Hond in de beveiliging

Auteur Topic: Hond in de beveiliging  (gelezen 14803 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #20 Gepost op: 11 juli 2007, 21:06:50
Over 2 weken loopt hier vrolijk een hond rond (een "normale" dan). Over de toekomst praat ik over ongeveer 1,5 / 2 jaar :)

Verder mag ik aannemen dat de cursussen van de KNPV of NBvdD wel toereikend zijn op het gebied van beheersing van een betreffende diensthond. Je krijgt niet zomaar het label "geschikte combinatie", dan moet je ook echt een geschikte combinatie zijn. Het is geen kwestie van ff een hond kopen, 1 dagje training en meenemen maar, die opleidingen worden niet voor niets geboden, waarschijnlijk omdat ze ook werken.

Het lijkt me vrij sterk dat je na een opleiding te hebben gedaan en je certifcaten te hebben gehaald met een diensthond nog steeds geen overwicht hebt op de diensthond, anders zou je je certificaten niet hebben behaald  :) Ze geven je bij de KNPV écht geen certificaat "geschikte combinatie" mee als je de hond niet onder controle hebt.

Uiteraard ben je met het behalen van je certificaten nog niet klaar, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat je je verdiept in het ras enz...


Target77

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 13 juli 2007, 02:05:19
Wil jij dat toetsing met een (al) gecertificeerde hond doen? Of een hond geheel zelf opleidien?


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #22 Gepost op: 13 juli 2007, 06:48:27
Dat ligt er net aan wat de KNPV / NBvdD adviseert...


Target77

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 14 juli 2007, 03:26:48
Besef heel goed dat als je een hond zelf opleidt daar heeeeel veeeeel tijd in gaat zitten en dat je dan alsnog het risico kan lopen dat de hond niet geschikt blijkt te zijn.
Nadeel van een al gecertificeerde hond is dat deze bij de aanschaf zeer duur zijn.  ;)
Dus weet goed waat je aan begint.  ;)


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #24 Gepost op: 14 juli 2007, 09:59:32
Inderdaad, een getrainde diensthond heb je niet voor een paar honderd euro...

Gelukkig zijn jullie royaal met mijn salaris... lol  ::)

Ik besef dondersgoed hoeveel tijd en geld hierin gaat zitten. Daarom zal zoiets pas kunnen als je een eigen woning hebt en goede faciliteiten voor een diensthond kan bieden. Zelf opleiden is niet mijn eerste keus, puur omdat ik daar vermoedelijk dan weer net te weinig tijd voor heb. Inderdaad zou het jammer zijn als later blijkt dat deze hond niet door de keuringen heen komt.

Afwachten maar, misschien komt er over een jaar of 3 wel een gigantische topic-kick hier met een foto van de diensthond ;)


Target77

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 15 juli 2007, 05:20:43
Zal binnenkort eens een foto plaatsen van mijn nieuwe diensthond "Barry".  ;)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 19 juli 2007, 16:26:56
Herders zijn geen beginnershonden. Met de verkeerde begeleiden kunnen ze, ondanks die cursus, enorm vals worden, zeker als jij niet genoeg overwicht hebt op het dier.

Hoe verzint men deze onzin toch he?? ik heb alles bijelkaar al zo'n 30 jaar herders, train ermee bij de KNPV en nog nooit geen enkel probleem gehad met een herder. Niet met de duitse nog met de mechelaar.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 19 juli 2007, 16:39:50
Hoe verzint men deze onzin toch he?? ik heb alles bijelkaar al zo'n 30 jaar herders, train ermee bij de KNPV en nog nooit geen enkel probleem gehad met een herder. Niet met de duitse nog met de mechelaar.

Misschien iemand die geen hond heeft?  :D


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #28 Gepost op: 19 juli 2007, 17:40:39
Hoe verzint men deze onzin toch he?? ik heb alles bijelkaar al zo'n 30 jaar herders, train ermee bij de KNPV en nog nooit geen enkel probleem gehad met een herder. Niet met de duitse nog met de mechelaar.
Ja, natuurlijk, ik zwam uit mijn nek  ::)

Als je de herder niet goed traint kunnen ze wél vals worden, van nature zijn ze dit niet, maar met de verkeerde begeleiding kan dat dus wél gebeuren.
*leegheid*


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 19 juli 2007, 20:04:19
Ja, natuurlijk, ik zwam uit mijn nek  ::)

Als je de herder niet goed traint kunnen ze wél vals worden, van nature zijn ze dit niet, maar met de verkeerde begeleiding kan dat dus wél gebeuren.

Dat kan met elke hond, of je nu zo'n #$%^&*(eenhapscracker'tje hebt of een grote zware mastino  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !