Ambulances particuliere sector

Auteur Topic: Ambulances particuliere sector  (gelezen 171880 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bas.

  • Gast
Gepost op: 2 januari 2007, 16:13:21
Ik ben op zoek naar gegevens over deze ambulances.

bij welke dienst rijden?

De twee Transporters zijn van het rode kruis brabant geweest en via de graaf verkocht aan een prive dienst die bij evenementen staat.



De mercedes reed mee met de Eneco tour, bij welke welke prive dienst is deze ambu of was het een huur ambulance?


en voor de rest misschien een leuk topic om foto's te plaatsen van prive diensten




Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2007, 18:15:33
Beide Volkswagens zijn van stichting MOS, Medische Ondersteunig Sportevenementen. www.stichtingmos.nl

en de Mercedes E Klasse is zo te zien van Service Medical, deze verlenen ook dergelijke hulp vooral bij wielerrondes. www.servicemedical.nl

Zo heb je ook nog het Medical Team Nederland. www.medicalteam.nl, Stichting ICARUS Benelux www.icarus-benelux.com
en Medical Rescue, alleen deze hebben geen ambulance voor zover ik weet.

Even een vraagje van mijn zijde: Mag zo'n evenementenhulpverlener rond blijven rijden met de SOVAM striping, Star of life en het woord ambulance op hun voertuig?
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2007, 18:19:20
Bedankt voor de linkjes het was precies wat ik bedoelde.

Particulieren mogen niet met sovam striping rijden, en moeten ook de tekst ''ambulance'' en de star of life weghalen als ze met een ambulance gaan rijden. Maar de evenementenhulpverlener is een bedrijf en die mogen er dus kennelijk wel mee rond rijden. BTB, Event Medical Service, International Medical care en MOS rijden allen met de Sovam striping.

Hier een voorbeeld van een oude ambulance van Nijmegen nu in dienst bij event medical service, het is de PP-SB-59.
foto 1 Jaap, foto 2 Patries, foto 3 en 4 zijn door een bedrijf gemaakt dat bestickering op bedrijfswagen verzorgt helaas ben ik de naam vergeten.
*foto's verwijderd uit de quote*
Nog even voor mensen die het niet zien, dit zijn vier foto's van hetzelfde voertuig. Dit voertuig is dus in opdracht van EMS voorzien van Sovam striping.

Het woord ambulance gaat om de functie van het voertuig dacht ik..
Gaat niet zo zeer om wie er in rijd maar de inhoud, inrichting en functie van het voertuig.

de SOL is alleen voor medische hulpverleners toegestaan om te voeren en sovam striping alleen aan de door de overheid geautoriseerde bedrijven.

dat is voor zover ik het heb meegekregen uit andere topics
Politie Aspirant niveau 4


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2007, 21:59:28
kan limburg noord of zuid (maastricht)
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2007, 10:32:59
aan de stryping te zien is hij afkomstig van Noor of Midden Limburg. Maastricht heeft die stryping nooit gehad.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2007, 12:24:04
Ik vond net op een VBB site wel een gelijkend voertuig

http://www.brandweer.org/voertuigen/venray_ambu.html
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2007, 17:58:47
Als het aan de striping vast zit kan het ook nog de oude ambulance zijn van AD van der Pol uit Nunspeet. Deze dienst is enkele jaren geleden opgeheven en opgegaan in de RAD regio Noord West Veluwe uit Elburg. De meeste kans maakt echter idd de AD Ziekenhuizen Noord Limburg, later RAV Limburg Noord (Venlo) die met een aantal ambulances in deze striping rondreed. Er is ook een schaalmodel uitgebracht (schaal 1:87)
Echter wanneer je kijkt naar de plaatsing en kleur van de lampen aan de zijkant (blauw voor en wit achter) is dat ook het geval bij de oude ambu uit Nunspeet. De wagens uit Limburg hebben wit voor en blauw achter. Het is dus de oude uit Nunspeet.
Dit is trouwens een bijzondere ambu, want het was namelijk de eerste E-klasse ambu met de ronde koplampen in Nederland. De foto van de ambu is ook veel gebruikt in advertenties voor MB-ambu's.
Geloof niet alles wat je denkt.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #7 Gepost op: 9 januari 2007, 21:51:45
Ben net even naar de site van DIAC gegaan en zie daar: de bovenstaande ACT-ambu staat ook op de site van DIAC. Namelijk op de eerste foto van vier onderaan de homepage en wel in de uitvoering van Ambulancedienst van de Pol  :D
Geloof niet alles wat je denkt.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #8 Gepost op: 25 januari 2007, 16:31:50
Wat voertuigen van het Medical Team Nederland, gevestigd in het Friese Kootstertille.


Boven twee Chevrolet GMT 600 ambulances origineel afkomstig uit het Brabantse land met daartussen een Mercedes E Klasse van Visser afkomstig uit Utrecht. Dit voertuig is opnieuw gespoten en er is nieuwe rode striping op aangebracht.

Bovenste foto een Ford Transit. Origineel afkomstig uit Duitsland waar het dienst deed als Krankenwagen. Hier in Nederland opnieuw gespoten en dezelfde striping op aangebracht als de twee Chevy's.

Nog een Mercedes E Klasse van Visser. Zoals te zien is aan de striping afkomstig uit het Utrechtse land.

Als laatste een Mercedes E Klasse afkomstig uit de regio Haaglanden, oude roepnummer was 21.
Daarnaast beschikt het MTN over twee Dodge 4x4 ambulances  en één 4x4 Chevrolet Silverado met ambulancecontainer die gebruikt worden voor onder andere de autocrossen. Hier helaas geen mooie foto's van.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #9 Gepost op: 2 maart 2007, 20:15:46
Dit lijkt mij ook een Duitse particuliere ambulancedienst ???

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!