Ervaringen met One-Seven /CAFS / DLS

Auteur Topic: Ervaringen met One-Seven /CAFS / DLS  (gelezen 120749 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #310 Gepost op: 27 oktober 2013, 10:22:55
Citaat van: Bweer link=msg=1214187 date=1382865437
Helaas is het wachten tot het ergens een keer fout gaat.

En weigeren, zoals Peter in een ander topic zei,  is geen optie voor een beroeps. Dan heb je namelijk gelijk een groot probleem!

Mijn gevoel is dat mensen niet meer openhartig kritisch durven te zijn binnen de brandweer. Als je je mond open doet dan wordt je daarvoor afgestraft en dus houden mensen hun mening maar voor zich of ventileren hem op een forum als dit.

De verandering zal niet vanuit de brandweer komen, daarvoor is de angstcultuur te groot, althans zo ervaar ik dat.
Ik kan me iets voorstellen in jouw verhaal. Maar dit houdt dus in dat we het maar moeten slikken dat men hiermee op pad wordt gestuurd. Ondanks de toenemende feiten over dat One-seven geschikt is als een toegevoegd blusmiddel, maar zeker niet geschikt is als vervangend blusmiddel zoals het nu wordt ingezet.


Bweer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #311 Gepost op: 27 oktober 2013, 10:31:53
Inderdaad Peter, het is een kwestie van slikken of stikken.

Een vrijwilliger kan,als het hem te ver gaat, stoppen met zijn hobby.

Als beroeps heb je weinig keuze, zolang ons management doorgaat met het klakkeloos doorzetten van dit soort initiatieven dan moet je wel mee anders wordt je uitgerangeerd.

En ik ken mensen die niet meer verder komen omdat ze in het verleden te kritisch waren. triest maar wel de waarheid.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #312 Gepost op: 22 november 2013, 22:07:10

Vervolgonderzoek met drukluchtschuim
In november 2013 heeft de Brandweeracademie een voorbereidend gesprek gevoerd met de directie van BMT Brandweer & Milieutechniek en haar producent One Seven of Germany over een vervolgonderzoek met One Seven® drukluchtschuim.

Dit gesprek vond plaats in navolging op de afspraken die tussen BMT en de Brandweeracademie zijn gemaakt naar aanleiding van het rapport ‘Verkoelende experimenten met water en schuim’, dat in september 2013 is gepubliceerd. Het nieuwe gezamenlijke onderzoek is onder meer bedoeld om de inzetmethode voor toepassing van One Seven® bij de offensieve binneninzet die door BMT en haar fabrikant waren aanbevolen, op een correcte wijze te kunnen vergelijken met de eerder geteste blusmethoden (FD, LD en HD).
Tijdens dit zeer constructieve gesprek zijn afspraken gemaakt over welke experimenten zullen worden uitgevoerd met One Seven®, maar ook op welke wijze deze zullen worden uitgevoerd, wie daarbij betrokken zullen worden en op welke wijze de rapportage zal gebeuren.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #313 Gepost op: 6 januari 2014, 09:52:53
Naar aanleiding van Leeuwarden een vraag gesteld aan de onderzoeksraad voor veiligheid over de risico's bij het gebruik van de schuim systemen. Nu eindelijk antwoord gekregen met excuses (ben zelf ook niet de snelste dus daar heb ik geen probleem mee).  Omdat andere instanties/inspecties al onderzoek uitvoeren doet de onderzoeksraad zelf geen onderzoek maar ze volgen de onderzoeken wel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #314 Gepost op: 5 februari 2018, 16:19:50

Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
Gepubliceerd op 15 dec. 2017

Citaat
Introductiefilm van de nieuwe tankautospuit, waarin we met name de werking van drukluchtschuim (DLS) in beeld brengen.
Samen sterk in de hulpverlening!