Centrale inkoop voertuigen RedNed rond

Auteur Topic: Centrale inkoop voertuigen RedNed rond  (gelezen 17591 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #70 Gepost op: 25 februari 2007, 00:03:21
Het zou wel eens kunnen dat de overeenkomst voor Zandvoort net te laat komt.
Zit je eenmaal in een bepaald traject dan is omschakelen lastig, zeker als het al bij de gemeente ligt die ook weer intern onder andere bij de brandweer zal informeren naar wat er gewenst is.
Maar goed de LandRover Discovery 3 is ook een erg mooie wagen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #71 Gepost op: 2 maart 2007, 14:30:37
Raad buigt zich over extra krediet voor voertuigen Zandvoortse Reddingsbrigade (02 maart 2007)
    
 De Zandvoortse Reddingsbrigade heeft ze dringend nodig: twee nieuwe strandhulpverleningsvoertuigen. De brigade had ze alleen niet meegenomen in het jaarlijkse investeringsplan. En de gemeente had zijn bijdrage aan de brigade al afgekaart tijdens de behandeling van de Programbegroting 2007. Toen werd zo’n 60.000 euro als bijdrage aan de brigade beschikbaar gesteld op basis van het investeringsplan van de brigade.

Bijspringen
De Gemeente Zandvoort is gevraagd om bij te springen. In allerijl is deze week het raadsvoorstel gemaakt, zodat 6 maart aanstaande de gemeenteraad het verzoek krijgt om de benodigde € 78.944 toe te kennen. In het voorstel staat tevens beschreven hoe de gemeente het bedrag vervolgens in de gemeentelijke financiën verrekent. De gemeente hield al rekening met vervangingsinvesteringen. Het geld -zo is het voorstel- wordt nu eerder dan aanvankelijk gepland beschikbaar gesteld. En wel met spoed.

Plicht
De gemeente heeft de plicht te waken voor de veiligheid van haar burgers, bezoekers en gasten. De brigade vormt een essentieel onderdeel van een stelsel aan strandveiligheidsvoorzieningen. Dit stelsel is op haar beurt een voorwaarde in aanmerking te komen voor de status van blauwe vlag strand. Simpel gesteld: de Nieuwjaarsduik 2007 -waar heel veel mensen op af zijn gekomen én die in Zandvoort wel en in Scheveningen niet kon doorgaan- slaagde mede dankzij de inzet van de brigade. Ook voor het verkrijgen van de felbegeerde Blauwe Vlag is een goed-geoutilleerde reddingsbrigade een ‘conditio sine qua non’. En zo zijn er meer goede voorbeelden te vinden.

Linea recta
In haar brief van 12 januari 2007 heeft de Zandvoortse Reddingsbrigade gevraagd om in aanvulling op het eerder ingediende investeringsplan nog voor de aanvang van het zomerseizoen 2007 tot aankoop over te kunnen gaan van twee reddingsvoertuigen. De aankoop is naar het oordeel van de brigade noodzakelijk om de noodzakelijke veiligheid op het strand te blijven garanderen. Met het oog op het groot maatschappelijk belang en de wenselijkheid de strandhulpverleningsvoertuigen voor het nieuwe seizoen inzetbaar te hebben, heeft het college van Burgemeester en Wethouders eerder deze week daarom besloten de gemeenteraad te vragen in te stemmen met het voorstel zonder daarover eerst een raadscommissie te raadplegen.

Uitzondering
De gemeente kent de brigade als een organisatie die heel zorgvuldigheid is bij het plannen van haar investeringen. Het is echt uitzonderlijk dat de brigade deze investering ‘niet tijdig heeft zien aankomen’, zo stelt het college van Burgemeester en Wethouders in zijn voorstel aan de raad. Deels is dit te wijten aan nieuwe eisen van de rijksoverheid aan reddingsmaterieel en deels aan de snellere slijtage aan het huidige wagenpark.

Zelf lezen?
Wilt u het complete voorstel lezen? Ga op deze website naar: Bestuur>Gemeeenteraad>Vergaderstukken>Raadsvergadering 06 maart 2007 - onderaan vindt u de link naar alle raadsstukken.

bron: www.zandvoort.nl

Het zou wel eens kunnen dat de overeenkomst voor Zandvoort net te laat komt.
Zit je eenmaal in een bepaald traject dan is omschakelen lastig, zeker als het al bij de gemeente ligt die ook weer intern onder andere bij de brandweer zal informeren naar wat er gewenst is.
Maar goed de LandRover Discovery 3 is ook een erg mooie wagen.

