Hoe moet je reageren??? #nt

Auteur Topic: Hoe moet je reageren??? #nt  (gelezen 1841 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis1984

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 11 november 2015, 18:22:27
Hoe moet je nou reageren??
  
Als je als held bestempeld wordt, terwijl je gewoon gedaan heb wat je moest doen. Moet je dan blij zijn met die complimenten en veren, terwijl er genoeg andere helden zijn die deze eer beter verdienen.

Zelf treed ik niet graag op de voorgrond en wil het liefst niet alle schijnwerpers op m'n gericht hebben, omdat je iets gedaan heb wat in het bloed zit. Net zo als bij vele andere hulpverleners.

Hoe moet je reageren op "die" persoon die jouw dankbaar is dat hij nog van het leven kan genieten en z'n kinderen nog kan zien opgroeien. Terwijl er genoeg hulpverleners zijn die het zelfde zouden doen, en deze eer niet krijgen.

Hoe moet je reageren als de artsen zeggen. Dit is het beste wat je gedaan heb, door jouw optreden kan hij verder gaan met waar hij mee bezig was.
Dat terwijl ik niet de enige was die hem geholpen heb.

HOE MOET JE REAGEREN????

De tekst hierboven is gebaseerd op een geslaagde reanimatie van de broer van een buurman bij mij op de hoek. Zelf zit ik met deze gedachten omdat ik niet weet hoe je moet reageren. Deze poging heb gedaan als burger. Terwijl ik zelf werk bij de brandweer en met enige regelmaat gealarmeerd wordt voor een reanimatie. En daar krijg je deze eer niet persoonlijk. Vaak hoor je er niks meer van.
Maar als burger weet ik daar nu even geen raad mee hoe je moet reageren.




oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #1 Gepost op: 11 november 2015, 18:39:18
Citaat van: Dennis1984 link=msg=1383634 date=1447262547
HOE MOET JE REAGEREN????

Door lid te worden van een forum en openbaar te posten dat iemand nog leeft dankzij jou en je geen schijnwerpers op je wilt.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #2 Gepost op: 11 november 2015, 21:22:49
Citaat van: Oma link=msg=1383641 date=1447263558
Door lid te worden van een forum en openbaar te posten dat iemand nog leeft dankzij jou en je geen schijnwerpers op je wilt.
 ::)
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #3 Gepost op: 11 november 2015, 21:26:55
Citaat van: Dennis1984 link=msg=1383634 date=1447262547
Hoe moet je nou reageren??
  
Als je als held bestempeld wordt, terwijl je gewoon gedaan heb wat je moest doen. Moet je dan blij zijn met die complimenten en veren, terwijl er genoeg andere helden zijn die deze eer beter verdienen.

Zelf treed ik niet graag op de voorgrond en wil het liefst niet alle schijnwerpers op m'n gericht hebben, omdat je iets gedaan heb wat in het bloed zit. Net zo als bij vele andere hulpverleners.

Hoe moet je reageren op "die" persoon die jouw dankbaar is dat hij nog van het leven kan genieten en z'n kinderen nog kan zien opgroeien. Terwijl er genoeg hulpverleners zijn die het zelfde zouden doen, en deze eer niet krijgen.

Hoe moet je reageren als de artsen zeggen. Dit is het beste wat je gedaan heb, door jouw optreden kan hij verder gaan met waar hij mee bezig was.
Dat terwijl ik niet de enige was die hem geholpen heb.

HOE MOET JE REAGEREN????

De tekst hierboven is gebaseerd op een geslaagde reanimatie van de broer van een buurman bij mij op de hoek. Zelf zit ik met deze gedachten omdat ik niet weet hoe je moet reageren. Deze poging heb gedaan als burger. Terwijl ik zelf werk bij de brandweer en met enige regelmaat gealarmeerd wordt voor een reanimatie. En daar krijg je deze eer niet persoonlijk. Vaak hoor je er niks meer van.
Maar als burger weet ik daar nu even geen raad mee hoe je moet reageren.
Ikzelf ervaar dit ook meermaals na een geslaagde reanimatie. Al helemaal als diegene vrij bekend was/is (in dorp), je staat dan al snel als held bestempeld. Ikzelf reageer vaak dankbaar en aanvullend dat alles volgens de ideale omstandigheden is gegaan. Ik bedoel: juiste/tijdige Alarmering, beschikbaarheid van burgers die kunnen reanimeren, snelle aankomst van een AED en snelle overname vanuit ambulancepersoneel. Al deze factoren spelen mee om het eindresultaat positief te laten zijn.

Misschien kan je er wat mee.  O0
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #4 Gepost op: 11 november 2015, 22:23:02
Waarom zou je er niet trots op mogen zijn? Je hebt het wel gedaan, dus daar mag je voor jezelf best trotst op zijn. Natuurlijk is bescheidenheid wel gepast. Je hoeft het dus niet aan de grote klok te gaan hangen. Maar gun jezelf gewoon ff dat schouderklopje, drink er desnoods een biertje op en ga daarna gewoon verder met je dag en je leven.

Tegen de loodgieter zeg je toch ook Dankjewel, of tegen de kok van het restaurant zeg je ook dat het eten je voortreffelijk gesmaakt heeft na een goede maaltijd. De loodgieter en de kok gaan zich dan toch ook niet ongemakkelijk voelen en zeggen " ik deed toch maar gewoon mijn werk. e050"

Gewoon graag gedaan zeggen dus, en met een voldaan gevoel thuis 's avonds naast man/vrouw/vriend/vriendin in bed kruipen. Morgen weer een dag.