Hoe wordt het SIGMA gealarmeerd?

Auteur Topic: Hoe wordt het SIGMA gealarmeerd?  (gelezen 4197 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #10 Gepost op: 19 januari 2007, 14:08:01
Ja daar dacht ik ook al aan,die bus vangt best veel wind .....
Wat die communicators betreft, wanneer die piepers afgeschaft worden, dan belt dat ding niet alleen naar huisnummers neem ik aan, maar ook naar de bekende GSM nummers, nummers op het 'normale' werk etc ? (Anders mis je iedreen die niet thuis is, en dat zijn er overdag heeeel veel)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


sajo

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2007, 15:12:23
Dan begrijp je me toch ontzettend verkeerd...

Ik was vanochtend ontzettend blij dat mijn pager zich stil had gehouden, ik was namelijk erg moe. Die rollende ogen was omdat het al 1,5 pagina lang over capcodes ging, en het geheel bijzonder offtopic was.

Tja ik zie dat je studeer, van die alcoholleer gaan mijn ogen ook wel eens rollen zo s'morgens vroeg.  hahahahah.
maar ik snap niet waar je je zo druk over maak want dit is een "DISCUSSIE" Forum.
een Forum waar hulpverleners met elkaar meningen delen,en ja dat loopt wel eens uit de hand,so what.
 dus ook over capcodes en weet ik het allemaal.

maar uhhhh weltrusten. ik heb geen zin om deze discussie verder aan te gaan ik heb mijn mening jij de jouwe.
 wel vol blijven houden want dan doe je in ieder geval zelf mee aan dit offtopic gel.l

(sorry modo's gesprek nu beeindigd wat mij betreft maar ik moest effe ventileren)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #12 Gepost op: 20 januari 2007, 20:55:16
Ja daar dacht ik ook al aan,die bus vangt best veel wind .....
Wat die communicators betreft, wanneer die piepers afgeschaft worden, dan belt dat ding niet alleen naar huisnummers neem ik aan, maar ook naar de bekende GSM nummers, nummers op het 'normale' werk etc ? (Anders mis je iedreen die niet thuis is, en dat zijn er overdag heeeel veel)

De procedure die afgewerkt wordt is een standaard

introductie           welkomsbericht (dit is de communicator, verbreek niet de verbinding).
                          is het "echt" of betreft het een oefening

juiste persoon      bent u lid van het team dat we zoeken of is iemand in de buurt die lid is van het team
                         6 = nee -> volgende persoon wordt gebeld
                         9 = ja

bericht               hoofdbericht (standaard mededelingen)

beschikbaarheid  bent u beschikbaar
                        6 = nee -> volgende persoon wordt gebeld
                        9 = ja -> bevestugung dat je komt

slotbericht         bedankt
                       de verbinding wordt door de cummunicator verbroken

belprocedure    GSM -> vast thuisnummer  -> GSM -> vast thuisnummer  -> GSM -> vast thuisnummer
                      totdat er voldoende aanmeldingen zijn of na 8(?) rondes
                      communicator onderkent telefoonbeantwoorders

Ziekenhuizen, en andere doelgroepen, die in het systeem zijn opgenomen krijgen het verzoek om de communicator terug te bellen.
Ze krijgen dan de bijzonderheden te horen over wat er aan de hand is en/of wat er van  hun verwacht wordt.

Binnen enkele minuten weten de centralisten of voldoende hulpverleners positief gereageerd hebben, zoniet, dan kunnen ze naburige regio's om assistentie vragen.

Als de laatste kinderziektes er uit zijn, denk ik dat het een veel beter systeem is dan de pagers en nog goedkoper ook omdat bijna elke nederlander al een mbieltje heeft