Correct Koen,

er zijn een aantal hobbels al genomen naar de gemeente en Land Rover toe en indien de ZRB het traject met RN KNBRD inslaat zijn er weer andere hobbels die ineens opdoemen, in plaats van weg ebben.

RR (als het maar bootjes trekt en een bedje heeft)
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #72 Gepost op: 2 maart 2007, 17:07:09
Kan me voorstellen dat dit net te laat is voor zandvoort, als het voorstel al bij de raad ligt kan er moeilijk een andere keuze meer worden gemaakt. Zelf verwacht ik ook niet dat er al veel nieuwe auto's via deze regeling op het strand zullen rijden omdat het wel op een erg korte termijn zit om deze investering voor de zomer rond te hebben.

9910001
9910001


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #73 Gepost op: 2 maart 2007, 17:54:02
(...)

Gaat het denk je nog lukken om de voertuigen komende zomer al in dienst te hebben? Wordt best krap lijkt me...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


LucDietz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #74 Gepost op: 2 maart 2007, 19:08:45
Het zal inderdaad lastig worden om het allemaal nog te regelen, voor welk merk ook gekozen wordt. Mijn ervaring is echter dat een gemeentebestuur niet kiest voor een merk maar voor een investering(sbedrag) en dat wanneer ambtelijk tot een betere deal binnen het bestaande budget gekomen kan worden, dit geen enkel probleem behoeft te zijn en dat het resterende bedrag zelfs nog voor additionele zaken aangewend kan worden.

Toyota heeft in ieder geval 4 voertuigen in optie gezet die nog voor het seizoen geleverd kunnen worden en we hebben ook richting Toyota duidelijk gemaakt dat we ons meer op volgend seizoen moeten focussen.

Luc


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #75 Gepost op: 2 maart 2007, 23:21:37
Ik ben benieuwd hoe het uitpakt.
Ik heb echter van een afstand de indruk dat Zandvoort op het gebied van slachtoffervervoer met de LR D3 ten op zichte van de LC 120 er wat ruimte in het voertuig aangaat op achteruit gaat. Ik vraag me ook af in hoeverre dit consequenties kan hebben voor de samenwerking/overeenkomst met de RAV. En ik vraag me af of de RAV een voorkeur heeft voor het ene voertuig boven het andere.

Weet iemand een goede link naar info over de LC 120?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #76 Gepost op: 3 maart 2007, 13:50:11
Gaat het denk je nog lukken om de voertuigen komende zomer al in dienst te hebben? Wordt best krap lijkt me...

Maarten,

ja, de Land Rovers zijn op tijd klaar, zelfs nog voor het strandseizoen, zodat men een opleidingstraject af kan leggen.

Ik ben benieuwd hoe het uitpakt.
Ik heb echter van een afstand de indruk dat Zandvoort op het gebied van slachtoffervervoer met de LR D3 ten op zichte van de LC 120 er wat ruimte in het voertuig aangaat op achteruit gaat. Ik vraag me ook af in hoeverre dit consequenties kan hebben voor de samenwerking/overeenkomst met de RAV. En ik vraag me af of de RAV een voorkeur heeft voor het ene voertuig boven het andere.

Weet iemand een goede link naar info over de LC 120?

Koen,

in deze is er geen overleg geweest met de RAV, maar met de Brandweer Zandvoort, omdat zij reeds een dergelijk voertuig in gebruik hebben. Wel is de ambulance dienst in Haarlem en zijdelings de GHOR Kennemerland betrokken bij het inventaris van deze voertuigen. En er is juist voor de Land Rover gekozen vanwege de extra zitplaatsen voor het ambulance personeel. In de Land Rover zitten achterin 2 goedgekeurde en met onder ander airbags beveiligde stoelen.

Maar datzelfde inventaris geldt voor de voertuigen van RN KNBRD. Hierdoor zijn alle te gebruiken materialen op eerste hulp- en ambulance-gebied inzetbaar door geheel Nederland en is het inventaris uitwisselbaar met de GNK's door heel Nederland.

RR (als er één auto op het strand rijdt, volgen er meerdere)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #77 Gepost op: 10 maart 2007, 18:42:33
Zijn er al foto's of een verslag van het tekenen van de overeenkonst op de Hiswa 2007?