Hond in de beveiliging

Auteur Topic: Hond in de beveiliging  (gelezen 14683 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2007, 00:15:01
Mag een douanier ook een bekeuring uitschrijven voor verkeersovertredingen dan? Ik dacht van niet.

De douane hebben een iets andere Boa status dan een "normale"Boa. Zij zijn namelijk bevoegd tot alle strafbare feiten

Dan zou het geen BOA zijn maar een Algemeen Opsporingsambtenaar toch?

Naar mijn weten zijn de enige Algemeen Opsporingsambtenaren de Politie en de KMar. (en dan heeft de KMar ook weer zekere beperkingen, maar daar weet ik het fijne niet van).


Om even terug te komen op de hond,

Mij is geleerd dat een hond niet is toegestaan bij evenementenbeveiliging. Dus wat hier staat:
een hond is wel inzetbaar voor bijv croud control, denk aan evenementen enzo.

klopt volgens mij niet (of ik ben verkeerd voorgelicht). Het is in ieder geval niet terug te vinden in de door Ron geplaatste artikelen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2007, 06:30:40
Maarten een lid van de Douane kan idd ook schrijven voor het RVV 1990. Daar hoeft hij geen A.O voor te zijn. Als je even de moeite neemt om de door mij aangehaalde Douane site gaat bekijken dan kan je lezen welke bevoegdheden de Douane heeft.
Naast de Politie & KMar is een OvJ ook algemeen opsporingsambtenaar.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #12 Gepost op: 18 januari 2007, 10:33:51
Om even terug te komen op de hond,

Mij is geleerd dat een hond niet is toegestaan bij evenementenbeveiliging. Dus wat hier staat:
klopt volgens mij niet (of ik ben verkeerd voorgelicht). Het is in ieder geval niet terug te vinden in de door Ron geplaatste artikelen.

een bedrijf dat uitlegt waar ze de honden voor gebruiken
nog een bedrijf
google eens op "animale beveiliging" zou ik zeggen
Politie Aspirant niveau 4


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 18 januari 2007, 13:54:32
Maarten een lid van de Douane kan idd ook schrijven voor het RVV 1990. Daar hoeft hij geen A.O voor te zijn. Als je even de moeite neemt om de door mij aangehaalde Douane site gaat bekijken dan kan je lezen welke bevoegdheden de Douane heeft.
Naast de Politie & KMar is een OvJ ook algemeen opsporingsambtenaar.

Ok, weer wat geleerd :) Voortaan dus ook vriendelijk glimlachen naar de Douane ;D
Dat de OvJ A.O. is wist ik natuurlijk wel. Ernstge fout :-[

een bedrijf dat uitlegt waar ze de honden voor gebruiken
nog een bedrijf
google eens op "animale beveiliging" zou ik zeggen

Thanks voor de links.
Dan ben ik dus inderdaad verkeerd voorgelicht...
Lekker die ESO opeliding :-\
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #14 Gepost op: 18 januari 2007, 15:28:47
Kijk, daar kun je wat mee Ron.. ik dank u zeer!


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #15 Gepost op: 11 juli 2007, 01:05:33
Ziezo, laatste weken behoorlijk wat info verzameld van de KNPV en NBvdD en als ik over een tijdje een eigen huis heb gaat er zeker te weten een diensthond komen. Ze hebben gezien de voorlichting een goede preventieve werking en voor 's nachts komen de zintuigen van de diensthonden goed van pas. Mocht iemand nog aanvullingen / tips / handige links hebben met betrekking tot diensthonden in de beveiliging hoor ik het graag  O0


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #16 Gepost op: 11 juli 2007, 06:57:48
Ziezo, laatste weken behoorlijk wat info verzameld van de KNPV en NBvdD en als ik over een tijdje een eigen huis heb gaat er zeker te weten een diensthond komen. Ze hebben gezien de voorlichting een goede preventieve werking en voor 's nachts komen de zintuigen van de diensthonden goed van pas. Mocht iemand nog aanvullingen / tips / handige links hebben met betrekking tot diensthonden in de beveiliging hoor ik het graag O0

ganzen zijn goedkoper in huisvesting en onderhoud en mogen ook volgens de richtlijnen  :D ;D
Politie Aspirant niveau 4


JeanBateau

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 11 juli 2007, 12:58:21
Het schijnt dat een Beagle ook goed kan dus waarom een hond aanschaffen Mark?


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #18 Gepost op: 11 juli 2007, 14:29:20
lol, ik had het over HANDIGE tips ultimato :)


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #19 Gepost op: 11 juli 2007, 19:20:29
Het schijnt dat een Beagle ook goed kan dus waarom een hond aanschaffen Mark?
Is een Beagle geen hond dan?  :|

@Mark, als jij nog nooit een hond hebt gehad en nu opeens een diensthond aan gaat schaffen, denk ik dat je veel problemen tegen gaat komen.

Of ik moet het verkeerd begrijpen, maar bedoel jij met een diensthond een tot 'politiehond' opgeleidde herder? Herders zijn geen beginnershonden. Met de verkeerde begeleiden kunnen ze, ondanks die cursus, enorm vals worden, zeker als jij niet genoeg overwicht hebt op het dier.
*leegheid*