Rol OVD-R

Auteur Topic: Rol OVD-R  (gelezen 20305 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #80 Gepost op: 18 maart 2007, 01:59:11
Bij de keren dat ik meegemaakt heb dat er een OVD bij reddingen betrokken was liet hij zich weldegelijk adviseren door mensen van de reddingbrigade.
Daarbij moet ik opmerken dat degene die adviseert iemand moet zijn met een degelijke opleiding, al was het alleen maar om dezelfde taal te kunnen spreken.

Wat mij bv het meeste opviel is dat waar wij (redders/vrijwilligers) iets voor vanzelfsprekend aannemen, je niets mag aannemen. Iets in de groep gooien omdat je denkt dat iets ws zo is zonder goede onderbouwing is er niet bij.

Aan de andere kant kun je hen weer wijzen op dingen die wel vanzelfsprekend zijn, zoals dat water soms stroomt en dat het so niet perse onder de brug ligt waar hij vanaf gesprongen is.
Dat jij weet welke telefoonnummers gebeld moeten worden om te weten te komen hoe de wind is geweest de afgelopen uren en wat de waterstand daar en hier was/is en welke gevolgen dat heeft voor een zwevend SO.
Ik denk wel dat het nodig is dat één vertegenwoordiger van de RB dat overleg doet. En dat ie daarvóór ruggespraak heeft gehouden met de RB eenheden en zijn ideeën daar toetst op juistheid en uitvoerbaarheid en luistert naar hetgeen dat nog meer omhoog borrelt.

Dat werkt makkelijker als een OVD die plenair overlegt met alle eenheden, bovendien kun je de tijd beter gebruiken. Wij hebben hier al afgesproken dat wij - als we eenmaal aan het werk zijn- niet meer met z'n allen terug komen naar de haven voor overleg met de OVD. Dat kan mooi de OVDR doen, toch? Wij geven hem een porto mee met 67 en 16 erin, de franje kan via C2000 en samen met de OVD-B kan ie van alles regelen: met ons, voor ons en door ons.

Henk


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #81 Gepost op: 18 maart 2007, 11:48:52
:) :) :)