Beveiliging maakt alleen maar fouten en voegt niets toe aan veiligheid

Auteur Topic: Beveiliging maakt alleen maar fouten en voegt niets toe aan veiligheid  (gelezen 14785 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ron-Almere

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 23 februari 2007, 15:04:18
Mijn ervaring is dat waar de beveiliging komt men bang is dat de beveiliging de toko in de toekomst gaat overnemen.
Dat is bij de politie zo en PI's zo

Wat zou je dan bij de politie willen overnemen?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #31 Gepost op: 23 februari 2007, 15:07:21
Wat misschien ook een verbetering zou zijn is om iedere bewaker hetzelfde uniform te geven,  gewoon een vanuit justitie verplicht model. En niet van die clownspakken die ik soms tegen kom.

Ben ik helemaal voor!

Punt een kan je dat wannabeegedrag dan indammen (beveiligers met ME look...)
Punt twee is door uniformiteit de beveiliger beter herkenbaar, men weet beter wat die voor zich heeft.

Ik ben ook voor uniformiteit van voertuigen. Verzien een leuke striping voor beveiligingsdiensten. Eigen logo erop en het is toch nog herkenbaar van welk bedrijf het is.

Natuurlijk is de concurrentie groot. Maar kijk bijvoorbeeld naar de bergerswereld, daar is de concurrentie ook groot, maar toch hebben ze (bijna) allemaal dezelfde striping en dezelfde kleding. Ik vind dat in de veiligheidswereld het collegaschap zwaarder moet wegen dan het concurrentieschap (is dat een woord ???).


Ik ben blij dat mijn werkgever gedrag en houding hoog in het vaandel heeft staan. De broek bijvoorbeeld over de kisten in plaats van erin, geeft al een veel vriendelijkere uitstraling. Het zijn die kleine dingen die wel bijdragen aan het positieve of negatieve beeld van beveiligers.


Verder vind ik het jammer dat sommige mensen hier bezig zijn met een wig te creeren tussen politie en beveiliging. Natuurlijk zitten er rotte appels tussen (aan beide kanten), maar we staan voor hetzelfde en dat is de zorg voor een veilige woon-, leef-, werkomgeving. Het draait toch vooral om SAMENwerking... Laten we elkaar dan niet gaan zitten afzeiken. Opbouwende kritiek hebben we veel meer aan.

Mijn relaas voor nu ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #32 Gepost op: 23 februari 2007, 15:11:28
Ben ik helemaal voor!

Punt een kan je dat wannabeegedrag dan indammen (beveiligers met ME look...)
Punt twee is door uniformiteit de beveiliger beter herkenbaar, men weet beter wat die voor zich heeft.

Ik ben ook voor uniformiteit van voertuigen. Verzien een leuke striping voor beveiligingsdiensten. Eigen logo erop en het is toch nog herkenbaar van welk bedrijf het is.

Natuurlijk is de concurrentie groot. Maar kijk bijvoorbeeld naar de bergerswereld, daar is de concurrentie ook groot, maar toch hebben ze (bijna) allemaal dezelfde striping en dezelfde kleding. Ik vind dat in de veiligheidswereld het collegaschap zwaarder moet wegen dan het concurrentieschap (is dat een woord ???).


Ik ben blij dat mijn werkgever gedrag en houding hoog in het vaandel heeft staan. De broek bijvoorbeeld over de kisten in plaats van erin, geeft al een veel vriendelijkere uitstraling. Het zijn die kleine dingen die wel bijdragen aan het positieve of negatieve beeld van beveiligers.


Verder vind ik het jammer dat sommige mensen hier bezig zijn met een wig te creeren tussen politie en beveiliging. Natuurlijk zitten er rotte appels tussen (aan beide kanten), maar we staan voor hetzelfde en dat is de zorg voor een veilige woon-, leef-, werkomgeving. Het draait toch vooral om SAMENwerking... Laten we elkaar dan niet gaan zitten afzeiken. Opbouwende kritiek hebben we veel meer aan.

Mijn relaas voor nu ;)

Wat ook niet verkeerd zou zijn is het beeldmerk (v-tje) gaan beschermen. Zoals een aantal weken geleden op netwerk was, voor veel burgers is dat V-tje een teken van iemand die verstand van zaken heeft. Helaas zijn er een hoop clowns die zo'n V-tje voor 2 euro bij de dumpzaak kopen en daar de bink mee gaan uithangen.

