Strandwachten gaan over op Jetski

Auteur Topic: Strandwachten gaan over op Jetski  (gelezen 19976 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #20 Gepost op: 18 december 2003, 15:10:38
Wij bewaken zeer regelmatig met een boot aan het anker (vooral met rustig weer). Bij ruwer weer moet je gewoon wat harder varen. Maar dan heb je ook minder zwemmers en wordt de noodzaak te varen minder.

Wij geloven dan ook dat een badmeerster op het strand de beste bewaking is en ook de rijdende patrouile dan een meerwaarde heeft.


Dave

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 19 december 2003, 13:46:36
Een rijdende patroille kan zeker een meerwaarde hebben. Maar ook tijdens het rijden kan je de auto ook wel eens stil zetten voor een paar minuten  ;D, toch?

Dave


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #22 Gepost op: 19 december 2003, 14:29:03
beetje een open deur.  ;D

Een auto kan inderdaad ook fungeren als mobiele strandwachtpost.
Maar dat geldt altijd voor minder weer, bij een vol strand rijden we alleen voor een dringende taak.
Dan gebruiken we vooral de looppatrouilles en boten voor anker in strategisch gelegen vak.

(vak = stuk zee tussen twee golfbrekers)


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #23 Gepost op: 19 december 2003, 15:34:22
Lijkt me goed toeven daar op dat strand, als ik in de buurt kom ik bij jullie zwemmen.
Moet het wel een stukkie warmer zijn dan nu hoor want ik wil je het niet aandoen dat je dat kouwe water in moet om me er uit te vissen  ;D

Kees


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #24 Gepost op: 1 mei 2004, 13:01:56
Ik hoorde dat er een bak achter de jetski komt, waar eventuele slachtoffers in komen te liggen. Kent iemand zo'n bak? Als die bakken bestaan, is dit dan niet gevaarlijk voor een so als die daar achter in ligt? Het lijkt mij nogal springerig bij golven. En is er ook ruimte voor een 'gewondenverzorger'?

Christian


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #25 Gepost op: 1 mei 2004, 13:53:46
daar heb ik nog niets over gehoord, maar bedoel je niet zo'n matje waarop je goed moet vasthouden.
Hier kan dan de vrije zwemmer met de drenkeling op liggen/hangen.



Anders kan er misschien zo'n oranje bergingsbrancard achter. ;)


Albert Dijkstra

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 1 mei 2004, 20:15:46
nieuwtje; Tijdens Rescue vlissingen aankomende zomer wordt een cursus gegeven door instructeurs van de Firedept. Ventura uit Californië met  gebruik van de Jet Ski. Hierover binnenkort meer op de website www.rescuevlissingen.nl .  De cursus vindt één dag voor de rescue plaats, waarna tijdens RV de opgeleiden zelf diverse demo,s kunnen verzorgen. Wellicht een unieke gelegenheid voor geintreseerden e.e.a. operationeel te aanschouwen / deel te nemen ? ( voor deelname slechts beperkte plaatsen beschikbaar, daarnaast zijn er kosten aan verbonden.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #27 Gepost op: 2 mei 2004, 12:44:42
Ik hoorde dat er een bak achter de jetski komt, waar eventuele slachtoffers in komen te liggen. Kent iemand zo'n bak? Als die bakken bestaan, is dit dan niet gevaarlijk voor een so als die daar achter in ligt? Het lijkt mij nogal springerig bij golven. En is er ook ruimte voor een 'gewondenverzorger'?

Christian

De rescuesled wordt door verschillende fabrikanten geleverd maar zover mij bekend wordt ie alleen gebruikt aan oceaanstranden en deze hebben een aanmerkelijk langere en dus rustiger deining als aan onze kust. Ook de opleidingsboeken die ik ken zijn hier op gebaseerd.
Een periode van 10 - 30 seconden is natuurlijk iets aangenamer dan 3 - 8 seconden.
Ik ben heel benieuwd wat de uitkomsten zijn in Vlissingen, ik kom tegen die tijd graag weer eens bij je buurten Albert.

Kees   8)


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #28 Gepost op: 3 mei 2004, 11:05:21
Verwacht niet dat er ruimte is voor een gewondenverzorger, zelf in een boot neem ik geen gewondenverzorger mee met golven. Hij/ zij kan toch niet verzorgen tijdens het varen. Een jetski is mooi maar het is een object wat er bij komt naast de boten.

9910001
9910001


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #29 Gepost op: 11 april 2006, 16:43:09
Dit is een meer geschikte Jet-ski voor de reddingsbrigade's.

Res  8)

http://www.fid.se
NoordBorgh go's North again in 2009