GRIP 3 Zeer grote Scheepsbrand - Velsen-Noord 30-01-2007

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote Scheepsbrand - Velsen-Noord 30-01-2007  (gelezen 107725 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #390 Gepost op: 13 juli 2007, 14:48:16
@ Jeroen

Dank voor uw bijdrage.
Dacht u nu werkelijk dat daartoe geen pogingen zijn gedaan?

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #391 Gepost op: 13 juli 2007, 14:51:51
Volgens mij is het filmpje van de 31e en was de start van de brand al op de 30e. daar is overigens ook filmateriaal van maar nog niet vrijgegeven.

Scherpe observatie.  ;D ;D ;D Ik mag aannemen dat een onderzoeker met kennis van zaken op zo'n filmpje het verschil ziet tussen een brand die 3 uur aan de gang is, en een die al 27 uur woedt.  ???

Gelukkig is dit kleinigheidje absoluut niet van invloed op het onderzoek of de conclusies daarbij...  O0
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Brandweerman_1979

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
  • Blaffende honden bijten niet, de mijne blaft niet.
Reactie #392 Gepost op: 13 juli 2007, 16:20:43
Zover mijn kennis gaat is het filmmateriaal van de 30ste (nog) niet vrijgegeven.
Mochten we er over beschikken dan komt dit natuurlijk weer op de Rode Haan te staan en zal ik er
hier melding van maken...


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #393 Gepost op: 13 juli 2007, 20:23:29
@ Brandweerman 1979,

Dank!

Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #394 Gepost op: 15 juli 2007, 19:09:33
@ Jeroen

Dank voor uw bijdrage.
Dacht u nu werkelijk dat daartoe geen pogingen zijn gedaan?

Fred Vos.

Ja dat dacht ik ja  ::)
Als je je info zoekt op een amateurs forum (tegenwoordig bijna een kinder-forum) kijk ik er niet raar van op  ::)


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #395 Gepost op: 15 juli 2007, 19:41:09
@ Jeroen!

Uw diskwalificatie van dit forum deel ik niet; op mijn vakgebied.

U 'dacht' dat ik na al die maanden nog geen informatie had gevraagd bij de gemeente Velsen c.s. omdat ik informatie zoek (en veel kreeg) op dit, volgens u 'kinderachtige' forum. Wat zoekt u hier dan?
Dit heeft weinig met denken en zeker niets met logisch denken van doen, wat mij betreft.

Uiteraard kom u met dit soort stoorberichten wel in de aandacht met uw lappen aan advertenties.

Zoek elders vermaak en aandacht, vooral  met dit kinderlijke gebrek aan inhoud in uw bijdragen.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #396 Gepost op: 15 juli 2007, 19:52:48
Ja dat dacht ik ja  ::)
Als je je info zoekt op een amateurs forum (tegenwoordig bijna een kinder-forum) kijk ik er niet raar van op  ::)
Je hebt je medeforumleden nogal "hoog"zitten  ::)
Als je het hier zo,n kinderforum vindt,wat doe je hier dan nog?Het is toch heel makkelijk,even in je account "verwijder dit account" aanklikken,en je bent er vanaf  ::)
Maar jij bent hier zo regelmatig te vinden,dat het wel mee zal vallen met dat kinderforum.Of je voelt je hier prima op je plek  ::) ::)


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #397 Gepost op: 15 juli 2007, 20:20:23
Je hebt je medeforumleden nogal "hoog"zitten  ::)
Als je het hier zo,n kinderforum vindt,wat doe je hier dan nog?Het is toch heel makkelijk,even in je account "verwijder dit account" aanklikken,en je bent er vanaf  ::)
Maar jij bent hier zo regelmatig te vinden,dat het wel mee zal vallen met dat kinderforum.Of je voelt je hier prima op je plek  ::) ::)

ach hij is pas 19, dus niet zoveel levenservaring als Fred

die jongelui van tegenwoordig  ;)

cu,
Loe
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #398 Gepost op: 19 september 2008, 08:51:37
bron www.pzc.nl


Hergeboorte trawler in Hansweert
door Harmen van der Werf. dinsdag 26 augustus 2008 | 07:47 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 28 augustus 2008 | 20:54

 
Met twee kranen wordt de nieuwe, elf meter lange middensectie in de vistrawler Scheveningen 6 geplaatst bij scheepswerf Reimerswaal.foto Renzo Verras
HANSWEERT - De hamvraag was: is de Scheveningen 6 in 1983 wel precies volgens tekening gebouwd? "Je weet het nooit zeker", zegt directeur-eigenaar Rudi Pieters van scheepswerf Reimerswaal in Hansweert terugkijkend op een spannende operatie. "We konden ook weinig maten nemen, omdat alles dik in de isolatie zat." De operatie is achter de rug én - om een lang verhaal kort te maken - de missie is geslaagd.

De vistrawler van rederij Van der Zwan meet geen 88 meter meer, maar 99 meter. Een nieuwe middensectie is in het schip geplaatst met behulp van twee drijvende kranen. "Bij het invaren hebben we het schip op hogere blokken gezet", vertelt mededirecteur-eigenaar Renzo Verras, "zodat we na het doorbranden het voorschip met platformwagens konden verrijden en de nieuwe middensectie van elf meter ertussen konden plaatsen."

Waarschijnlijk omdat het zo'n speciale klus was, en niks aan het toeval was overgelaten, verliep alles prima. "Het was eigenlijk een fluitje van een cent", stelt Pieters met een tikkeltje bravoure. "De verlenging was in twee dagen gebeurd." Verras heeft het over 'een prachtig stukje werk'. Scheepswerf Reimerswaal heeft in het verleden vaker schepen verlengd, maar niet van die omvang.

Het bedrijf is er echter nog niet. Inmiddels is de Scheveningen 6 uit het dok. De volledig gestripte trawler ligt in het Kanaal door Zuid-Beveland. Alles wordt vernieuwd, op het casco na. Van der Zwan laat dit doen, omdat nieuwbouw door de grote drukte op scheepswerven wereldwijd pas in 2011/2012 mogelijk is. Scheepswerf Reimerswaal is met de vernieuwbouw binnen zes à acht maanden klaar. Pieters: "We houden die ruime marge aan, want ombouw kan altijd verrassingen opleveren. Ook deze keer, met de tanks en fundaties." Brand is het grootste gevaar bij verbouwingen aan trawlers. De Friesland ging in 2002 bij een werf in Vlaardingen verloren. Begin 2007 vloog de Willem van der Zwan in Velsen-Noord in brand. Dit schip wordt bij Scheldepoort in Vlissingen-Oost herbouwd.

"Vat isolatiemateriaal vlam, dan is er geen houden aan", aldus Verras. "Wij hebben daarom heel veel brandwachten aan boord. De eisen zijn bijna strenger dan in de petrochemische industrie."

Oplevering van de herboren Scheveningen 6 is op z'n vroegst in november. Vijftig, zestig man werken eraan. Pieters ziet het project als een visitekaartje. "Leveren we dit goed af, dan ligt een mooie markt voor ons open."


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #399 Gepost op: 19 september 2008, 12:28:50
bron www.pzc.nl


Hergeboorte trawler in Hansweert
...

De naam van de SCH-6 is overigens Alida en het schip duidelijk kleiner als de SCH-302/Willem van der Zwan: