Opleiding spoedrijden HAP chauffeurs

Auteur Topic: Opleiding spoedrijden HAP chauffeurs  (gelezen 12011 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

qpatrick

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2007, 17:48:39
Maar was niet de vraag, hoe we het liefst de opleiding zien ?

Ik zie de opleiding graag uitgebreider, dan wat ie nu inhoudt. Inderdaad is een simulator een prima middel, maar dat heb ik nog nooit gehad. Voertuigbeheersing is eigenlijk een heel ander verhaal. Dit is puur technisch en kun je prima op een baan oefenen. Met hoge snelheid rijden, slippen enz....
Maar de instant beslissingen die je moet nemen, dat is meer de simulatie.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 19 september 2007, 23:57:13
Ik was vandaag in Zandvoort, kwam daar enkele HAp voertuigen tegen,

Een rode Opel Zafira, een gele LandRover Freelander en een Gele opel zafira, waren daar nog mensen van hier bij? En was dit rijopleiding?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 20 september 2007, 21:30:40
Zag laatst op de A1 een HAP wagen van meditaxi rijden met de tekst 'rijopleiding' en meerdere 'L' tekens op de zijkanten van het voertuig. Had ik nog niet eerder gezien.  :)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #13 Gepost op: 21 september 2007, 22:52:32
Zag laatst op de A1 een HAP wagen van meditaxi rijden met de tekst 'rijopleiding' en meerdere 'L' tekens op de zijkanten van het voertuig. Had ik nog niet eerder gezien.  :)

Klopt, deze auto rijdt voor alle posten om de chauffeurs op te leiden of om ze de jaarlijkse rijtraining te geven.


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #14 Gepost op: 24 september 2007, 23:51:52
Citaat
Ik was vandaag in Zandvoort, kwam daar enkele HAp voertuigen tegen,

Een rode Opel Zafira, een gele LandRover Freelander en een Gele opel zafira, waren daar nog mensen van hier bij? En was dit rijopleiding?

Klopt, dit betrof de jaarlijkse rijvaardigheids training van Mediexpresse. Betrof de eerste groep.


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #15 Gepost op: 27 september 2007, 08:35:45
Ook meditaxi zit regelmatig op Slotemakers van Zandvoort voor de opleiding....


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #16 Gepost op: 27 september 2007, 09:10:54
Nee hoor dat doen ze niet.  ;) In de praktijk wordt zonder O&GS gereden. Ze hebben wel een simulator waarin geoefend wordt op het rijden met O&GS.

Het is een beetje (erg) laat hoor maar weet je dat zeker?? Ik kan me een uitzending van "Blik op de Weg" herinneren waarin motoragenten VIP-begeleiding gingen oefenen op de openbare weg in Den Haag (meen ik)  ::) ::) ::)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #17 Gepost op: 27 september 2007, 12:51:15
Het is een beetje (erg) laat hoor maar weet je dat zeker?? Ik kan me een uitzending van "Blik op de Weg" herinneren waarin motoragenten VIP-begeleiding gingen oefenen op de openbare weg in Den Haag (meen ik)  ::) ::) ::)

Inderdaad. Daar is al eens een discussie over geweest. Den Haag is een uitzondering op de regel, dit doen zij vanuit het korps zelf. (Waarom? Geen idee). Wagens die rijden vanuit de politieacademie zul je niet met O&GS tegenkomen. Dit wordt getraind in een simulator.

Ik weet dat ze in Utrecht ook wel eens oefenen met VIP-begeleidingen. Dit gebeurd zonder O&GS.


firefighter5175

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #18 Gepost op: 26 december 2007, 23:33:05
in rosmalen worden de trainingen gegeven om te rijden met OGS


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 30 december 2007, 16:27:49
Wat was er laatst in Badhoevedorp? Er stond daar een parkeerterrein helemaal vol met Medi-taxi voertuigen uit alle regio's ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !