Centrale inkoop voertuigen RedNed rond

Auteur Topic: Centrale inkoop voertuigen RedNed rond  (gelezen 17596 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #40 Gepost op: 17 februari 2007, 21:40:29
De ML vind ik niks, net als allerlei aanverwante wagens is het niets voor de brigades.
De G serie dus. En wat er nog meer is natuurlijk, de Vito, de Sprinter en natuurlijk de Unimog.

Om nog even terug te komen op centrale inkoop, er zijn bij de NVBR een aantal handige dingen te krijgen, onder andere ook onderscheidingen, maar ook briefpapier, zie:
http://www.nvbr.nl/fe/index.aspx?ChapterID=1127&ContentID=506
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


LucDietz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #41 Gepost op: 17 februari 2007, 22:01:54
Ha Koen,

Ben het helemaal met je eens. We willen heel graag naar een soort Landelijk Facilitair Centrum toe waar een heleboel zaken ingekocht kunnen worden. DE link die jij van de brandweer vermeldde geeft een aardige indruk wat er dan zoal kan. Voor een aantal zaken is dan wel de voorwaarde dat we ook naar een uniforme operationele huisstijl toekunnen. Dat is volgens mij nog een stap te ver. We gaan de komende maanden wel kijken naar een nieuw logo voor de reddingsbrigade waarbij wat mij betreft de tekst 'reddingsbrigade' zoals die nu in de striping op de voertuigen staat, omgebouwd wordt tot een logo dat te beschermen is. Denk hierbij aan het politielogo.
Dus nog veel te doen. Suggesties zijn altijd welkom!

Mercedes is het niet.

Luc


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #42 Gepost op: 18 februari 2007, 08:02:52
Affijn ik hoop in ieder geval dat het Toyota wordt. Wij zijn in ieder geval erg tevreden over onze Landcruiser.

Koen,

de Toyota Land Cruiser zoals velen van ons nog steeds bereiden is niet meer leverbaar vanwege de milieunorm. De bekende Euro3 motor mag dus niet meer in de voertuigen verkocht worden. Dit houdt dus in dat, als het eventueel Toyota zou gaan worden, er toch een heel ander concept qua voertuig gecreeërd moet gaan worden.

Ben heel nieuwsgierig naar de terrein vaardigheid van dit voertuig.


RR (Bovenstaande voertuig is ook leverbaar in RN oranje!!!)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #43 Gepost op: 18 februari 2007, 19:10:27
Is dat een Toyota? Het lijkt mij een Nissan.

En ik denk nu toch wel te weten waarmee RN een mantelovereenkomst heeft afgesloten.
Toyota dus, uitstekende keus!
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #44 Gepost op: 18 februari 2007, 19:21:00
"een nieuw logo voor de reddingsbrigade waarbij wat mij betreft de tekst 'reddingsbrigade' zoals die nu in de striping op de voertuigen staat, omgebouwd wordt tot een logo dat te beschermen is. Denk hierbij aan het politielogo."

Tegen het nieuwe brandweerlogo bestond veel weerstand, nu is het inmiddels een groot succes. Voor de brigades zal het ook lastig zijn en ook daar zal het uiteindelijk een groot succces worden, vermoed ik.
Wel is een echt goed ontwerp nodig, en daar komt nog heel wat bij kijken.

In het verleden is ook hierover op dit forum geschreven, dat leverde niet veel op.
De suggestie van mij om simpelweg te kiezen voor een oranje Star Of Life vond niet veel waardering.

Overigens ben ik net als Rolf verbaasd dat de RN-striping geen normale -blauwe- Star Of Life heeft, zeker gezien de brief die door VenW aan RN over de signalen is gestuurd. Zie:http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/srk/documenten/Brief%20van%20V%20en%20W%20aan%20RN%20Gebruik%20Signalen.pdf
Waarin met de opmerking 'het volgends bijlage 1 vastgestelde symbool' verwezen wordt naar de welbekende Star Of Life. Waar overigens geen copyright op zit.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #45 Gepost op: 18 februari 2007, 21:09:09
Weer tijd voor een nieuw onderwerp "Nieuw Logo RedNed"?
Mijn vraag, wat is de essentie (en dan ook een echte reden) en wat gaat het kosten. Persoonlijk vind ik al die veranderingen van logo's en kreten bij overheidsdiensten nog steeds een enorme geldverspilling. Een nieuw elan komt namelijk echt niet van een nieuw logo of naam.
Overigens gefeliciteerd Luc, al zal het bijv. op het Ouddorpse waar men een voertuig wat al enige jaren in gemeentedienst rond rijdt gewoon van een nieuw kap met logo voorziet, voorlopig helemaal niets veranderen.
Het vaar- en voertuigenpark is namelijk in eigendom bij de gemeente dus de brigade heeft niet zo gek veel te willen.

Kees  8)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #46 Gepost op: 18 februari 2007, 23:16:57
Het vaar- en voertuigenpark is namelijk in eigendom bij de gemeente dus de brigade heeft niet zo gek veel te willen.

