GRIP 3 Zeer grote Scheepsbrand - Velsen-Noord 30-01-2007

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote Scheepsbrand - Velsen-Noord 30-01-2007  (gelezen 108079 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandweerman_1979

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
  • Blaffende honden bijten niet, de mijne blaft niet.
Reactie #380 Gepost op: 13 juli 2007, 06:28:33
Filmpje duurt ruim een half uur, vandaar dat we er maar een klein deel  van hebben opgezet.

 ;D


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #381 Gepost op: 13 juli 2007, 08:28:18
Dan nog is het niet compleet........rustig afwachten, komt goed >:D


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #382 Gepost op: 13 juli 2007, 11:10:42
@ Palmpie, Brandweerman 1979 en Jaap Goos

Brandtechnisch zeer interessant filmateriaal!

Zou u mij de begin- en eindtijd van het originele filmpje kunnen geven?
En zou ik mettertijd het hele filmpje, wat u betreft, kunnen bestuderen?

Gelet op de tijdstippen die ik nu reeds in beeld zag, is dit de ontwikkeling ruim 3 uur na het begin van brand (ongeveer 08.39 uur). Toen (13.35 uur) rukte Jaap Goos en zijn mannen (1e TS) al weer zo'n beetje in, dacht ik te zien op het zogenaamde 'brandrapport.'

Reeksen tijden ontbreken in dat 'brnadrapport' en sommige voertuigen zijn na uitrukken op dezelfde seconde (593, DA PW) of binnen één seconde 'ter plaatse' (782,PM?).
Zo is de OVD is twee seconden na inrukken 'terug' en de RVVB doet er 4 en een halfuur over om na inrukken 'terug' te zijn; een rare onbegrijpelijke (soms natuurkundig onmogelijke) wereld voor mij.
Wat moet een serieuze onderzoeker met zoiets? Ik begrijp het dus niet.
Het bevoegd gezag 'begrijpt' het kennelijk wel; het wordt als 'informatie' en als 'brandrapport' voor onderzoek verstrekt.

Op dat 'brandrapport' staat onder Karakteristieken (voorblad) bij 'radioactieve stoffen' ingevuld: 'ja'.
Ook wordt verderop gemeld dat er radioactieve afvalstoffen zijn 'begeleid door het risicogebied'.
(Gev. stoffeen : nee)

Weet u daar iets van? Ik maak mij ook persoonlijk wat zorgen, daar ik dieper in het schip en overal op de kade ben geweest tijdens onderzoek dan menig brandweerman vooraf.
Het schip was vrijgegeven. Niemand sprak toen over radio-actieve (afval) stoffen.
Vragen via de woordvoerder Velsen leveren al enige dagen niets op.

Lees ik goed dat de HAA (786) staat voor Haakarmbak Ademlucht o.i.d.?
En de RVVB 634, is dat de autoladder Velsen?
Het enige voertuig dat door het COT/Nifv in hun evaluatieonderzoek is 'gezien' is de TS.
Hun afkortingenlijst helpt mij dus niet. Kan iemand mij daaraan helpen?

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #383 Gepost op: 13 juli 2007, 12:05:13
Hier(klikken) een lijst met nummers zoals dit op de voertuigen staat vermeld. Misschien heb je daar wat aan.


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #384 Gepost op: 13 juli 2007, 12:09:55
@ jadjong

Dank voor uw snelle respons.
Er lijkt wat mis te zijn gegaan met het verzenden van de lijst?

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Just'in

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • HBT / brandweerduiker
    • Brandweer Zaanstad Kring 7
Reactie #385 Gepost op: 13 juli 2007, 12:15:14
@ jadjong

Dank voor uw snelle respons.
Er lijkt wat mis te zijn gegaan met het verzenden van de lijst?

Fred Vos.

Hier een lijst met nummers zoals dit op de voertuigen staat vermeld. Misschien heb je daar wat aan.

Het woord "hier" was klikbaar gemaakt... deze link http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,15973.msg466709.html#msg466709 ging eronder schuil :)
"There is no higher honor than human service. To work for the common good is the greatest deed."


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #386 Gepost op: 13 juli 2007, 12:20:11
@jadjong en just'in

Sorry. Van voor internet die Vos; heb je dus weinig aan met computers en zo.

Dank!

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #387 Gepost op: 13 juli 2007, 13:47:02
Fred kijk eens naar de datum van het filmpje ::) Volgens mij is het filmpje van de 31e en was de start van de brand al op de 30e. daar is overigens ook filmateriaal van maar nog niet vrijgegeven. :(


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #388 Gepost op: 13 juli 2007, 14:35:32
@ Jaap Goos

U heeft volkomen gelijk.
Dan zijn de nog beschikbare films van de 30e mogelijk nog meer interessant.

Het gaat in mijn onderzoek natuurlijk vooral over de (beheersing) invloeden die de brandweer (e.a.) daadwerkelijk op het verloop (toedracht) van de brand heeft gehad en/of heeft kunnen hebben.

Kunt u mij helpen met de vragen over radioactieve stoffen en de gebruikte aflortingen?

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #389 Gepost op: 13 juli 2007, 14:38:23
@ Jaap Goos

U heeft volkomen gelijk.
Dan zijn de nog beschikbare films van de 30e mogelijk nog meer interessant.

Het gaat in mijn onderzoek natuurlijk vooral over de (beheersing) invloeden die de brandweer (e.a.) daadwerkelijk op het verloop (toedracht) van de brand heeft gehad en/of heeft kunnen hebben.

Kunt u mij helpen met de vragen over radioactieve stoffen en de gebruikte aflortingen?

Fred Vos.


Tip: vraag bij de gemeente eens naar wat info over de brand die weten er ook genoeg van.