SIGMA ingezet tijdens storm 18 januari 2007

Auteur Topic: SIGMA ingezet tijdens storm 18 januari 2007  (gelezen 13785 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2007, 19:05:14
Ik ben benieuwd of er nog meer eenheden op paraat worden gezet, wij hebben geen pagers meer in gebruik, dus een voorwaarschuwing zal er wel niet van komen.


DanielB

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2007, 19:10:14
Waar ben jij onderdeel van?


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #12 Gepost op: 18 januari 2007, 19:22:52
Brabant-Noord, regio 4.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #13 Gepost op: 18 januari 2007, 21:01:40
Ik ben benieuwd of er nog meer eenheden op paraat worden gezet, wij hebben geen pagers meer in gebruik, dus een voorwaarschuwing zal er wel niet van komen.

Hoe worden jullie dan gealarmeerd?    ???

Gegroet,
Franc


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #14 Gepost op: 18 januari 2007, 21:09:20
Ik snap dat het SIGMA paraat moet staan indien er noodgevallen voordoen op grote schaal... Maar is het echter wel verantwoord om een team van vrijwilligers (even niet kijken naar de brandweer dan) met dit soort noodweer daadwerkelijk ook in te zetten?

Waarom zou dat niet verantwoord zijn? De SIGMA wordt niet voor de zelfde werkzaamheden ingezet als de brandweer. SIGMA zaagt geen bomen in stukken, stut geen gevels en haalt geen loshangende gevelplaten van gebouwen op 25 meter hoogte.

Ze kiezen zelf voor het SIGMA, maar hun vrijwilligerswerk is toch eventjes wat anders dan het werk van de vrijwillige brandweer...

Ja, precies. Dus wat is het punt om SIGMA niet in te zetten als dat nodig mocht zijn, voor dié dingen waar SIGMA beschikbaar/geschikt is?

Ja, ik ben mij er bewust van dat vrijwilligerwerk vrijwillig is, maar niet vrijblijvend.

Ik snap je zorg niet.... echt niet...    ???

Gegroet,
Franc


DanielB

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 19 januari 2007, 00:19:06
Ik snap je zorg niet.... echt niet...    ???

Ik denk dat je het iets te ver zoekt. De vraag kwam bij mij op naar aanleiding van het alarm afgegeven op crisis.nl, waarin geadviseerd werd niet naar buiten te gaan voor de eigen veiligheid. En eigen veiligheid komt toch op de eerste plaats? Het is niet bedoeld dat ik me zorgen erover maak...


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2007, 10:13:45
Ik denk dat je het iets te ver zoekt. De vraag kwam bij mij op naar aanleiding van het alarm afgegeven op crisis.nl, waarin geadviseerd werd niet naar buiten te gaan voor de eigen veiligheid. En eigen veiligheid komt toch op de eerste plaats? Het is niet bedoeld dat ik me zorgen erover maak...

Natuurlijk komt veiligheid op de eerste plaats. Maar dat geldt toch ook voor een (vrijwillig) brandweerman/vrouw? Die moet ook eerst in z'n privé auto en privé kleding (ik bedoel dus; geen beschermende kleding/helm) naar de kazerne komen. Ik snap dan nog steeds niet welk verschil je ziet tussen een brandweervrijwilliger en een SIGMA vrijwilliger.

Gegroet,
Franc


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2007, 12:08:28
Maar goed...er zijn dus geen teams ingezet tijdens de storm...  ::)
Arts  www.alphalog.nl


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #18 Gepost op: 19 januari 2007, 12:54:16
Maar goed...er zijn dus geen teams ingezet tijdens de storm...  ::)

Nee, er zijn idd geen sigmateams ingezet.
Het andere deel van de GNK is wel op div. plaatsen ingezet. het ambulanceteam zeg maar.
Daarbij is in Zwolle de haakarmbak ook ingezet. Men heeft er bewust voor gekozen de sigma nog
even op de achtergrond te laten, omdat er al aardig wat O&V aanwezig was (zoals in Zwolle)
Kun je het sigma beter standby laten zijn voor de e.v.t. andere calamiteiten.

Ik ben overigens zelf vanmorgen (06:00 uur)  nog opgeroepen voor de O&V aflos van de nachtploeg in Zwolle.
Al was dat grotendeels voor het opruimen, maar dat hoort er ook bij hé  ;)
In Zwolle zijn overigens ruim 400 mensen opgevangen in de Windesheim campus.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


sajo

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2007, 13:02:42
Maar goed...er zijn dus geen teams ingezet tijdens de storm...  ::)

Zo dan weten we nu ook dat de afdeling Nijmegen "GEEN" inzet heeft gehad.
Sorry hoor,maarje antwoord/rea klinkt een beetje als een teleurstelling.

 Ik kan er naast zitten en je rea verkeerd begrijpen maar zo komt het bij mij wel over. Jammer hoor
.