Beveiliging maakt alleen maar fouten en voegt niets toe aan veiligheid

Auteur Topic: Beveiliging maakt alleen maar fouten en voegt niets toe aan veiligheid  (gelezen 14783 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #40 Gepost op: 23 februari 2007, 16:13:33
Op dit moment vind er bij heel veel regio's een omschakeling plaats van "derde"personeel naar eigen mensen.
In Amsterdam bijvoorbeeld word het gedaan door aankomende surveillanten. Daarvoor zijn er drie centrale lokatie's: het HB, zuid-oost en naast Meer&Vaart. Verder word het op de buro's door agenten gedaan.

Daarnaast word heel veel gebruik gemaakt van personeel van de DJI.

er zijn ook meerdere gevangenissen die wel beveiligingspersoneel hebben lopen dat aanvullend geschoold is:
onder andere De Koepel
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 23 februari 2007, 16:18:57
Ja dat klopt, maar vanuit Justitie is men bezig om het geheel, zowel bij politie als Justitie weer terug te brengen naar eigen personeel. Voor bewakers heel prettig, want die kunnen op die manier een leuke overstap maken naar de overheid.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #42 Gepost op: 23 februari 2007, 16:39:26
In het centrum op Schiphol was het ook een cobi van DJI personeel en ik dacht Securicor. Ik ben ervoor om het in de eigen dienst te houden. Zo'n extra partij vind ik alleen maar lastig (schept onduidelijkheid).


dat mag je vinden, en als mijn werkgever daar bezwaar tegen heeft zal ik me daar niet tegen verzetten, echter ik had geen tijd om om te kleden en daarnaast wel een gewone jas aan dus het enige dat opviel was mijn ietwat nette broek en mijn stropdat die te zien was.
onnodig in uniform lopen vind ik ook niet kunnen, maar ook bijvoorbeeld tussen 2 gebroken diensten door met daartussen 1 of 2 uur gebeurd regelmatig, moet ik me dan van de buitenwereld afzonderen of direct meerdere keren omkleden? denk dat er wel een redelijke grens moet kunnen worden getrokken

Je hebt het al genuanceerd, maar buiten diensttijd in uniform moet je vind ik niet doen. Ook beleid van mijn werkgever trouwens. Alleen herkenbaar als beveiliger op de klus, onherkenbaar over straat! (en een casual jas over de kleding vind ik wel kunnen).

Niet zo lang geleden zag ik nog iemand in een café, in beveiligersuniform. Lekker aan het bier en niet in functie voor dat café. Zal z'n werkgever ook blij mee geweest zijn :-\
Het wekt ook nog eens de indruk dat hij op die locatie aan het werk is door daar in vol ornaat aanwezig te zijn. Dat kan m.i. dus zeker niet!

Als de "V" beschermd wordt, zou je er ook aan kunnen koppelen dat die alleen op de klus zichtbaar gedragen mag worden (dan moet je dus ook je pas bij je hebben. geen pas = geen V). Een beveiliger zonder V heeft dan dus ook niks te zeggen.

En een toezichtorgaan vanuit de rijksoverheid, want de SVPB/ECABO is dat niet. Dat zijn gewoon particuliere stichtingen. Van bijzondere wetten kan je niet verlangen dat ze de hele beveiligingsbranche in de gaten gaan houden.

Op die manier kan je ook de rotte appels weren, wat m.i. belangrijk is voor imagovebetering van de branche.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 23 februari 2007, 16:48:13
weet ik, maar die ontheffing is er niet om te misbruiken en dat weet jij ook ;) verkeersregels overtreden om je werk te doen is niets mis mee, maar om eerder te lunchen is ander verhaal.

In Amsterdam hebben we een bepaalde luxe :D We kunnen via intranet ons eten bestellen en dat word dan keurig op het buro gebracht. Daarnaast hebben we op diverse buro's een zeer goede kantine ;) Maar sinds de inbouw van C-2000 kan men op de meldkamer zien of er voertuigen met OGS rijden. En als je geen toestemming van de meldkamer hebt dan heb je wel iets uit te leggen. Daarnaast zijn bekeuringen, welke je oploopt niet voor de dienst, voor rekening man.


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #44 Gepost op: 23 februari 2007, 16:57:16
Ja dat klopt, maar vanuit Justitie is men bezig om het geheel, zowel bij politie als Justitie weer terug te brengen naar eigen personeel. Voor bewakers heel prettig, want die kunnen op die manier een leuke overstap maken naar de overheid.
o, en waarom lopen we dan nu met 100 man in de PI's van Noord Nederland??


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 23 februari 2007, 16:59:23
o, en waarom lopen we dan nu met 100 man in de PI's van Noord Nederland??

Lees nou eerst een goed wat er staat. Men is BEZIG om het om te gaan zetten!


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #46 Gepost op: 23 februari 2007, 17:02:14
Daar is men al jaren mee bezig. Maar dan moet je de mensen geen jaarcontract bieden.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 23 februari 2007, 17:06:12
Daar is men al jaren mee bezig. Maar dan moet je de mensen geen jaarcontract bieden.

Bij de overheid is het heel normaal dat je eerst een jaarcontract krijgt. Als jij in dat jaar voldoet aan de eisen die men heeft dan gaat dat over in een vastdienstverband.


Biesterveld Groep

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 28 februari 2007, 12:24:33
Ik stel voor dat we allemaal naar de tweede kamer gaan en dit allemaal bespreken.
Het beveiligingsembleem beschermen vindt ik absoluut geen verkeerde optie.
Er zijn inderdaad beveiligers die doen alsof ze de wereld bezitten. is inderdaad fout.
Maar om nou de hele beveiligingsbranche door het slijk te halen, vindt ik behoorlijk storend.
Ik heb enkele malen bijstand gehad van de politie tijdens reele inbraken en evenementen, was goed egregeld, het waren politie ambtenaren die samenwerkte.
En dat zie ik graag.
Dus laten we nou ophpuden met dit gezanik, er zijn zat bedrijven die het doen zoals het hoort, dus laten we niet alleen de negatieve kanten bekijken maar ook de positieve.


JeanBateau

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 28 februari 2007, 14:00:19
Ik stel voor dat we allemaal naar de tweede kamer gaan en dit allemaal bespreken.
Het beveiligingsembleem beschermen vindt ik absoluut geen verkeerde optie.
Er zijn inderdaad beveiligers die doen alsof ze de wereld bezitten. is inderdaad fout.
Maar om nou de hele beveiligingsbranche door het slijk te halen, vindt ik behoorlijk storend.
Ik heb enkele malen bijstand gehad van de politie tijdens reele inbraken en evenementen, was goed egregeld, het waren politie ambtenaren die samenwerkte.
En dat zie ik graag.
Dus laten we nou ophpuden met dit gezanik, er zijn zat bedrijven die het doen zoals het hoort, dus laten we niet alleen de negatieve kanten bekijken maar ook de positieve.


amen