Vraag omtrent parkeergarage

Auteur Topic: Vraag omtrent parkeergarage  (gelezen 11546 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frankovski

  • Artikel 141 én 142 SV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Gepost op: 10 februari 2007, 06:42:47
Heren agenten,

Even een vraag:

Ik moet regelmatig als de horeca s'nachts actief is (als beveiliger) bij een slagboom staan. Nu komt het regelmatig voor bij deze garage dat men bumperklevend de garage verlaat. Men rijd dus zo dicht op de voorganger dat de slagboom open blijft staan en men zonder het afrekenen van de parkeerkaart de garage verlaat. Wat kunnen wij hiermee doen op het moment dat wij iemand op heterdaad betrappen?

Groet Frank




Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2007, 19:10:32
aanhouden als je kan :) tis diefstal van een dienst op dat moment.. je maakt gebruik van de garage. als je een brood pakt in de winkel en verlaat het er mee is dat diefstal, idemdito als je de parkeergarage verlaat zonder te betalen, je hebt wel parkeertijd gehad daar..
Politie Aspirant niveau 4


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2007, 19:46:01
Kenteken noteren en politie bellen lijkt mij het beste.
Ik denk dat het zelf moeilijk word om zo'n auto lopend staande te houden en vervolgens de persoon te laten afrekenen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2007, 20:01:28
Kan niet dezelfde werkwijze als bij tankstations gevolgd worden door de deurwaarder er op af te sturen?  ??? ;)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2007, 20:07:17
Heren agenten,

Even een vraag:

Ik moet regelmatig als de horeca s'nachts actief is (als beveiliger) bij een slagboom staan. Nu komt het regelmatig voor bij deze garage dat men bumperklevend de garage verlaat. Men rijd dus zo dicht op de voorganger dat de slagboom open blijft staan en men zonder het afrekenen van de parkeerkaart de garage verlaat. Wat kunnen wij hiermee doen op het moment dat wij iemand op heterdaad betrappen?

Groet Frank

Wil jij je leven riskeren voor een paar euro?

Ook ik krijg met bovenstaande te maken.

een tip: aan de kant gaan en vriendelijk zwaaien.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2007, 20:14:52
Wil jij je leven riskeren voor een paar euro?

Ook ik krijg met bovenstaande te maken.

een tip: aan de kant gaan en vriendelijk zwaaien.

Zal de klant die jou inhuurt blij mee zijn...... :-X :-X


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2007, 20:21:21
Zal de klant die jou inhuurt blij mee zijn...... :-X :-X
ja dat is hij ook. Voor €2,50 hoef ik mijn leven niet te riskeren. Basis regel 1 in de beveiliging: Eigen veiligheid eerst


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2007, 20:22:48
ja dat is hij ook. Voor €2,50 hoef ik mijn leven niet te riskeren. Basis regel 1 in de beveiliging: Eigen veiligheid eerst

Dat bedoel ik niet....  ;) Noteer je het kenteken bijv. niet??  ::) ::) ;)


Karim

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2007, 21:20:41
Dat bedoel ik niet....  ;) Noteer je het kenteken bijv. niet??  ::) ::) ;)

De vraag is alleen hoe ver je komt met enkel 'n kenteken. Want 't blijft gewoon 't woord van de beveiliger tegen dat van de zogenaamde overtreder, en die zijn voor de wet gelijk.

Als je 't op de film o.i.d. zou hebben was 't anders, maar met enkel jou woord zal de politie niet veel kunnen doen.
Wie zegt bijvoordbeeld dat die persoon niet gewoon wel betaald heeft maar dat de beveiliger 'm persoonlijk kent en niet mag, en daarom zegt dat die man weg reed zonder te betalen...

Kortom, 't blijft jou woord tegen 't zijne, en daar zal je als gewone burger niet ver mee komen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2007, 21:40:14
De vraag is alleen hoe ver je komt met enkel 'n kenteken. Want 't blijft gewoon 't woord van de beveiliger tegen dat van de zogenaamde overtreder, en die zijn voor de wet gelijk.

Als je 't op de film o.i.d. zou hebben was 't anders, maar met enkel jou woord zal de politie niet veel kunnen doen.
Wie zegt bijvoordbeeld dat die persoon niet gewoon wel betaald heeft maar dat de beveiliger 'm persoonlijk kent en niet mag, en daarom zegt dat die man weg reed zonder te betalen...

Kortom, 't blijft jou woord tegen 't zijne, en daar zal je als gewone burger niet ver mee komen.


Als beveiliger geef je het door aan de opdrachtgever en het is dan aan hem om er wel/niet wat mee te doen.... ;) Als de opdrachtgever niet weet hoe groot het probleem is..... Je zou de volgende keer ook 'beslag' kunnen leggen op zijn auto door er een wielklem op te plaatsen...  ;D ;D ;D Ff in de algemene voorwaarden van de garage opnemen... ;)