Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft

Auteur Topic: Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft  (gelezen 28141 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Stel vergeet tas met 80.000 euro in restaurant
AMERSFOORT - Het beveiligingspersoneel van een restaurant aan de Euroweg in Amersfoort zal vorige week woensdag raar hebben opgekeken toen de medewerkers een gevonden tas doorzochten. In de tas zat 80.000 euro. Een 34-jarige vrouw uit Weesp en een 39-jarige man uit Amsterdam hadden de tas na een drankje simpelweg vergeten. Dat maakte de politie woensdag bekend.
 

De man en vrouw kwamen er al snel achter dat zij de tas hadden laten staan. Ze konden de beveiligers niet uitleggen waarom zij zoveel geld bij zich hadden, waarna de politie werd gewaarschuwd. Het stel is aangehouden en zat twee dagen vast. Ze worden verdacht van het mogelijk witwassen van geld. Het geld is in beslag genomen.

Ik snap niet waar die beveiligingsbeambten zich mee bemoeien!




JeanBateau

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2007, 11:15:35
Misschien dat ze gewoon hun werk deden?


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2007, 11:31:40
het lijkt mij dat als er ergens een tas onbeheerd achtergelaten wordt, het typisch een taak is voor de beveiliging om hier actie op te ondernemen....

Als je 80.000 aantreft, kun je er nagenoeg van uitgaan dat het niet afkomstig is van een dagje reguliere uitzendarbeid  ;D
ik kan me de actie van de beveiliging (in casu de politie alarmeren) alleen maar toejuichen!

mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2007, 15:49:43
het lijkt mij dat als er ergens een tas onbeheerd achtergelaten wordt, het typisch een taak is voor de beveiliging om hier actie op te ondernemen....

Als je 80.000 aantreft, kun je er nagenoeg van uitgaan dat het niet afkomstig is van een dagje reguliere uitzendarbeid  ;D
ik kan me de actie van de beveiliging (in casu de politie alarmeren) alleen maar toejuichen!

mzzl, d'n Druif

inderdaad.. al zou ik niet eens hebben gewacht tot mevrouw en meneer terugkwamen maar meteen politie bellen... zulke hoeveelheden geld zijn geen grapje. ook al zou t legaal zijn als k het vond zou ik er direct melding van maken
Politie Aspirant niveau 4


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2007, 17:15:04
Stel vergeet tas met 80.000 euro in restaurant
AMERSFOORT - Het beveiligingspersoneel van een restaurant aan de Euroweg in Amersfoort zal vorige week woensdag raar hebben opgekeken toen de medewerkers een gevonden tas doorzochten. In de tas zat 80.000 euro. Een 34-jarige vrouw uit Weesp en een 39-jarige man uit Amsterdam hadden de tas na een drankje simpelweg vergeten. Dat maakte de politie woensdag bekend.
 

De man en vrouw kwamen er al snel achter dat zij de tas hadden laten staan. Ze konden de beveiligers niet uitleggen waarom zij zoveel geld bij zich hadden, waarna de politie werd gewaarschuwd. Het stel is aangehouden en zat twee dagen vast. Ze worden verdacht van het mogelijk witwassen van geld. Het geld is in beslag genomen.

Ik snap niet waar die beveiligingsbeambten zich mee bemoeien!

Ik weet wel wat thijs er mee gedaan zou hebben....  ;) ;D ;D ;D ;D ;D

Maar goede zaak dat ze de politie gebeld hebben!! Ze zitten nog niets voor niets nog vast!  ;) ;D


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2007, 20:15:58
inderdaad.. al zou ik niet eens hebben gewacht tot mevrouw en meneer terugkwamen maar meteen politie bellen... zulke hoeveelheden geld zijn geen grapje. ook al zou t legaal zijn als k het vond zou ik er direct melding van maken

Als die mensen hard kunnen maken dat het HUN geld is, wie is de bewaker dan om de speurneus uit te gaan hangen?


JeanBateau

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 14 februari 2007, 20:20:03
Als die mensen hard kunnen maken dat het HUN geld is, wie is de bewaker dan om de speurneus uit te gaan hangen?

Misschien hebben de BEVEILIGERS wel de instructie om te achterhalen wie de eigenaar van een gevonden tas is. Als ik zoiets zou vinden zou ik ook de bonnenschrijvers bellen en hen laten uitzoeken hoe en wat betreft de afkomst van het geld.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2007, 20:56:39
Misschien hebben de BEVEILIGERS wel de instructie om te achterhalen wie de eigenaar van een gevonden tas is. Als ik zoiets zou vinden zou ik ook de bonnenschrijvers bellen en hen laten uitzoeken hoe en wat betreft de afkomst van het geld.

Instructie om te achterhalen :o Das een aanvang maken met een opsporingsonderzoek, das niet voor bewakers weggelegd!

Citaat
De man en vrouw kwamen er al snel achter dat zij de tas hadden laten staan. Ze konden de beveiligers niet uitleggen waarom zij zoveel geld bij zich hadden, waarna de politie werd gewaarschuwd.

En waarom zou je aan bewakers moeten uitleggen waarom je een bepaalde hoeveelheid geld bij je hebt? Het zijn en blijven burgers zonder enige bevoegdheid.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2007, 21:14:01
Iederéén kan wel zeggen dat het geld van hun is.... Gevonden spullen geef je toch bij de politie af....  ;) ;) ;)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 14 februari 2007, 21:16:56
Iederéén kan wel zeggen dat het geld van hun is.... Gevonden spullen geef je toch bij de politie af....  ;) ;) ;)

Tot op die hoogte kan ik je volgen. Maar dat bewakers zich gaan bemoeien met een opsporing van een feit gaat een beetje te ver.