Handen af van onze hulpverleners!

Auteur Topic: Handen af van onze hulpverleners!  (gelezen 40820 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #20 Gepost op: 28 december 2011, 02:28:43
vraagje, welke regio is dit gefilmd?? dit zijn wel heftige beelden :o :o :o

Je zou bijna hopen dat dit allemaal in scène gezet is....
Geen idee welke regio's het betreft (alhoewel kans is groot dat het in een van de grote steden is), het is wel vele malen erger dan ik mij had voorgesteld...
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #21 Gepost op: 28 december 2011, 07:38:30
Ik hoop dat een hardere aanpak van dit soort onbenullen door de hulpverleners zelf een optie is.
Ik weet dat "spraaaaaaay" niet overal even makkelijk/logisch is maar pak desnoods de (lange) lat er even bij. (en train daar even extra op zodat je hem niet kwijt raakt)
Ik kan me voorstellen dat een spuitgast één van die rode (desnoods zwarte) slangen kan inzetten als iemand lastig is en een pleeg op de ambu zou X-marker kunnen gebruiken.
Uiteraard met een melding naar de meldkamer voor (extra) ondersteuning van de blauwe kant.

En ja ... ik weet het ... Ik zal waarschijnlijk wel te kort door de bocht zijn ... de jongens (en meisjes) die geweld tegen hulpverleners gebruiken zullen ongetwijfeld daar hele goede redenen (eventueel achteraf door hun advocaat ingefluisterd)  voor hebben. Onbegrepen. Ongewaardeerd. Niet zo bedoeld. En waar leg je als hulpverlener de grens om er tegen op te treden? (terwijl je het al druk genoeg met je eigenlijke taak hebt)

Zucht :-\
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


jemming

  • Hoofdbrandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
    • Brandweer Emmer-Compascuum
Reactie #22 Gepost op: 28 december 2011, 08:37:06
In 2004 werden we door een groepje jongeren belaagd door vuurwerk. Een paar ervan schoten met vuurwerkpistolen op ons. We maken dit helaas met oud en nieuw wel vaker mee, was altijd van hoort er een beetje bij. We rijden tijdens deze dagen altijd in het zogenaamde treintje parcours. Dat wil zeggen, politie voorop, brandweer voor blussen en Area (gemeentereiniging) achter ons aan voor opruimen. Op het moment dat we ter plaatse kwamen was de politie er al en gingen we over tot blussen. In de verte een groepje jongeren, man of 20, enkele met strijkers en een paar met vuurwerkpistolen. Kwamen steeds verder en knalden op een gegeven moment vlak bij ons. De Ch/pb kreeg 1 van zo een projectiel tussen hem en de politie in. Daarop kwam er een reactie van de politie naar diegene die geschoten had. Direct erop werd actie ondernomen en kwam er meer politie auto's ter plaatse. De jongen werd gepakt en 2 jaar later veroordeeld tot 200 uur dienstverlening, later is er nog iemand opgepakt en ook deze kreeg 200 uur dienstverlening. Nu ken ik die jongen, maar dat ie er iets van geleerd heeft? dat niet. Hij is boos op de brandweer, waarom weet ik niet, praat niet meer met mij, das wel rustig. Maar de politie heeft als eerste aangifte gedaan, daarna wij pas. We hadden eerst zoiets van tja is oud en nieuw, was wel bedreigend voor ons op dat moment, maar nooit bij stilgestaan om daadwerkelijk aangifte te doen. Vanaf 2006 zou er harder worden opgetreden, maar wat ik tegenwoordig lees en hoor wat voor straffen mensen er voor krijgen terwijl wij gewoon ons werk doen? Spijt me maar dan komen ze toch echt hun beloftes niet na. Ben er wel mee eens en vindt het goed dat er een nieuwe campagne is opgestart, maar had het filmpje eens andersom gemaakt, wel in scene, maar dat wij hun op hun werkvloer aanpakken, misschien opent hun ogen dan? Idee mischien?
JJ Emming Hoofdbrandwacht Brandweer Emmen Post Emmer-Compascuum www.brw-emmer-compascuum.nl


sylvester1986

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 28 december 2011, 08:57:07
Ik ben wel eens benieuwd hoe die lui zich voelen als zij beschoten worden.


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #24 Gepost op: 28 december 2011, 10:23:29
Op dit moment is de petitie door 40320 personen ondertekend.

http://www.handenaf.nl/
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #25 Gepost op: 28 december 2011, 13:34:47
Je zou bijna hopen dat dit allemaal in scène gezet is....
Geen idee welke regio's het betreft (alhoewel kans is groot dat het in een van de grote steden is), het is wel vele malen erger dan ik mij had voorgesteld...

1tje is gefilmd in zwijndrecht (zuid-holland-zuid)
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #26 Gepost op: 28 december 2011, 14:45:44
Onderstaand de rechtstreekse link naar het filmpje, dat ter ondersteuning van de SIRE-campagne is gemaakt. De teller van het aantal ondertekenaars staat inmiddels weer een paar duizend hoger, op 43.610!

rechtstreekse link
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #27 Gepost op: 28 december 2011, 16:49:29
Ik heb ook mijn (echte) naam achtergelaten op de site www.handenaf.nl
Tevens heb ik het volgende bericht achtergelaten op de site:

Skippy02: Wie het in zijn hoofd haalt om geweld te gebruiken tegen redders in nood en andere hulpverleners moeten ook voor de gevolgen instaan. Ben je zo'n stommerd die zijn handen niet thuis kan houden of zijn mond dicht kan houden dan mag je van mij een hele zware straf krijgen van mimimaal 1 jaar. En dat is dan nog voor het lichtste vergrijp (schelden), bij fysiek geweld is wat mij betreft de minimale straf 5 jaar. Het moet nu echt maar eens afgelopen wezen met al dat geweld.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 28 december 2011, 19:59:58
Dus door de stemmen zou het kunnen zijn dat hulpverleners een beschermde status krijgt in de toekomst?
Teller staat nu op 46434


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #29 Gepost op: 29 december 2011, 01:55:22
De teller staat nu op: 51275 ,  en daar kunnen en moeten er nog veel meer bij.