Gewoon landelijk invoeren: alleen verkoop v'tje op vertoon van geldig legitimatiebewijs.

Enne even over die wannabe's met ME-Look, dat ligt er net aan wat voor taak je uitvoert. Als ik 's nachts surveillance doe en langs 4 verzorgingshuizen moet waar 3x een rondje gelopen moet worden waardoor je ook vlak langs en door takken en bosjes / prikkelbosjes moet wandelen, ga ik echt geen nette broek van 80 euro aantrekken. Dan maar een wannabee ME look, maar de broeken kunnen iets beter tegen takken :)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #33 Gepost op: 23 februari 2007, 15:11:45
@ron:
- waarom geweldsbevoegdheden? dit is een van de dingen die ik juist NIET zou weggeven. zeker nu niet gezien de 'cowboys'
- onderzoek aan lichaam en kleding: is soms al toegestaan als het in de bedrijfsregels staat opgenomen. zou ik niet verder uitbreiden persoonlijk
- evaluatiegesprekken vind ik ook zeker iets dat afhankelijk is van de situatie, ik heb hier ook voor gekozen in overleg omdat ik veel tijdelijk in TEAMS word geplaatst en daar dan een frisse feedback op kan geven (niet afzeiken/bekritiseren maar FEEDBACK)
- er is geen enkel bedrijf waar de administratie vlekkeloos loopt. een beetje zelfcontrole daarvan is overal wel nodig imo
- er is al een bewakende instantie voor de beveiligingssector: ecabo voor het onderwijs en en het SVPB ovoor de kwaliteit van de beveiligers
- de opleiding is al veranderd er worden sinds enkele jaren ook proeven van bekwaamheid getoetst bij de examens
- dat je beveiligers als  'sta in de weg' ziet heeft meer met de instelling van de persoon in kwestie te maken denk ik.
- feedback krijgen van een bedrijf/werkgever is lastig. denk eens goed na, hoevaak krijg je FEEDBACK in plaats van "je doet dit en dat fout"? nauwelijks. daarom vraag ik er om. beetje initiatief van mij uit vind ik niet verkeerd. ZEKER aangezien ik nog niet lang in het vak zit en kan leren van de ervaringen van anderen. afzeiken en bekritiseren helpt daar niet bij. feedbakc op een positieve manier gebracht wel!
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 23 februari 2007, 15:29:27
Wat die "ME-look"betreft, ik kan me voorstellen dat het voor HG's en dan surveillanten voldoet. Maar dan lijkt me de kleurstelling van grijs ipv blauw/zwart beter. Zelfs bij de politie heeft iedere regio daar weer een ander voorschrift over. ;)

Wat de opleiding betreft, ik zie dat er twee instantie's zich ermee bemoeien. Denk dat een centraal orgaan beter is.

Bevoegdheden: Het uitmogenvoeren van alleen al een veiligheidsfouillering is al een vooruitgang en als dat bekend is dan krijg je ook geen problemen meer met allerhande bordjes in panden.

De unifomiteit:
Wat er dus al door Maarten werd gezegd, de bergers hebben in Nederland allemaal dezelfde uitstraling in kleding en stripping.
En behouden allemaal hun eigen "IK' in die wereld.

Wat betreft het samenwerken: Ik zeg niet dat die mogenlijkheid niet bestaat. Sterker, in zuidoost draait met enige regelmaat een collega mee op een surveillance voertuig van de fa.Holkema tbv het toezicht op de sloopflats.
Waar het mij omgaat , en dan kom ik dus weer bij het opleiden, ik wil gerust wel de straat op met een bewaker. Maar dan wel een die ter zake kundig is en leergierig. Wat ik de afgelopen tijd te vaak zie is dat men het allemaal heel mooi vind om in auto's rond te scheuren en soms even de "bink"uit te hangen.

En voor alle duidelijkheid ik heb geen hekel aan bewakers, maar er zijn er wel waar ik behoorlijk moeite mee heb.
En geloof het of niet, ik mats ze soms ook wel. Hoop dat die collega van G4S meeleest welke woensdagavond en zat te bellen achter het stuur en geen gordeldroeg. Hij keek heel even tegen een bord aan met: Politie-Volgen wat vanuit een burgervoertuig voor hem was te lezen. Hij begreep de boodschap gelijk en scheelde hem een hoop geld.

