Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft

Auteur Topic: Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft  (gelezen 28390 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 15 februari 2007, 09:34:37
tsja, dan missen er 20000 euries  8) ;D Hadden de eigenaren maar beter op hun geld moeten passen...... :)


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #21 Gepost op: 15 februari 2007, 09:35:42
tsja, dan missen er 20000 euries  8) ;D Hadden de eigenaren maar beter op hun geld moeten passen...... :)
en hebben de beveiligers ook wat uit te leggen.


Gast48368

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 15 februari 2007, 09:45:18
Waarom? de eigenaren verliezen toch hun eigendom?? Dus is het de verantwoording van de eigenaren van het geld. tenminste, dat lijkt mij logisch.

Het zou toch wat zijn: Ik verlies mijn geld, door slordigheid, door oplettendheid van anderen wordt het weer teruggevonden, en denk ik: Aha, daar ga ik even misbruik van maken, ik zeg lekker dat er meer in zat.......dan zou je nooit weer iets eerlijk willen vinden, toch??


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #23 Gepost op: 15 februari 2007, 09:57:50
Nee dat hebben ze niet, soms doen ze het voorkomen of ze dat wel mogen maar helaas. De bewaking verschuild zich dan altijd achter de "huisregels". En als jij niet wil dat er een burger in je tas zit is het jammer maar helaas. Ga je gewoon ergens anders heen. ;)

Klopt, maar met het betreden van het pand gaat men akkoord met de huisregels, en hiermee dus ook met de mogelijkheid dat beveiligingsspersoneel meegevoerde goederen mag doorzoeken.  Wil je dit niet, moet je niet naar binnen gaan. Zelfde principe als visitatie bij een voetbalstadion, wil je niet meewerken, kom je er niet in.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


JeanBateau

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2007, 14:47:36
Klopt, maar met het betreden van het pand gaat men akkoord met de huisregels, en hiermee dus ook met de mogelijkheid dat beveiligingsspersoneel meegevoerde goederen mag doorzoeken.  Wil je dit niet, moet je niet naar binnen gaan. Zelfde principe als visitatie bij een voetbalstadion, wil je niet meewerken, kom je er niet in.

en op Schiphol en in een discotheek en bij  bepaalde bedrijven.

Maar als een burger, beveiliger of wie dan ook een portefeuille of tas op straat vindt mag hij die dan wel doorzoeken om te kijken of er misschien een naam en adres instaat om deze aan de rechtmatige eigenaar terug te bezorgen??


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #25 Gepost op: 15 februari 2007, 14:49:13
en op Schiphol en in een discotheek en bij  bepaalde bedrijven.

Maar als een burger, beveiliger of wie dan ook een portefeuille of tas op straat vindt mag hij die dan wel doorzoeken om te kijken of er misschien een naam en adres instaat om deze aan de rechtmatige eigenaar terug te bezorgen??
wat bebetrefd wel, waar ik me aan stoor is het feit dat de beveiligers vragen stellen hoe die mensen aan het geld komen.


JeanBateau

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 15 februari 2007, 15:29:22
Waarschijnlijk omdat ze het niet vertrouwden en daarom dachten aan een strafbaar feit.

Vragen stellen staat vrij, antwoorden is niet verplicht!


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #27 Gepost op: 15 februari 2007, 22:17:14
wat bebetrefd wel, waar ik me aan stoor is het feit dat de beveiligers vragen stellen hoe die mensen aan het geld komen.

Iedereen mag alles vragen, alleen antwoord geven is niet verplicht  :)

Verder: normaal gesproken heeft niemand een tas bij zich van 80.000 euro! dus lijkt het mij een redelijk vermoeden van schuld aan een strafbaar feit bestaat gebaseerd op feiten en omstandigheden. = aanhouden.
De politie kan dan het opsporingsonderzoek beginnen en de (hulp) officier van justitie zal op het bureau sowieso eerst kijken of de aanhouding wel goed is.

Wat nu als de beveiligers deze tas zonder pardon hadden teruggegeven en bleek dat dit gestolen geld uit een bank was? Ook dan had nederland op z'n kop gestaan, want dan zijn we opeens een stelletje prutsers die niets zien.

Het zeker voor het onzekere nemen lijkt me in dit geval niet verkeerd.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 15 februari 2007, 22:38:00
en op Schiphol
Dat staat in de Luchtvaartwet welke geldt op het terrein van de Luchthaven Schiphol. Dat is een wet die boven huis of terreinregels gaat.

Citaat
Maar als een burger, beveiliger of wie dan ook een portefeuille of tas op straat vindt mag hij die dan wel doorzoeken om te kijken of er misschien een naam en adres instaat om deze aan de rechtmatige eigenaar terug te bezorgen??

Hoe denk je dat te kunnen verantwoorden?


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #29 Gepost op: 15 februari 2007, 23:38:32
Citaat
Maar als een burger, beveiliger of wie dan ook een portefeuille of tas op straat vindt mag hij die dan wel doorzoeken om te kijken of er misschien een naam en adres instaat om deze aan de rechtmatige eigenaar terug te bezorgen??
Hoe denk je dat te kunnen verantwoorden?

simpel:
- eerlijkheid
- oprechtheid
- in het belang van een ander
- ter berscherming van andermans eigendom (stel dat een onbevoegde het op komt halen)
Politie Aspirant niveau 4