Beveiliging maakt alleen maar fouten en voegt niets toe aan veiligheid

Auteur Topic: Beveiliging maakt alleen maar fouten en voegt niets toe aan veiligheid  (gelezen 14796 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2007, 21:49:29
En wtb de ambtsinstructie, daar bestaan diverse procedures voor, en als je je daar niet aanhoud heb je een uitdaging.

ik heb het niet over het handelen tegen de ambtsinstructie in.. maar verder gaan dan er in die ambtsinstructie van je word gevraagd.
Politie Aspirant niveau 4


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2007, 21:53:33
Er word een waterongeval bijgehaald wat zogoed als niet te maken heeft met de politie. Men zou het publiek niet op afstand hebben gehouden. Nou als het publiek(buren) zelf de handen uit de mouw hebben gestoken had er niemand verdronken.
Wel had men de mond vol over wat de hulpdiensten hadden moeten doen. Alleen "vergat"men even hun eigen rol in de eerste minuten na het ongeval. namelijk om zelf hulp te bieden. Dhr.Sas is hier in de buurt, ja ik woon in die wijk, zo'n beetje de straat advocaat.

Om dan maar gelijk even door te gaan op het aangifte verhaal, mevrouw had daarvoor al een aangifte gedaan.
En daaruit kwam dat er geen dood door schuld was.

Wbt het niet weten wat er binnen bewakingsland gebeurd, de collega's van BW zijn heel goed op de hoogte van het reilen&zeilen van bewakers en de bewakingsbedrijven.

En wtb de ambtsinstructie, daar bestaan diverse procedures voor, en als je je daar niet aanhoud heb je een uitdaging.

als... als.. als... tja, als we zo beginnen: ALS er in de betreffende tas (van het vorige topic) een bom had gezeten waren ze helden geweest..

BW?? Och, ik heb nog nooit controle gehad op mijn legitimatie in 2 jaar tijd.. voor de rest sturen wij keurig alle rapporten en klanten en nog veel meer op naar BW, maar ik heb nog nooit iemand van BW gezien (en nee, mijn werkgever ook niet) die even kwam kijken hoe we te werk gingen. Verder over de opleiding; daar heb ik ook nog nooit iemand van BW gezien. Dus over weten wat er binnen beveiligingsland gebeurd gesproken...

Dus je snapt: Omdat BW hier niet zo goed te werk gaat betreffende controle op de bedrijven, is dat in heel nederland 1 pot nat... want zo is het toch Ron?


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2007, 21:56:04
Bij BW weet men heel goed hoe e.e.a. werkt. En dat bedoel ik dus met mijn opmerking dat bewakers geen enkel inzicht hebben in de taken van de politie.

Btw het is niet een verhaal van als, men had eerst zelf hulp moeten bieden. Het niet verlenen is een strafbaar feit opzich.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2007, 22:08:08
Hebben deze mensen een boete / straf gekregen hiervoor? Het is immers een strafbaar feit. Zo niet: Jammer hoor... word een strafbaar feit gepleegd, politie staat erop te kijken en doet niets! (zo ja: staat dit er niet :))

En omdat jij zelf niets loslaat naar burgers toe over jullie werkwijze ben jij in de veronderstelling dat dat in heel Nederland zo is (gaan we weer, wat ik zie, is overal).
Hier zijn genoeg agenten waar we goed mee omgaan en die behoorlijk wat uit de doeken doen over het wel en wee binnen de politie organisatie.. haal jezelf nu eens uit die waan dat ieder OA perfect is!


Forumspookje

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2007, 15:20:34
als... als.. als... tja, als we zo beginnen: ALS er in de betreffende tas (van het vorige topic) een bom had gezeten waren ze helden geweest..
Nee, dan waren het sukkels. Dan had het over kunnen zijn voor de heren/ dames beveiliging. Weer een aantal onnodige begrafenissen. Als je een tas verdenkt van een explosief laat dan lekker staan en bel de politie. Die hebben daar ook weer speciale figuren voor rondlopen.
 
Maar even terugkomend op jouw stelling, ik ben het er niet mee eens. Overal worden fouten gemaakt, dus ook in de beveiliging maar ik zie ook goede kanten.
Neem nu hier een voorbeeld in Utrecht. In een bepaald district hebben agenten van de horecadienst een speciale telefoon waar beveiligers op kunnen bellen zodra er ergens problemen zijn. Er zijn daar goede afspraken gemaakt en het werkt prima! Heeft een toegevoegde waarde als het gaat om veiligheid.