Ik vergat nog even het V-tje. Dat zou idd een status moeten krijgen zodat het verboden is om die te dragen of te tonen als je niet behoort tot de beroepsgroep. Maar dat is iets wat vanuit de beroepsgroep bij justitie moet worden neergelegd.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #35 Gepost op: 23 februari 2007, 15:49:25
Wat die "ME-look"betreft, ik kan me voorstellen dat het voor HG's en dan surveillanten voldoet. Maar dan lijkt me de kleurstelling van grijs ipv blauw/zwart beter. Zelfs bij de politie heeft iedere regio daar weer een ander voorschrift over. ;)
gelijke look ben ik het mee eens maar niet 1 uniform ;)

Wat de opleiding betreft, ik zie dat er twee instantie's zich ermee bemoeien. Denk dat een centraal orgaan beter is.
1 instantie bewaakt de opleiding
1 instantie bewaakt de kwaliteit van de beveiligingsbranche

Bevoegdheden: Het uitmogenvoeren van alleen al een veiligheidsfouillering is al een vooruitgang en als dat bekend is dan krijg je ook geen problemen meer met allerhande bordjes in panden.
mwoah, kan maar ik vind het beter dat het zoals nu alleen bij uitzondering wordt toegestaan. nu kan met ook besluiten niet binnen te komen en zo dus niet onderzocht te worden aan lichaam en kleding. dan kan een beveiliger dat dus ondervangen. en daar overschreid je VIND IK net een grens.

De unifomiteit:
Wat er dus al door Maarten werd gezegd, de bergers hebben in Nederland allemaal dezelfde uitstraling in kleding en stripping.
En behouden allemaal hun eigen "IK' in die wereld.
helemaal mee eens, zoiets bedoelde ik ook, kwam er alleen rot uit bij mij

Wat betreft het samenwerken: Ik zeg niet dat die mogenlijkheid niet bestaat. Sterker, in zuidoost draait met enige regelmaat een collega mee op een surveillance voertuig van de fa.Holkema tbv het toezicht op de sloopflats.
Waar het mij omgaat , en dan kom ik dus weer bij het opleiden, ik wil gerust wel de straat op met een bewaker. Maar dan wel een die ter zake kundig is en leergierig. Wat ik de afgelopen tijd te vaak zie is dat men het allemaal heel mooi vind om in auto's rond te scheuren en soms even de "bink"uit te hangen.
jup, je moet wel een gemotiveerde persoon hebben, dat is niet alleen binnen de beveiliging hoor. ik zie ook wel eens politie aan komen racen, foutparkeren en dan snackbar binnenlopen om te eten. of agenten die er bij lopen alsof ze al weken niet geslapen hebben.

En voor alle duidelijkheid ik heb geen hekel aan bewakers, maar er zijn er wel waar ik behoorlijk moeite mee heb.
En geloof het of niet, ik mats ze soms ook wel. Hoop dat die collega van G4S meeleest welke woensdagavond en zat te bellen achter het stuur en geen gordeldroeg. Hij keek heel even tegen een bord aan met: Politie-Volgen wat vanuit een burgervoertuig voor hem was te lezen. Hij begreep de boodschap gelijk en scheelde hem een hoop geld.
mwah kzou t terecht vinden als je m niet gematst had, regels zijn er ook voor mij als beveiliger om me aan te houden.

