Opleiding spoedrijden HAP chauffeurs

Auteur Topic: Opleiding spoedrijden HAP chauffeurs  (gelezen 11941 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

elby

  • Gast
Gepost op: 2 januari 2007, 17:21:53
Hoi Allemaal,

Graag zou ik van jullie eens willen weten hoe jullie de opleiding zien van de hap chauffeur m.b.t. het spoedrijden. Gezien het feit dat oefenen op de openbare weg nauwlijks mogelijk is, je mag namelijk niet met optische en geluidssignalen oefenen, ben ik benieuwd of jullie ideën hebben of suggesties.
Alvast bedankt voor je reactie!




RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2007, 22:18:41
nouja politie oefend ook met licht en geluid op de weg? las ik ergens een keer


DanielB

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2007, 22:53:06
Het VVCR (link) is een organisatie in Nederland die o.a. voor Meditaxi de rijvaardigheidstrainingen verzorgd.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2007, 23:04:18
nouja politie oefend ook met licht en geluid op de weg? las ik ergens een keer
Nee hoor dat doen ze niet.  ;) In de praktijk wordt zonder O&GS gereden. Ze hebben wel een simulator waarin geoefend wordt op het rijden met O&GS.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2007, 17:09:15
owh... ik meende dat de academi dat nog wel deed  :-\


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2007, 19:04:35
mja, weet k wel zeker, anders hadden ze afgelopen vrijdag zeker een melding  :D
Politie Aspirant niveau 4


Forumspookje

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2007, 19:31:34
mja, weet k wel zeker, anders hadden ze afgelopen vrijdag zeker een melding  :D
Ja, dat zal dan inderdaad een melding geweest zijn. Op de academie wordt namelijk niet met spoed gereden, alleen in speciale simulators. Daar kan de rit ook mooi gevalueerd worden. Maar dat was al verteld volgens mij.  ::)

Maar misschien is het handig hier weer verder on-topic te gaan. Ik zie dat het voor huisartsenchauffeurs is.  ;)


Freediver

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2007, 11:09:12
;) Misschien kan ik wat helderheid brengen.
Normaal gesproken word er voor ieder OGS voertuig geoefend in een simulator.
Dit is makkelijk voor de evaluatie van de rit.
En ja de politie heeft weer een uitzondering hierop  >:(
Maar dan gaat het hier alleen om voertuigen voor speciale diensten.
Denk aan Motorrijders ter begeleiding van V.I.P.'s , Ambulances ect.

Maar ff on-topic te blijven; zover ik weet doen de HAP-chauffeurs dit alleen op afgesloten terreinen voor voertuig beheersing en op de simulator.  :D

Groeten Michel


Forumspookje

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 19 januari 2007, 13:56:41
Praat ik Chinees ofzo?  ???

De politie heeft hier helemaal geen uitzondering op. De BROA (Basis Rij Opleiding Auto) wordt op twee manieren gegeven. In de simulator waar O&GS worden geoefend en op straat waar zonder O&GS wordt gereden. Wel worden hier verkeersregels overtreden (met instructeur ernaast), maar dit is geheel volgens de vrijstellingen.
Ik weet dat er in Den Haag geoefend wordt met O&GS om transporten te begeleiding, maar hoe dat zit weet ik ook niet.

Maar hoe zit dit dan met HAP-chauffeurs en die simulator? Ik had er nog niet eerder van gehoord. Waar staat die?  :)


DanielB

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 19 januari 2007, 14:29:05
[offtopic]
Diegenen die Blik op de Weg een tijd geleden hebben gekeken moeten de term over de mobilofoon nog wel kennen: 'Koeken' ;)

Daar was overigens te zien dat ze tijdens de cursus Verkeerstechnische Begeleiding (VTB) wel met OGS oefenen met ambulances en (nep-)VIPs. Nu was het voor hen wel wat leuker, omdat ze tijdens de oefening ook i.s.m. de KMar één of tweemaal echte VIP hebben begeleid... (een rit richting het paleis en een rit richting vliegveld Zestienhoven)

Nu schiet me wel een 'maar' binnen... Het voertuig van BodW reed wel met OGS mee, hoe dat dan weer zit zou ik niet weten. Maar daarvoor is dit topic niet ;)
[/offtopic]