Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft

Auteur Topic: Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft  (gelezen 28155 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #30 Gepost op: 15 februari 2007, 23:41:46
Als die mensen hard kunnen maken dat het HUN geld is, wie is de bewaker dan om de speurneus uit te gaan hangen?

Had je dan gewild dat die beveiligers de tas hadden teruggegeven met de mededeling: "alstublieft mevrouw en mijnheer en nog een prettige dag verder"?
 :-\

Goede zaak, ik lees nergens dat de politie op- en/of aanmerkingen maakt.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 16 februari 2007, 19:20:09
Had je dan gewild dat die beveiligers de tas hadden teruggegeven met de mededeling: "alstublieft mevrouw en mijnheer en nog een prettige dag verder"?
 :-\

Goede zaak, ik lees nergens dat de politie op- en/of aanmerkingen maakt.


Er staat toch duidelijk als die mensen het HARD kunnen maken. Het is meer het verhaal kijk ons bewakers eens belangrijk zijn.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #32 Gepost op: 16 februari 2007, 19:53:47
Het is meer het verhaal kijk ons bewakers eens belangrijk zijn.

Dat is jouw interpretatie van het nieuwsbericht.
Persoonlijk vind ik dat die beveiligers inderdaad een compliment verdienen.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 16 februari 2007, 20:00:19
Dat is jouw interpretatie van het nieuwsbericht.
Persoonlijk vind ik dat die beveiligers inderdaad een compliment verdienen.

Op grond van wat dan? dat ze een telefoonnummer hebben gedraaid?


JeanBateau

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 16 februari 2007, 20:04:50
Op grond van het feit dat ze zwart geld uit de roulatie hebben helpen halen waarvan niemand anders weet dan de betreffende personen waar het voor gebruikt zou kunnen worden. En op grond van het feit dat ze zich niks aantrekken van politieagenten die waarschijnlijk bang zijn dat er taken van hun overgenomen gaan worden door beveiligingsbedrijven


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 16 februari 2007, 20:09:01
Op grond van het feit dat ze zwart geld uit de roulatie hebben helpen halen waarvan niemand anders weet dan de betreffende personen waar het voor gebruikt zou kunnen worden. En op grond van het feit dat ze zich niks aantrekken van politieagenten die waarschijnlijk bang zijn dat er taken van hun overgenomen gaan worden door beveiligingsbedrijven

Feit is dat er niet eens bekend is of het wel "zwart"geld is.

En zolang er bewakers zijn die, zoals ik gisteren weer meemaak, zich gaan bemoeien met een aanrijding en dan ook nog eens met hun platvoeten dwars door een plas olie heen gaan klunen. Dan zijn wij echt niet bang dat bewakers ook maar iets van het politie werk gaan overnemen.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #36 Gepost op: 16 februari 2007, 20:49:25
Feit is dat er niet eens bekend is of het wel "zwart"geld is.

En zolang er bewakers zijn die, zoals ik gisteren weer meemaak, zich gaan bemoeien met een aanrijding en dan ook nog eens met hun platvoeten dwars door een plas olie heen gaan klunen. Dan zijn wij echt niet bang dat bewakers ook maar iets van het politie werk gaan overnemen.

misschien is het een idee om van beide kanten meer respect te gaan tonen? bijvoorbeeld door elkaar niet met termen aan te spreken die slechts een klein deel van het werk omvat. overigens ben ik het er wel mee eens dat een ieder die iets doet (zoals assisteren bij een ongeval bijvoorbeeld) er wel bij nadenkt hoe en wat.

Citaat van: Van Dale
be·wa·ken (ov.ww.)
1 toezicht houden op de veiligheid van => op wacht staan, posten
2 zorgen dat iem. niet ontsnapt
3 iets niet onbeperkt zijn gang laten gaan, in het oog houden

Citaat van: Van Dale
be·vei·li·gen (ov.ww.)
1 onttrekken aan geweld, bedreiging, gevaar of schade

Bewaken doen suppoosten in een museum en wachtmeesters van de marechaussee bij militaire kazernes enzo.. beveiligen doen die lui met een V op de borst.
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 16 februari 2007, 20:49:48
Ron, ga eerst eens leren objectief naar zulke berichten te kijken en niet bij voorbaat al beveiligers de grond in stampen, en daarna reageren op zulke berichten.

Als hier namelijk was gepost dat de beveiligers de tas geld meegaven en later bleek het van een overval te zijn had je gezegd "zie je wel, die gasten zien en kunnen niets".

Nou na zo'n 25 jaar "ervaring"met bewakers ben ik dat aardig verleerd!!! De dames en heren hebben zo'n beetje het gevoel dat ze alles kunnen en mogen. En das dan jammer voor de WEINIGE goede!


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #38 Gepost op: 16 februari 2007, 20:52:28
Nou na zo'n 25 jaar "ervaring"met bewakers ben ik dat aardig verleerd!!! De dames en heren hebben zo'n beetje het gevoel dat ze alles kunnen en mogen. En das dan jammer voor de WEINIGE goede!

dan zou ik eens het museum uitlopen de suppoosten daar vaarwel zeggen en de beveiligers op straat en in objecten ontmoeten

ik wordt soms echt moe van die denigrerende term.. k ga politie ook maar eens aanspreken met bonnenschrijvers
Politie Aspirant niveau 4


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #39 Gepost op: 16 februari 2007, 20:55:50
Is goed Ron... laten we alle beveiligingsbedrijven opheffen en alle alarmpjes weer naar de politie laten doorkomen.. strak plan!! Laten we de bonnenschrijvers ook meteen maar bij alle winkels en evenementen zetten waar nu beveiligers staan.. tja, iemand moet toezicht houden want we worden niet voor niets ingehuurd!!

Kijken hoelang je dat leuk gaat vinden... Respect voor BURGERS is voor een bonnenschrijver erg belangrijk vind ik, en tja.. we zijn tenslotte gewoon burgers dus waarom doe je zo?