Kees,

maar stel dat een Gemeente, zeg 15% korting op een voertuig kan krijgen, dan zijn ze toch een dief van hun eigen portomonee om het niet te doen. Misschien wordt ie zelfs geleverd met een complete inventaris dat RN KNBRD dan standaard gaat noemen.
Ik gok maar, maar ik weet dat het inbouwen en aanschaf van voertuig electronica ongeveer €7.500,00 per auto kost. Als daar dan ook eens 15% vanaf ging, dan tel het geheel lekker bij elkaar op.
Voor de twee Land Rover Discovery 3 van Zandvoort zijn we bijna €15.000,00 kwijt aan Eerste hulp materialen. Als RN KNBRD daar ook nog eens een "x"% korting weet te krijgen, want ik weet heel toevallig ook wat BZK daar voor korting krijgt. En dan heb je het niet over een paar %, nee tientallen.

Maar iedere reddingsbrigade is autonoom, zo ook elk gemeente bestuur.

RR (Koen, het is een Nissan Pathfinder)
Elke hulpverlening start met communicatie.


LucDietz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #47 Gepost op: 18 februari 2007, 23:30:51
Overigens ben ik net als Rolf verbaasd dat de RN-striping geen normale -blauwe- Star Of Life heeft, zeker gezien de brief die door VenW aan RN over de signalen is gestuurd. Zie:http://www.reddingsbrigade-bloemendaal.nl/srk/documenten/Brief%20van%20V%20en%20W%20aan%20RN%20Gebruik%20Signalen.pdf
Waarin met de opmerking 'het volgends bijlage 1 vastgestelde symbool' verwezen wordt naar de welbekende Star Of Life. Waar overigens geen copyright op zit.

Ha Koen,

Als ik die brief van V&W goed lees, wordt onderscheid gemaakt tussen voertuigen die in opdracht of ten dienst van brandweer en politie rijden en voertuigen die dat doen voor de CPA. Voor deze laatste wordt verwezen naar het vastgestelde symbool. Het zou dus kunnen zijn dat reddingsbrigades die in opdracht van de CPA rijden, de star wel op de zijkant hebben, terwijl andere brigades dat niet hebben. Ik vermoed dat dit opgelost wordt wanneer alle zaken rond het voertuig uniform geregeld worden en gekoerst wordt op de officiele HV-striping.

Beste Kees,

Ik snap je gevoel, heeft bij ons ook meegespeeld. Ik ben echter op zoek naar eenvoud en uniformiteit. Ook zoek ik naar uitstraling die recht doet aan hoe we gezien willen worden. Beiden komen onvoldoende terug in het bestaande logo van RedNed. Het logo vertelt teveel en is daardoor van afstand slecht begrijpelijk. Door de dunne lijntjes straalt het voorts niet de kracht uit die we zouden moeten willen. Tenslotte vind ik dat we in gevolg op de RVR en de professionalisering van ons aandeel in de BV Nederland, alle effort moeten steken in het woord 'reddingsbrigade'. Dat kan dus betekenen dat wij in IJmuiden ook de telefoon gaan opnemen met 'Reddingsbrigade'. We zien dit nu al terug op de nieuwe diplomalijn waar voor het eerst (!?) groot het woord reddingsbrigade op staat. Maar ook op de nieuwe beursstand waarmee we naar de Hiswa gaan.  
We gaan uiteraard voor kwaliteit en betrekken daar zoveel mogelijk mensen bij. Zo zal op de ALV op 12 mei een keuze gemaakt kunnen worden. De kosten proberen we in de klauw te houden door binnenkort een offerteaanvraag bij drie partijen uit te zetten. Top of the bill kan natuurlijk niet.
Hoe dat dan werkt met eigen logo's e.d.? Die kunnen hun plek behouden op volgens mij de achterste zijruiten van het voertuig (sponsorplek). Door te kiezen voor woord Reddingsbrigade hoeven we geen element toe te voegen aan het stickerpakket, maar vervangen we de bestaande letters door het woordmerk.

Nog even over je voertuig in Ouddorp. De deal is volgens mij dermate interessant dat ook gemeenten het niet scherper kunnen krijgen. Overigens kunnen ook gemeenten van de deal gebruikmaken, mits het voor een brigade is die aangesloten is bij RedNed. We zijn overigens van plan over de inkoopafspraken en de status van reddingsbrigadevoertuigen, een brief te sturen naar alle gemeentebesturen en brandweerkorpsen van gemeenten waar een reddingsbrigade actief is.
Ik sluit me dus aan bij wat RR zegt.

Luc


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #48 Gepost op: 19 februari 2007, 00:55:46
Beiden komen onvoldoende terug in het bestaande logo van RedNed. Het logo vertelt teveel en is daardoor van afstand slecht begrijpelijk. Door de dunne lijntjes straalt het voorts niet de kracht uit die we zouden moeten willen.

Ik dacht ik doe eens gek, dus bij deze ;D

(klik)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #49 Gepost op: 19 februari 2007, 09:26:08
Voor dat er een discussie over losbarst...  Er loopt al een discussie over "Reddingsbrigade" een te beschermen woord of titel kan zijn..

Op http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,10304.0.html word deze discussie al gevoerd..

Het woord Reddingsbrigade kan niet in bepaalde lettertypen als woord-merk worden vastgelegd..  Net zo goed als geldt voor de woorden Ambulance of Brandweer De enige manier is om dat vast te leggen is in combinatie met een afbeelding.



Ik moet zeggen dat ik deze combinatie duidelijk vind..