Trainingsinzetjes voor up to date houden kennis BHV-organistie

Auteur Topic: Trainingsinzetjes voor up to date houden kennis BHV-organistie  (gelezen 7357 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Seven of Nine

  • Gast
Als HBHV van de Breitner Toren in A'dam wil ik naast de reguliere herhalings BHV lessen die we 2x per jaar een dagdeel hebben, iets meer doen met de organisatie omdat tijdens de training blijkt dat heel veel van de kennis is weggezakt.

Vandaag hadden we een inzetje bedacht waarbij een collega bewusteloos op haar buik lag. De opzet was dat ze haar aanspraken, ademhaling en circulatie checkte als dit ok was op rug rolde,  ze daarna in een stabiele zijligging werd gelegd totdat de hulpverlening arriveerde en haar onder tussen bleven monitoren.
We hebben toen een 4-tal BHV-ers afzonderlijk opgepiept en ze de situatie laten beoordelen en daarna laten handelen.

Dit werd zeer positief opgevat en we zouden graag meer van dit soort inzetjes willen doen!

Nu is mijn vraag natuurlijk  ::) weten jullie misschien relatief niet al te moeilijke situaties die we in een dagelijkse situatie zouden kunnen tegenkomen,  zodat ik onze BHV tussentijds ook wat oefeningen kan laten doorlopen.
Waar moet ik zelf op letten, ben nl ook geen EHBO-er dus wil ze ook niks verkeerds aanleren.

Alle hulp is welkom...... ;)




Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2007, 22:43:45
een hbhv zonder bhv?  :o
Politie Aspirant niveau 4


Seven of Nine

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2007, 22:48:22
een hbhv zonder bhv?  :o

Nee, geen EHBO diploma wel BHV maar ik vind de kennis van EHBO zelf vrij summier en ben gewoon geen kei in het verzinnen van letsel. ;)

En zoals al vermeld in mijn post de kennis zakt gewoon weg als je er niks mee doet......


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2007, 22:54:19
Nee, geen EHBO diploma wel BHV maar ik vind de kennis van EHBO zelf vrij summier en ben gewoon geen kei in het verzinnen van letsel. ;)

En zoals al vermeld in mijn post de kennis zakt gewoon weg als je er niks mee doet......

Waarom huur je geen lotus in? ???  ;)


Seven of Nine

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2007, 22:59:40
Waarom huur je geen lotus in? ???  ;)

Dat doen wel al 2 tot 3x per jaar een dagdeel  :-\, en de opzet van deze inzetjes is dat ik ze op elk willekeurige tijdstip wil kunnen doen, kleinschalig die hooguit 15 tot 20 minuten in beslag nemen.

Zo blijft het leuk en niet zo belastend voor de BHV-ers.......


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2007, 19:47:14
een hbhv zonder bhv?  :o

ja dat kan. om HBHV te worden hoef je niet over BHV te beschikken. Ik denk dat je in de war bent met een ploegleider.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2007, 19:49:47
Als HBHV van de Breitner Toren in A'dam wil ik naast de reguliere herhalings BHV lessen die we 2x per jaar een dagdeel hebben, iets meer doen met de organisatie omdat tijdens de training blijkt dat heel veel van de kennis is weggezakt.

Vandaag hadden we een inzetje bedacht waarbij een collega bewusteloos op haar buik lag. De opzet was dat ze haar aanspraken, ademhaling en circulatie checkte als dit ok was op rug rolde,  ze daarna in een stabiele zijligging werd gelegd totdat de hulpverlening arriveerde en haar onder tussen bleven monitoren.
We hebben toen een 4-tal BHV-ers afzonderlijk opgepiept en ze de situatie laten beoordelen en daarna laten handelen.

Dit werd zeer positief opgevat en we zouden graag meer van dit soort inzetjes willen doen!

Nu is mijn vraag natuurlijk  ::) weten jullie misschien relatief niet al te moeilijke situaties die we in een dagelijkse situatie zouden kunnen tegenkomen,  zodat ik onze BHV tussentijds ook wat oefeningen kan laten doorlopen.
Waar moet ik zelf op letten, ben nl ook geen EHBO-er dus wil ze ook niks verkeerds aanleren.

Alle hulp is welkom...... ;)

Goed om te horen dat er bij jullie serieus word omgegaan met het BHV gebeuren. Dat is bij sommige bedrijven wel anders.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #7 Gepost op: 1 februari 2007, 23:43:49
Ik wil wel een paar kleine cusussen voor je maken. Gewoon een paar waar geen grime werk aan te pas hoeft te komen en die je door goed te instrueren een collega kan laten spelen.
Laat maar weten of je dit wat vind.


Seven of Nine

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2007, 23:50:02
Ik wil wel een paar kleine cusussen voor je maken. Gewoon een paar waar geen grime werk aan te pas hoeft te komen en die je door goed te instrueren een collega kan laten spelen.
Laat maar weten of je dit wat vind.



Als je me daarmee zou willen helpen ben ik je zeer dankbaar  :)

Wat ik zal belonen door je een bos bloemen toe te sturen............ Als je dat wat vindt hoor ik het wel van je.... ;)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #9 Gepost op: 1 februari 2007, 23:55:37

Als je me daarmee zou willen helpen ben ik je zeer dankbaar  :)

Wat ik zal belonen door je een bos bloemen toe te sturen............ Als je dat wat vindt hoor ik het wel van je.... ;)

Ik zal morgen eens kijken of ik iets voor je kan bedenken en stuur het dan wel via de mail door.