Ervaringen met One-Seven /CAFS / DLS

Auteur Topic: Ervaringen met One-Seven /CAFS / DLS  (gelezen 120754 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

email

  • Gast
Gepost op: 6 februari 2007, 18:27:55
Hallo
Ik was eigenlijk erg benieuwd hoe de ervaringen zijn met het One Seven of CAFS systeem. Wie heeft er positieve of negatieve ervaringen mee??? :D




Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2007, 19:36:25
Ik citeer even de kleine lettertjes van forumlid Jelmer die ingaat op het berichtje over het schuimgelijkend blusmiddel: "Niet vreemd als ze een TS hebben met One-seven systeem"

Edit: wel bijzonder... de brand is nog lang niet uit (we weten niet eens of deze al brand meester is) en u hebt het al over waterschade... Zullen we er eerst alles aan doen de brand onder controle te krijgen!!??  WAT MIJ BETREFT WEL!



@ Firechief P
 Wat is niet vreemd aan een TS met een..7....systeem? Wat verklaart dat volgens u?

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2007, 19:38:12

Brand aan zaailand in Leeuwarden

In de binnenstad van Leeuwarden is brand in een winkel naast de Hema. Het vuur brak uit op de bovenverdieping van damesmodezaak Blom aan de kant van het Zaailand. De brand trekt veel publiek. De brandweer is bezig het vuur te bestrijden met schuim*. Onder het winkelpersoneel heerste geen paniek, ze gingen rustig de winkel uit.

* Niet vreemd als ze een TS hebben met One-seven systeem  ::)

Ik citeer enkel een ander forumlid die een verklaring geeft over het feit dat er schuim wordt gebruikt.


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2007, 19:40:36
@ Firechief P

Uw vetgedrukte uitroep bevreemdt mij zeer! Ook qua emotionele stijl.
Ik las op de berichten hiervoor, dat het sein brandmeester al eerder was gegeven.
Wat beweegt u dan tot zo'n bericht of was het eerder bericht fout?

Als u erbij betrokken bent adviseer ik u : Kalmte.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #4 Gepost op: 9 maart 2007, 19:41:45
@ Fred Vos

In het berichtje wat ik geplaatst (en vertaald) heb van de website van Omrop Fryslan staat dat de brandweer de brand met schuim bestrijd.
Omdat ik weet dat brandweer Leeuwarden beschikt over (ten minste) één TS met het One-seven systeem heb ik dit er als verklaring bij gezet. Een journalist heeft hier waarschijnlijk geen kennis van en ziet iets wits dus denkt schuim.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #5 Gepost op: 9 maart 2007, 19:46:47
Gaan we nou zelfs  in de "Inzetverslagen / Actueel" ook al discussieren?  :| :-\


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #6 Gepost op: 9 maart 2007, 19:50:49
@ Jelmer
Dank voor uw vlotte antwoord, maar Firechief P wilde vetgedrukt dat we de blussing nog afwachten tot 'brandmeester'.
Is hij in de war of de berichtgeving? That's the question!

Wat is het 'witte' dat een leek ziet bij ....7 ...? Ik ken dat 'systeem'niet.

In Velsen werd ook een witte ' tapijt aan de deur verkoper, of Jomanda' vloeistof ingezet, vandaar mijn (onderzoeks)belangstelling.

Mocht u mensen spreken die hierdoor onnodig associaties krijgen, niks aan de hand; het gebouw zal niet kapseizen door teveel water. Mogelijk wel instorten.

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #7 Gepost op: 9 maart 2007, 19:52:17
@ NikonDirk

Wat ie daar op tegen?
Passief slikken? Nein Danke!
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


Fred Vos

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 417
Reactie #8 Gepost op: 9 maart 2007, 19:57:48
@ NikonDirk

U reactie verbaasde mij, maar nog meer nadat ik voor de zekerheid even de 'kop' van deze draad las:
"Geef hier je beschrijving van inzetten (alle disciplines) of geef je reactie hierop!
Ook bedoeld om actueel hulpverleningsnieuws door te geven aan alle mede-hulpverleners!"
 (Vetgedrukt: FV)

Bent u (defensief) in de war, of kan ik niet lezen?

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.
Disclaimer: Alle uitspraken van het verbannen lid Fred Vos zijn geheel voor eigen rekening, het beheer en moderatorteam van het Hul


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #9 Gepost op: 9 maart 2007, 20:01:37
@ NikonDirk

U reactie verbaasde mij, maar nog meer nadat ik voor de zekerheid even de 'kop' van deze draad las:
"Geef hier je beschrijving van inzetten (alle disciplines) of geef je reactie hierop!
Ook bedoeld om actueel hulpverleningsnieuws door te geven aan alle mede-hulpverleners!"
 (Vetgedrukt: FV)

Bent u (defensief) in de war, of kan ik niet lezen?

Met vriendelijke groet,
Fred Vos.

Klopt, ik ben errug in de war....   ;D