een prive auto je voorbij komt zetten of je kruist is levensgevaarlijk :P

groet

logistiek

ps
dit vindt ik trouwens ook voor dierenambulances met blauwe lampen op het dak.
ze doen goed werk hoor maar die lamp mogen ze niet hebben dus inleveren dat ding.
 >:(