Strandwachten gaan over op Jetski

Auteur Topic: Strandwachten gaan over op Jetski  (gelezen 19924 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #50 Gepost op: 9 april 2007, 19:17:59
Ja k wilde het net zeggen.

Wij hebben ook zo'n scooter maar dit is gewoon asociaal vaargedrag.

OOk het redden van de drenkeling gaat niet zoals het hoort.


Ja, en dan het vervoer:

Heeft U het erg koud? Geeft niet hoor! Houd U zich maar goed vast, daar gaan we!

Henk


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #51 Gepost op: 9 april 2007, 19:23:50
Bij ons gaat de redder erbij liggen of de drenkeling gaat achter de bestuurder zitten, je kunt er met z'n drieen op namelijk.

En dan met matige snelheid terug.

Het is een snel vaartuig waarmee men snel mensen even uit de branding kan pikken.

Het is dus niet echt bedoeld om iemand met een gebroken been of ander letsel weg te halen.

Wij hebben een paar keer cursus gehad van de strandreddingsbrigade Vrouwenpolder en zeer tevreden over het vaartuig, het is een welkome aanvulling op onze vloot.

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #52 Gepost op: 9 april 2007, 19:38:15
Het blijft een levensgevaarlijk instrument dus alleen bemannen door zeer zeer verantwoordingsgevoelige mensen.
Groetjes

Kees


En Paul, Daar kunnen we ons dus helemaal bij aansluiten na het zien van het filmpje...

Henk


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #53 Gepost op: 9 april 2007, 19:38:43
Ja jullie hebben helemaal gelijk, Van het filmpje klopt niets. Het enige wat ik er over kan zeggen is dat het gefilmt is toen dat ding er nog maar net was. Daarnaast ging het hier om een promotiefilmpje van de jetski, dus niet over de juiste handelswijze.

Bij ons gaat de redder erbij liggen of de drenkeling gaat achter de bestuurder zitten, je kunt er met z'n drieen op namelijk.

Het is een snel vaartuig waarmee men snel mensen even uit de branding kan pikken.


klopt. zoals ik al zei de plank is er afgehaald en blijft er af.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #54 Gepost op: 9 april 2007, 20:42:16
En Paul, Daar kunnen we ons dus helemaal bij aansluiten na het zien van het filmpje...

Henk

Henk,
Wel eens mee gewerkt in de branding?
Oordeel dan ook niet zo snel!

En Kees, geldt dat niet voor al het materiaal?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #55 Gepost op: 9 april 2007, 20:51:59
Henk,
Wel eens mee gewerkt in de branding?
Oordeel dan ook niet zo snel!

Hoe weet je dat ik nooit met zo'n ding in de branding gespeeld heb?

Moet je bovendien deze toeren zelf verricht hebben om te beseffen dat dit gescheur niet kan? Als mijn zoontje daar aan het spelen was haalde ik 'm snel het water uit. Die wil nog wel eens een stukje onder water zwemmen. Geen kans dat die jetski op tijd kan stoppen en uitwijken met het gas eraf gaat al helemaal niet. Ik heb weldegelijk met zo'n ding in de branding gespeeld ondermeer in Turkije voor mijn werk en het is leuk speelgoed en nodigt uit tot steeds gekkere kapriolen. Van het strand naar de zee en VV kan ik begrijpen. Zinloos langs het strand tussen de badgasten niet.
Het gaat er niet alleen om hoe gevaarlijk het is maar ook of het goede PR is...

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #56 Gepost op: 9 april 2007, 22:31:32
Hoe weet je dat ik nooit met zo'n ding in de branding gespeeld heb?

Moet je bovendien deze toeren zelf verricht hebben om te beseffen dat dit gescheur niet kan? Als mijn zoontje daar aan het spelen was haalde ik 'm snel het water uit. Die wil nog wel eens een stukje onder water zwemmen. Geen kans dat die jetski op tijd kan stoppen en uitwijken met het gas eraf gaat al helemaal niet. Ik heb weldegelijk met zo'n ding in de branding gespeeld ondermeer in Turkije voor mijn werk en het is leuk speelgoed en nodigt uit tot steeds gekkere kapriolen. Van het strand naar de zee en VV kan ik begrijpen. Zinloos langs het strand tussen de badgasten niet.
Het gaat er niet alleen om hoe gevaarlijk het is maar ook of het goede PR is...

Henk

Henk,
Kortom heb je dus niet een bewakingstaak met een jet ski hier in Nederland gedaan langs de kust.
Als je zoontje onderwater zwemt zie ik hem al helemaal niet met een boot. Wanneer je het aantal pk`s ziet van de boten denk ik dat daar ook aardig mee gescheurd kan worden. En wat is zinloos? Zoeken naar een vermist kind, waarschuwen voor een muistroom, waarschuwen dat zwemmer dicht bij een dam zitten zonder je schroef stuk te varen?
Henk er is meer dan jij denkt


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #57 Gepost op: 9 april 2007, 23:43:55
Henk,
Kortom heb je dus niet een bewakingstaak met een jet ski hier in Nederland gedaan langs de kust.
Als je zoontje onderwater zwemt zie ik hem al helemaal niet met een boot. Wanneer je het aantal pk`s ziet van de boten denk ik dat daar ook aardig mee gescheurd kan worden. En wat is zinloos? Zoeken naar een vermist kind, waarschuwen voor een muistroom, waarschuwen dat zwemmer dicht bij een dam zitten zonder je schroef stuk te varen?
Henk er is meer dan jij denkt

Ik ben blij en bevoorrecht dat ik nog nooit op een dergelijke wijze "bewaakt "heb. De bemanning van de Jetski op de film mijns inziens met van alles bezig (showen, scheuren, spelen raggen), behalve met een bewakingstaak. En wat betreft de vergelijking met een boot: een jetski leent zich veel eerder dan een boot voor a-sociaal gedrag. Voordat je zegt dat ik daar geen kiijk op kan hebben, wij hebben hier zat van die krengen en er zijn weinig die rustig op de jetski naar de snelle baan gaan, de meesten scheuren op precies dezelfde wijze als in het filmpje op, langs het strand totdat de politie ze bekeurd en vaak ook in beslag neemt. Het bekeuren heeft grote prioriteit vanwege het gevaar van zo'n racemonster tussen de zwemmers en het hoge irritatie gehalte van de strandbezoekers.

Het mag nooit zo zijn dat met de poging tot bezwering van het ene gevaar een ander groter gevaar de kop op steekt!

En ik vind dat "bewaken" nooit een smoes mag zijn tot het vertonen van onverantwoord gedrag. Het filmpje is slechte PR en daar blijf ik nog even bij totdat je me echt overtuigd hebt (en niet met argumenten als "je hebt het nog nooit gedaan dus je kan niet oordelen of het wel deugt")

Waarom voel je je trouwens zo aangesproken?   ;)

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #58 Gepost op: 10 april 2007, 07:29:26
Is het niet net zo als bij andere boten dat jezelf gewoon moet inhouden met dergelijke apparaten. Je kan als een idioot rondvaren of rustig rondpruttelen jem oet je wel inhouden.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #59 Gepost op: 10 april 2007, 07:43:29
Is het niet net zo als bij andere boten dat jezelf gewoon moet inhouden met dergelijke apparaten. Je kan als een idioot rondvaren of rustig rondpruttelen jem oet je wel inhouden.

9910001

Dat is waar, het ligt uiteindelijk aan de bemanning en niet aan het materiaal...

Henk