Wapenuitrusting KMar.

Auteur Topic: Wapenuitrusting KMar.  (gelezen 22833 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2007, 23:44:40
Weet even de bron niet meer, maar heb vandaag ergens gelezen dat BraTra en Ondersteuningseenheden van de ME getraind zijn in het gebruik van de H&K MP5.

Waarop doel je overigens met de BE van de KMar? Als onderdeel van de BBE/DSI? Kan ik namelijk niet helemaal plaatsen en ben wel benieuwd ;) Volgens de brief van de minister daarover (Kamerstukken 29754, nr. 23) had je de volgende repressieve eenheden bij ernstig geweld/terrorisme: de Aanhoudings- en Ondersteuningseenheden (AOE’n) van de regiopolitiekorpsen, de AOE van de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten (BSB) van de Koninklijke Marechaussee (KMar), de drie Bijzondere Bijstandseenheden (BBE’n), te weten de BBE-Politie (BBE-P), de BBE-Krijgsmacht (BBE-K) en de BBE-Mariniers (BBE-M), en het tijdelijk werkverband de BBE-SIE. Met de invoering van de DSI is de BBE-K en de BBE-P ontbonden, de scherpschutters daarvan hebben hun plaats gekregen binnen de DSI.
@ Maarten: Dat bedoelde ik ook. BE's van de KMar (BSB en AT) gebruiken sowieso de MP5, daarnaast maakt ook de HRB gebruik van dit wapen.

In aanvulling op Just'in: De BE is dus eigenlijk ME, maar dan voor crowd & riot controll met een verhoogde geweldssituatie. Dat is dus iets heel anders dan contra-terrorismeteams en teams t.b.v. aanhouding van gevaarlijke verdachten, zoals het AT van de BSB.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Michelle1983

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 13 februari 2007, 23:49:26
Ik begrijp het nu, had een iets ander idee bij de naam in eerste instantie. Maar dat was een foutje aan mijn kant.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 13 februari 2007, 23:53:51
Ik begrijp het nu, had een iets ander idee bij de naam in eerste instantie. Maar dat was een foutje aan mijn kant.

Tsja, in de wirwar van namen en afkortingen en ontwikkelingen van de laatste tijd is dat niet zo gek.

Kleine greep uit het aanbod: ME, BE, BBE, DSI, UIM, BSB, AT, HRB, AOE en zo kan je nog wel even door gaan ;)

Gelukkig hebben we ook nog de agent of de wachtmeester ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Michelle1983

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 14 februari 2007, 00:02:56
Ach niks leukers dan afkortingen, denk ook maar eens aan de afkortingen van wetten :D. Tot aan de invoering van de BBE-SIE en de DSI kon ik het nog wel volgen, maar sindsdien is het even wennen. Zou ook graag eens het rapport van prof. Fijnaut erover willen lezen, maar ja dat is op de dag van publicatie al staatsgeheim verklaard (en daar is hij ook wel trots op :) ).


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #24 Gepost op: 14 februari 2007, 07:35:03


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #25 Gepost op: 14 februari 2007, 10:04:33
nouja, juiste term,...in het engels klinkt het gewoon een stuk stoerder, maar contra-terrorisme is precies hetzelfde.
Servo Per Amikeco


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 14 februari 2007, 11:58:23
nouja, juiste term,...in het engels klinkt het gewoon een stuk stoerder, maar contra-terrorisme is precies hetzelfde.

Need I say more? :P

(klinkt inderdaad wel stoerder dan 'moet ik hier nog wat aan toevoegen' ;D)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #27 Gepost op: 14 februari 2007, 21:57:06
Trouwens de pepperspray word landelijk ingevoerd voor de Kmar.......


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2007, 22:01:00
Trouwens de pepperspray word landelijk ingevoerd voor de Kmar.......
Wanneer is dat dan? Begin 2010 ofzo...  :P


Sonic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • Kmar/Politie geïnteresseerde
Reactie #29 Gepost op: 14 februari 2007, 22:36:22
Wanneer is dat dan? Begin 2010 ofzo...  :P

 ;)