Ambulances particuliere sector

Auteur Topic: Ambulances particuliere sector  (gelezen 171351 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #20 Gepost op: 23 januari 2010, 19:23:12
Op http://www.ambulanceforum.nl/forum/index.php/topic,2363.0.html is een foto te zien van een Mercedes Sprinter MICU van Patiënten Vervoer Nederland (PVN-104). Volgens een forumlid dat hierop reageerde op het ambulanceforum heeft PVN mogelijk ook de beschikking over een Chevrolet ambulance. Dat zou prima kunnen kloppen, gelet op het roepnummer. Dat zou kunnen betekenen dat er nog minimaal 3 ambulances rijden voor PVN. Heb daar echter nog geen foto's van gezien en heb ook in het echt nog geen PVN-materiaal gezien. Bovendien weet ik niet waar de PVN-wagens normaal gestationeerd staan en of ze op één of meerdere locaties staan. Wie weet iemand anders wel?
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 23 januari 2010, 20:06:23
En nummer 3 van Stichting Ambulancewens



Dienst: Stichting Ambulance Wens
Roepnummer: nvt
Soort voertuig: Ambulance
Merk en type: Mercedes-Benz Vito
Overige bijzonderheden: genaamd 'Deborah'
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #22 Gepost op: 23 januari 2010, 21:27:25
Kijk niet te veel naar het roepnummer, ik denk dat het eerste voertuig de 102 is en het tweede, de MICU, nummer 104 heeft gekregen. Ik vermoed dat dit een nieuwe organisatie is en dat ze daarom pas twee ambulances in bezit hebben, en het zou ook nog goed kunnen zijn dat de Chevy een huur voertuig is. Ik denk dat ze voor de duidelijkheid voor 102 en 104 hebben gekozen zodat er minder snel een vergissing kan worden gemaakt, maar dit kan ik natuurlijk totaal mis hebben.

PVN-102 Chevrolet GMT 600
foto: patienten vervoer nederland


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #23 Gepost op: 23 januari 2010, 21:31:32
Niet slecht, een MICU mogelijk als tweede wagen.  8)

Op hun site staat overigens wel het volgende stukje: "Wij beschikken hiervoor over eigen ambulances, welke allen zijn ingericht volgens de Nederlandse standaard (LPA7) en zijn voorzien van diverse lectuur en dvd speler met tv, om de rit zo comfortabel mogelijk te maken." Mogelijk dus toch meerdere ambulances.

Overigens staat er over de MICU het volgende: "Hiervoor beschikken wij over speciaal ingerichte ambulances waarbij u moet denken aan een reguliere IC in een ziekenhuis, het transport wordt begeleid door een chauffeur, verpleegkundige, IC verpleegkundige en een IC Arts (intensivist)." Dus mogelijk ook meerdere MICU's?

Weet je wat voor tekst er op de zijkant staat (niet het stukje AMBULANCE en www.patientenvervoer.nl, maar dat stuk aan de achterkant)?
greetz,  Enrique


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #24 Gepost op: 23 januari 2010, 21:44:34
Niet slecht, een MICU mogelijk als tweede wagen.  8)

Op hun site staat overigens wel het volgende stukje: "Wij beschikken hiervoor over eigen ambulances, welke allen zijn ingericht volgens de Nederlandse standaard (LPA7) en zijn voorzien van diverse lectuur en dvd speler met tv, om de rit zo comfortabel mogelijk te maken." Mogelijk dus toch meerdere ambulances.

Overigens staat er over de MICU het volgende: "Hiervoor beschikken wij over speciaal ingerichte ambulances waarbij u moet denken aan een reguliere IC in een ziekenhuis, het transport wordt begeleid door een chauffeur, verpleegkundige, IC verpleegkundige en een IC Arts (intensivist)." Dus mogelijk ook meerdere MICU's?

Weet je wat voor tekst er op de zijkant staat (niet het stukje AMBULANCE en www.patientenvervoer.nl, maar dat stuk aan de achterkant)?
Ze kunnen ook best meerdere voertuigen hebben hoor, dat klopt. Ik had alleen nog nooit van deze firma gehoord, terwijl ik toch al langere tijd alles van ambulances spaar dat los en vast zit.
En natuurlijk zeggen ze dat de auto's van het bedrijf zijn dat zegt iedere lease rijder ook ''dit is mijn auto'' uhu

Wat bedoel je met de tekst op de zijkant? het lijkt me niet dat je ''112'' achter ambulance, patienten vervoer en het roepnummer bedoelt

Of bedoel je de tekst midden op de auto  ''Patienten Vervoer Nederland ''   en daarachter die rare star of life die niet helemaal orgineel lijkt


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #25 Gepost op: 23 januari 2010, 21:47:27
Nee, voor de star of life staat nog iets, maar dat zou bij nader inzien wellicht toch gewoon Patiënten Vervoer Nederland kunnen zijn.
greetz,  Enrique


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #26 Gepost op: 23 januari 2010, 21:48:34
Klopt, ik denk dat zoiets er moet staan

zag later pas wat je bedoelde

je plaatst trouwens erg mooie foto's


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #27 Gepost op: 24 januari 2010, 17:51:40

Niemand die de foto van de Ex-Nijmegen Chevy van EMS mèt aanhanger plaatst? :D Die is pas mooi...bijzonder in Nederland.



deze? (helaas niet groter..)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 24 januari 2010, 17:57:37
Kwam overigens gisteren in Amsterdam een Renault/Opel/Nissan bus tegen van EMS met een soort striping en géén signalering. Helaas geen foto :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #29 Gepost op: 25 januari 2010, 09:38:17

deze? (helaas niet groter..)

Bron: ?? (mogelijk www.ems.nl ?)
Geloof niet alles wat je denkt.