XTC

Auteur Topic: XTC  (gelezen 16587 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2003, 23:35:36
Voor zover ik weet is MDMA op zich niet zo heel gevaarlijk

Uiteindelijk bij veelvuldig gebruikt toch wel. Er schijnen nu effecten naar voren te komen bij de lange termijn gebruikers. Oa karakterverandering en verandering van de celstructuur in de hersenen.  Dus kwaad kan het zeker wel.

Ed :)


kader5701

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 28 augustus 2003, 02:16:38
De gegevens die ik heb opgezocht, gaan echt over pure MDMA (XTC) Daarin is dus geen sprake van vervuiling met atropine of andere alkaloïden.


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #12 Gepost op: 28 augustus 2003, 08:34:33
De gegevens die ik heb opgezocht, gaan echt over pure MDMA (XTC) Daarin is dus geen sprake van vervuiling met atropine of andere alkaloïden.
Bij langdurig gebruik hiervan kan ernstige hypotensie ontstaan welke ongevoelig is aan indirecte vasopressoren (epinefrine). Daardoor moet men gebruik maken van directe agonisten. (staat dus in de eerste link ;))
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


tamara

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 28 augustus 2003, 13:54:15
Ik heb nog nooit xtc gebruikt en zal het nooit doen ook! Zeg nooit nooit, toch! ;)
Maar als je om je heen hoort en ziet wat die troep met je kan doen, op korte of op lange termijn, nee dank je dan hou ik het wel bij een biertje  ;D
Is er hier iemand die het weleens heeft gebruikt en wat waren de ervaringen?


harold

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 26 juli 2004, 23:20:48
Gebruik van MDMA is een aanslag op je lijf. Ik heb weleens op houseparties gestaan en die gasten komen bij ons binnen met een bonkend hart, zweten, rood hoofd, trillen, en oververhit. Lichaamstemperatuur, bloeddruk en polsslag schieten allemaal omhoog.
"ik ga te hard" zeggen ze dan weleens, terwijl ze naar hun hoofd grijpen. Hallucinaties, droge mond en keel, uitdrogingsverschijnselen...

Het gaat nog al eens mis als ze teveel achter mekaar slikken omdat het gewenste effect niet snel genoeg optreedt, of als ze MDMA combineren met andere drugs of alcohol of medicatie, zoals anti-depressiva.


Rolf

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 27 juli 2004, 22:31:32
Door het gebruik/misbruik van XTC en aanverwanten kan een gebruiker in een psychose raken en daar blijvende schade aan overhouden.

Groetjes Rolf


Paul SEH

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 27 juli 2004, 22:50:32
Er bestaat zelfs de kans op overlijden.  8)


Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #17 Gepost op: 28 juli 2004, 23:54:34
Ik heb weleens op houseparties gestaan en die gasten komen bij ons binnen met een bonkend hart, zweten, rood hoofd, trillen, en oververhit. Lichaamstemperatuur, bloeddruk en polsslag schieten allemaal omhoog.
"ik ga te hard" zeggen ze dan weleens, terwijl ze naar hun hoofd grijpen. Hallucinaties, droge mond en keel, uitdrogingsverschijnselen...

Het gaat nog al eens mis als ze teveel achter mekaar slikken omdat het gewenste effect niet snel genoeg optreedt, of als ze MDMA combineren met andere drugs of alcohol of medicatie, zoals anti-depressiva.


  

Ik wil toch even twee misverstanden rechtzetten: Mensen zien er verhit uit, maar hebben  vaak een ondertemperatuur! Als deze mensen onderuit gaan, gebeurt het regelmatig dat medebezoeker met flesjes spa in de weer gaan om het slachtoffer 'af te koelen' met alle gevolgen van dien. Daarbij komt dat de kleding vaak door transpiratie nat is, wat het afkoelen alleen maar bevordert. Als degene dan op een EHBO-post komt, is één van de controles dus tempen, ook al zien ze er zo verhit uit!

Uitdrogingsverschijnselen ontstaan niet na één avond feesten! Vaak zijn mensen dan al een heel weekend bezig!

Groetjes


Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #18 Gepost op: 29 juli 2004, 00:22:09
Nog even een link waar zeer veel info te vinden is over drugs. Even scrollen, en dan vind je XTC.

http://www.trimbos.nl/default12.html


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #19 Gepost op: 12 september 2004, 19:19:11
Uitdrogingsverschijnselen ontstaan niet na één avond feesten! Vaak zijn mensen dan al een heel weekend bezig!
Groetjes

Vooraf wordt er stevig ingedronken, want de drank in de discotheek is duur.
Water drinken is een optie, maar kost 1 euro per bezoek aan de wc.
Een pilletje moet de nodige energie leveren.
Vervolgens gaan ze er een uur of 5 stevig tegen aan.
Zonodig nog een tweede pilletje omdat de energie opgeraakt is.

Door de alcohol verliest men vocht, want alcohol werkt vochtafdrijvend.
Dansen kost energie en zo verliezen ze vocht via de vetrhoogde ademhaling en het zweten.
XTC geeft geen energie maar onderdrukt het gevoel van vermoeidheid. De energie raakt niet op, maar het eerste pilletje raakt uitgewerkt
Het lichaam kan de warmte niet kwijt door het vocht verlies.

Het lichaam raakt oververhit en als het tegenzit zal het lichaam, net als een overhitte motor, vastlopen.