IFEX

Auteur Topic: IFEX  (gelezen 5997 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enforcer

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 4 april 2004, 19:22:47
IFEX is een blusmethode wat een paar jaar geleden op de markt is gekomen,het komt er opneer dat water onder zeer hoge druk wordt verneveld en op die manier zou je een brand kunnen blussen.Alleen dit is nooit echt van de grond gekomen,vraag me niet waarom niet :-X :-\

Bedankt! Nu is het me duidelijk geworden.  :)


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #21 Gepost op: 7 mei 2004, 09:52:55
Ik ben er voor opgeleid en heb op mijn werk de beschikking over Twee Ifex 3000 portable systemen. heb ze jammer genoeg in de praktijk nog niet hoeven te gebruiken maar wel geoefend.

Zeer leuke apparaten, en ook zeker doeltreffend.

/\/\ario


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #22 Gepost op: 8 mei 2004, 01:39:18
ik ben zelf geen brandweer man, maar door mijn belangstelling voor het brandweer vak heb ik heel wat branden zien blussen,(afhankelijk van de situatie mag ik vaak door de afzetting tot bij de brand, mits eigen veiligheid enz.) een aantal jaar geleden heb ik een aantal demonstraties van de Ifex meegemaakt in de drechttunnel, en was eigenlijk onder de indruk dat met een vijftal keer ''schieten''de brand eigenlijk uit was, het grote voordeel was heel weinig water, en daar door eigenlijk nagenoeg geen vervuiling, nu was het natuurlijk wel zo dat de brand werd aangestoken, en als het eigenlijk net goed brande alweer uit geblazen werd, in werkelijk heid moet er natuurlijk eerst gemeld en aangereden worden.
maar al met al denk ik dat in een aantal situaties dit een goede oplossing kan brengen, twee flessen op de rug(een water, een lucht) achter op de motor langs de file naar een autobrand mischien.
onder de helicopter was geen succes.
Nemo me impune lacessit


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #23 Gepost op: 10 mei 2004, 07:06:14
Ja het ziet er allemaal leuk uit. Maar bij een autobrand zijn de vlammen er dan misschien af, maar afblussen met HD is dan toch noodzakelijk dus weinig meerwaarde in mijn ogen.

Het enige waar ik me er iets bij voor kan stellen is het gebruik door bijvoorbeeld een bedrijfsbrandweer bij binnenbrandjes. Heel snel en doeltreffend optreden. Ben je een paar minuten later dan heeft het ook al geen zin meer....

Het is dan ook niet voor niks dat het geen doorbraak is geworden. :-\


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #24 Gepost op: 10 mei 2004, 22:32:56
Het enige waar ik me er iets bij voor kan stellen is het gebruik door bijvoorbeeld een bedrijfsbrandweer bij binnenbrandjes. Heel snel en doeltreffend optreden. Ben je een paar minuten later dan heeft het ook al geen zin meer....

Kijk en daarom hebben wij ze, en gezien de ligging van onze objecten is de aanrijtijd van de brandweer aanzienlijk ± 18 Minuten. Dus we dienen daarom ook in zekere mate selfsupporting te zijn. We zijn daarom ook uitgerust met de AED en dito opgeleid personeel.

/\/\ario


ajax

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 29 oktober 2005, 00:11:57
wij hebben een IFEX op de wagen en we gebruiken hem regelmatig.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #26 Gepost op: 29 oktober 2005, 00:13:26
Voor welke organisatie gebruiken jullie hem en met welk doel?


ajax

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 29 oktober 2005, 00:22:39
Voor welke organisatie gebruiken jullie hem en met welk doel?

Zit gewoon op de wagen die uitrukt naar bosheidebranden en naar voertuigbranden.



op dit voertuig



Foto's zijn van Angel


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #28 Gepost op: 17 oktober 2007, 21:19:56
we zijn inmiddels al een paar jaar verder. nu ben ik benieuwd naar de ervaringen met dit spul............