Je kan zelf even zoeken op rechtbank.nl dat doe ik meestal ook even..
Als ik van de week ff meer tijd heb zoek ik de desbetreffende links etc er wel bij..
Peter het is niet meer als normaal dat je je bronnen vermeld, daarmee wordt meningoverdracht namelijk kennisoverdracht, uiteraard heb ik ook gezocht, maar ik heb geen vonnis van 3 jaar onvoorwaardelijk kunnen vinden in een dergelijke zaak. Waarschijnlijk moet het vonnis nog zwaarder geweest zijn, als je 3 jaar zit is dat meestal minder als de opgelegde straf ivm vervroegde vrijstelling door goed gedrag.
Ik ben benieuwd, er staan trouwens over oudere topics zo links en rechts nog wat vragen aan je open voor onderbouwing ook die werden toen ook beloofd onder het mom van "als ik even tijd heb"..
Het zou je geloofwaardigheid zeker goed doen wanneer je dit soort uitspraken wat beter zou onderbouwen en documenteren, op het moment dat je roept dat iemand 3 jaar heeft gezeten kun je wachten op nieuwsgierige vragen.
Wat betreft het aangehaalde artikel
Artikel 450 | Sr, Boek 3, Titel 5
Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie
Dit artikel lijkt mij niet van toepassing, immers de dood volgt niet maar is reeds ingetreden en vormt nu juist al dan niet de reden voor reanimatie.
En inderdaad de maximumstraf is 3 maanden.....
Kortom ik ben zeer benieuwd ....