Technisches Hilfswerk THW (Duitsland)

Auteur Topic: Technisches Hilfswerk THW (Duitsland)  (gelezen 94515 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #10 Gepost op: 5 februari 2007, 22:53:46
waar word die dikke mercedes actros voor gebruikt?

Zo te zien wordt deze gebruikt door een Fachgruppe Wassegefahren. De vrachtwagen wordt in dat geval gebruikt voor het vervoer van boten en pontons. Het lijkt mij ook een goede vervanger voor de inmiddels wat oudere MAN 6x6 voertuigen. Dat is dat rechte model uit het Duitse leger (zie 2e foto uit de reeks van Bart S.). Deze zie je nog steeds veel worden gebruikt bij de Fachgruppen Wassergefahren.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #11 Gepost op: 5 februari 2007, 23:05:55
Over knap spul gesproken. Wat dacht je hiervan?




Het betreft hier een Mercedes Benz Actros van de Fachgruppe Brückenbau van het Ortsverband Mönchengladbach. De autolaadkraan kan wordne uitgeschoven tot een maximum van 34 meter en kan dan nog 600 kg hijsen.

Zo te zien wordt deze gebruikt door een Fachgruppe Wassegefahren. De vrachtwagen wordt in dat geval gebruikt voor het vervoer van boten en pontons. Het lijkt mij ook een goede vervanger voor de inmiddels wat oudere MAN 6x6 voertuigen. Dat is dat rechte model uit het Duitse leger (zie 2e foto uit de reeks van Bart S.). Deze zie je nog steeds veel worden gebruikt bij de Fachgruppen Wassergefahren.

Hierbij nog even een afbeelding van zo'n MAN 6x6


Het betreft hier een voertuig van de Fachgruppe Wassergefahren van het Ortsverband Kleve
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #12 Gepost op: 6 februari 2007, 11:46:58
Ik heb me wel eens laten vertellen dat de THW ook een bruggenbouwer heeft. Een vrachtwagen met een stapel platen erop, en een takel... een bootje zou dit deze brug dan kunnen in elkaar kunnen flanzen.. weet iemand hier meer van?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 6 februari 2007, 16:13:54
Bedoel je niet een amphibievoertuig van de bundeswehr, de M3?

Naar mijn weten zijn die niet in gebruik bij de THW.

In ieder geval is het een mooie en handige machine :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #14 Gepost op: 6 februari 2007, 20:36:56
Ik heb me wel eens laten vertellen dat de THW ook een bruggenbouwer heeft. Een vrachtwagen met een stapel platen erop, en een takel... een bootje zou dit deze brug dan kunnen in elkaar kunnen flanzen.. weet iemand hier meer van?

Bedoel je soms dit principe?





Dit zijn bruggen die de Fachgruppen Wassergefahren kunnen maken, als ze tenminste uitgerust zijn met pontons. Er zijn namelijk twee typen van deze Fachgruppe.

Type A heeft de beschikking over meerdere werkboten (groot en klein):



Type B heeft de beschikking over pontons, bijpassende rijplaten en een paar werkboten:



De Fachgruppe Bruckenbau werkt alleen met de klassieke Baileybruggen en de zogenaamde D-Brücke van Krupp. Ik ga er dus vanuit dat jou verhaal betrekking heeft op de pontonsbruggen van de Fachgruppe Wassergefahren.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #15 Gepost op: 19 mei 2007, 20:38:41
THW-bootje ;)



OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #16 Gepost op: 30 augustus 2007, 20:05:10
THW Essen :)







OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2007, 15:16:28
de brandweer van roermond gaan vandaag een rampen oevening houden met de duitse THW in de nieuwe tunnels





Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #18 Gepost op: 29 oktober 2007, 17:10:05
de brandweer van roermond gaan vandaag een rampen oevening oefening houden met de duitse THW in de nieuwe tunnels


Klein type foutje... (ik als 'meester' moest het even veranderen ;))


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #19 Gepost op: 29 oktober 2007, 20:35:28
tanx :)