Ik vergat nog even het V-tje. Dat zou idd een status moeten krijgen zodat het verboden is om die te dragen of te tonen als je niet behoort tot de beroepsgroep. Maar dat is iets wat vanuit de beroepsgroep bij justitie moet worden neergelegd.
het dragen van het beveiligingsvignet is al een economisch delict is mij eens verteld door iemand die vond dat ik het uniform niet mocht dragen terwijl ik net van mijn dienst kwam en net voor sluitingstijd nog even eten haalde in de supermarkt.
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 23 februari 2007, 16:03:17
gelijke look ben ik het mee eens maar niet 1 uniform ;)Nouja dat is dan een discussiepunt ;)
1 instantie bewaakt de opleiding
1 instantie bewaakt de kwaliteit van de beveiligingsbranche
Nou die twee samenvoegen tot een
mwoah, kan maar ik vind het beter dat het zoals nu alleen bij uitzondering wordt toegestaan. nu kan met ook besluiten niet binnen te komen en zo dus niet onderzocht te worden aan lichaam en kleding. dan kan een beveiliger dat dus ondervangen. en daar overschreid je VIND IK net een grens.Een veiligheidfouillering is geen onderzoek aan het lichaam, maar een oppervlakkig onderzoek aan de kleding
helemaal mee eens, zoiets bedoelde ik ook, kwam er alleen rot uit bij mij
jup, je moet wel een gemotiveerde persoon hebben, dat is niet alleen binnen de beveiliging hoor. ik zie ook wel eens politie aan komen racen, foutparkeren en dan snackbar binnenlopen om te eten. of agenten die er bij lopen alsof ze al weken niet geslapen hebben.Het lullige is dat de politie diverse ontheffingen heeft om bepaalde dingen niet te hoeven doen. Maar neem een ding van mij aan. Waneer de wijkteamleiding lucht krijgt van dit soort aktie's dan heb je een uitdaging. In het Amsterdamse hebben we op ieder wijkteam bij de dienstuitgang een speigel hangen met de tekst: Dit ziet een burger. Daarnaast hebben we een HC dhr.Welten die erg op netheid is. En daarop de wijkteamchefs en distriktschef aanspreekt.
mwah kzou t terecht vinden als je m niet gematst had, regels zijn er ook voor mij als beveiliger om me aan te houden.
Das nou weer het mooie van mijn vak, ik hoef niet, ik mag. Maw ik maak zelf uit of ik iemand staande houd en hem/haar verbaal aanzeg. In dit geval heb ik het niet gedaan omdat hij net van een parkeerplaats afreed en bij het zien van het matrixbord gelijk deed wat hij moets doen. De rest van de avond heb ik hem het niet meer zien doen. Had hij het echter weer gedaan dan had hij wel een verbaal gehad.
het dragen van het beveiligingsvignet is al een economisch delict is mij eens verteld door iemand die vond dat ik het uniform niet mocht dragen terwijl ik net van mijn dienst kwam en net voor sluitingstijd nog even eten haalde in de supermarkt.Nu ga ik waarschijnlijk iets zeggen wat je niet leuk vind. Maar ik vind dat je dat niet in uniform moet gaan doen.


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #37 Gepost op: 23 februari 2007, 16:04:11
Wat zou je dan bij de politie willen overnemen?
arrestantenzorg bijvoorbeeld


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 23 februari 2007, 16:11:45
arrestantenzorg bijvoorbeeld

Op dit moment vind er bij heel veel regio's een omschakeling plaats van "derde"personeel naar eigen mensen.
In Amsterdam bijvoorbeeld word het gedaan door aankomende surveillanten. Daarvoor zijn er drie centrale lokatie's: het HB, zuid-oost en naast Meer&Vaart. Verder word het op de buro's door agenten gedaan.

Daarnaast word heel veel gebruik gemaakt van personeel van de DJI.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #39 Gepost op: 23 februari 2007, 16:12:44
Het lullige is dat de politie diverse ontheffingen heeft om bepaalde dingen niet te hoeven doen. Maar neem een ding van mij aan. Waneer de wijkteamleiding lucht krijgt van dit soort aktie's dan heb je een uitdaging.
weet ik, maar die ontheffing is er niet om te misbruiken en dat weet jij ook ;) verkeersregels overtreden om je werk te doen is niets mis mee, maar om eerder te lunchen is ander verhaal.

Das nou weer het mooie van mijn vak, ik hoef niet, ik mag. Maw ik maak zelf uit of ik iemand staande houd en hem/haar verbaal aanzeg.
ik zeg ook niet dat dat moest, zou het niet onredelijk hebben gevonden als ik die persoon was geweest en ik zou de boete wel hebben gehad :)

Nu ga ik waarschijnlijk iets zeggen wat je niet leuk vind. Maar ik vind dat je dat niet in uniform moet gaan doen.
dat mag je vinden, en als mijn werkgever daar bezwaar tegen heeft zal ik me daar niet tegen verzetten, echter ik had geen tijd om om te kleden en daarnaast wel een gewone jas aan dus het enige dat opviel was mijn ietwat nette broek en mijn stropdat die te zien was.
onnodig in uniform lopen vind ik ook niet kunnen, maar ook bijvoorbeeld tussen 2 gebroken diensten door met daartussen 1 of 2 uur gebeurd regelmatig, moet ik me dan van de buitenwereld afzonderen of direct meerdere keren omkleden? denk dat er wel een redelijke grens moet kunnen worden getrokken
Politie Aspirant niveau 4