Politie in het geel

Auteur Topic: Politie in het geel  (gelezen 30584 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2007, 16:57:25
@lifeliner2fan in de tekst staat dat het conform eu regels is voor mensen die op/aan de weg werken dus dan zal de brandweer ook wel over moeten. ;)

@tintin toen de ambumensen in het geel/groen gingen was dat oa omdat ze regelmatig werden aangezien voor politiemensen. veel diensten liepen toen in grijze broeken met blauwe overhemden dus die verwarring kan ik me wel voorstellen en daarop zit ik niet te wachten. krijgen we nog meer klappen omdat ze denken dat je een smeris bent


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2007, 17:08:25
Nou het ambu geel en politie geel verschilt toch wel aanzienlijk, of ik de gele helm mooi moet vinden, daar ben ik nog niet helemaal uit  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #12 Gepost op: 22 januari 2007, 17:12:13
Hier in Rotterdam liepen ze al een tijdje bij speciale regelingen met deze kleding  ;)
Ik denk als proef  :)


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #13 Gepost op: 22 januari 2007, 17:25:44
Ik vind het veilig én mooi, maar moet er wel aan wennen  :).

Het ambulance personeel heeft over het algemeen kleding in het geel met daaronder een blauw/groenige broek (kweeniet hoe die kleur heet  :-\). Daarnaast staat bij beide diensten op de rug wat ze zijn (politie of ambulance).

Je moet je bril wel gepoetst hebben met een speklapje als je het verschil niet ziet vind ik.


paul_hartog

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2007, 17:34:04
nou je ziet het verschil nog wel hoor tussen een ambuchauffeur of een politieagent ;) ;) ;)


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #15 Gepost op: 22 januari 2007, 17:50:30


wie dit verschil niet ziet moet echt wat aan de ogen laten doen!
kleurstelling van uniformen van politie en beveiliging is ook vrijwel hetzelfde, maar ik word toch echt niet dagelijks voor agent aangezien hoor... het is gewoon even wenneN!


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #16 Gepost op: 22 januari 2007, 18:17:45
Ik vind het veilig én mooi, maar moet er wel aan wennen  :).

Het ambulance personeel heeft over het algemeen kleding in het geel met daaronder een blauw/groenige broek (kweeniet hoe die kleur heet  :-\). Daarnaast staat bij beide diensten op de rug wat ze zijn (politie of ambulance).

Je moet je bril wel gepoetst hebben met een speklapje als je het verschil niet ziet vind ik.
Het gaat er niet om dat je het verschil helemaal niet ziet, maar het verschil verminderd wel. Daarnaast is het gewoon wennen, het is wel erg geel.

En volgens mij het dat turqouise ;)
*leegheid*


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #17 Gepost op: 22 januari 2007, 19:04:59
De kleur is enamel (van ambu).  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 22 januari 2007, 19:07:12
Over de poll;

Oranje met wit vind ik persoonlijk helemaal top!
Geel is even wennen (maar nog beter qua zichtbaar).

Heb dus gestemd dat ik het mooi en functioneel vind!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 22 januari 2007, 19:52:32
Het gaat er niet om of het wel of niet mooi is, het gaat om de veiligheid!
In Amsterdam loopt men al een langere tijd met deze jassen, zowel bij de Verkeersdienst, het Evenemententeam Arena, Team Transport en de Ongevallendienst.