Daarin tegen kom ik ook wel eens beveiligers tegen die met twee wielen door de bocht gaan bij een inbraakalarm. Dat is dan wel weer jammer.  ;)

Maar zo zijn er over en weer wel genoeg voorbeelden te noemen en ik denk niet dat we moeten dalen tot zo'n laag niveau. Ik vind wel dat sommige personen hier zich wel erg snel laten opnaaien. Zegt toch ook wel iets over je persoonlijkheid.  :P


JeanBateau

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 17 februari 2007, 16:22:36

Maar zo zijn er over en weer wel genoeg voorbeelden te noemen en ik denk niet dat we moeten dalen tot zo'n laag niveau. Ik vind wel dat sommige personen hier zich wel erg snel laten opnaaien. Zegt toch ook wel iets over je persoonlijkheid.  :P

Of over het trots zijn op het werk wat je doet en het niet kunnen hebben als lid van een betreffende beroepsgroep denigrerend behandeld te worden!!


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #16 Gepost op: 17 februari 2007, 16:25:02
Het lijkt me niet de bedoeling van dit topic om alleen maar over en weer fouten van elkaar te gaan lopen plaatsen, wat meer begrip voor elkaars werkzaamheden zou beter op zijn plaats zijn. Ron-Almere heeft op bepaalde punten gelijk, ook ik vind dat de selectie en opleiding best uitgebreider zouden kunnen en mogen, maar dit vind ik de generaliserende opmerkingen nog niet goed te keuren. Dat je zelf een aantal negatieve ervaringen hebt met beveiligers wil nog niet zeggen dat alle beveiligers onderontwikkelde idioten zijn. Beter lijkt het me om te zoeken naar mogelijkheden om elkaar beter te begrijpen/aanvullen. We willen immers het zelfde bereiken, een stuk extra veiligheid?

Bozo
Beveiliger Koninklijke Landmacht
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #17 Gepost op: 22 februari 2007, 16:23:44
Hier kan deze discussie wel doorgevoerd worden denk ik

- heb tijdens het werk nog nooit opmerkingen gehad van politie in negatieve zin
- heb wel al enkele diensten SAMEN met politie mogen draaien
- nee we zijn geen opsporingsambtenaren maar ik denk wel dat beveiliging een niet te onderschatten AANVULLING geeft op de politiediensten
@ron ik weet niet alles, heb ik ook nooit beweerd, dat doet NIEMAND namelijk

gelijk geven dat je mensen afzeikt, aanvalt en als 'minder' bestempeld omdat ze nog niet zoveel levenservaring hebben als jou?

verder hou ik me uit de discussie ga er geen energie meer in stoppen als bepaalde personen denken dat je niets weet, niets bent en alles beter schijnen te weten

Dan zou ik dat graag zelf ook ven deze personen vernemen want ik weet dat jij mij als één van de drie puppy's beschouwd. Ik kan ook zeggen dat mijn mail en pm volstaat met mensen die mij berichten sturen maar dat valt niet te bewijzen. Ik heb zelf hier bij de lokale radio een lunchprogramma en daar wordt ook regelmatig gebeld naar de studio om een verzoekje aan te vragen of iets dergelijks en raad eens? Die verzin ik ook ter plaatse  8)

Let wel dat Ron het lid 'Biesterveld Groep' niet als pup aanmerkt. Voordat daar duscussie over losbarst ;)


Verder is het geloof ik alleen maar koren op de molen voor Ron, als je fel op hem reageert. Ik denk dat Ron gek is op provoceren en op die manier anderen wil prikkelen en op hun nummer zetten of op de kast krijgen.
En het leuke is dat dat hem nog lukt ook.

(Of ik moet Ron verkeerd inschatten, wat natuurlijk heel goed mogelijk is :|)


Groeten,
Pup #4 :P

Even een geheel off topic bericht.

Volgens Wikipedia houd een puppy op met puppy zijn zo gauw hij de leeftijd van 12 maanden heeft bereikt en die heb ik alweer bijna 37 jaar geleden bereikt dus echt puppy kan je me niet meer noemen. 8)

Bovenstaande was de eerste waarschuwing. Als uitzondering nu een 2e.  ::)

Bij het eerstvolgende off-topic bericht, ben ik genoodzaakt het topic te sluiten, dat zou jammer zijn........

Anneke

moderator



Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #18 Gepost op: 22 februari 2007, 20:44:18
gewoon niet meer reageren. Er wordt gewoon een spelletje gespeeld: mens erger je niet.


JeanBateau

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 22 februari 2007, 20:46:05
gewoon niet meer reageren. Er wordt gewoon een spelletje gespeeld: mens erger je niet.
Ben gek op spelletjes ;)