Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.

Auteur Topic: Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.  (gelezen 89334 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Heb zelf onlangs de Phantom V-Lite 8 gekocht.

Ben er erg tevreden over. Ze zijn ontzettend licht, maar wel EN-20345 S3. Plus met de rits aan de zijkant heb je ook nog een snelle instap.
Ik gebruik 'm nu net een maand maar ze waren vrij snel ingelopen en ze zitten nu heerlijk.


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Ik vind de magnums altijd wat stug om de voeten heen zitten.
Heb afgelopen jaar de ME kisten gekregen de HAIX ME boots. Al ziet het eruit alsof je een skischoen aan je voeten hebt zitten moet ik zeggen dat ze heerlijk zitten! Niet te zwaar om de voeten heen, waterdicht en een fijne hoge zool.



Volgens mij werd er bij mij op werk alleen ruim 180 euro van mijn kleding budget afgeschreven voor deze schoenen. Maar voor de mensen van buiten de politie kan je ze op het internet ook voor 120 euro vinden....

http://www.marktplaza.nl/HAIX-ME-Boots-laarzen-nieuw-3701525.php


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis


Volgens mij werd er bij mij op werk alleen ruim 180 euro van mijn kleding budget afgeschreven voor deze schoenen. Maar voor de mensen van buiten de politie kan je ze op het internet ook voor 120 euro vinden....


Ik weet niet bij welk korps je werkzaam bent, maar o.a bij Gooi en Vechtstreek zitten deze (afschuwlijke  :P) dingen standaard in het kledingpakket! Kosten bij dienst logistiek rond de 160 euri's ! Het schijnt inderdaad dat ze heerlijk zitten, maar ik vind het niet staan onder de uniformbroek!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Ik weet niet bij welk korps je werkzaam bent, maar o.a bij Gooi en Vechtstreek zitten deze (afschuwlijke  :P) dingen standaard in het kledingpakket! Kosten bij dienst logistiek rond de 160 euri's ! Het schijnt inderdaad dat ze heerlijk zitten, maar ik vind het niet staan onder de uniformbroek!

Hehe ja ik ben het volkomen met je eens dat ze echt verschrikkelijk lelijk zijn. Zoals ik al beschreef net een paar skischoenen. Maar ik vind toch het belangrijkste dat ze veilig zijn, ik er goed mee kan rennen, comfortabel zitten en dat ze niet te snel gaan zweten. Ik heb ze nu een paar maanden en ze zitten echt heerlijk! In Hollands Midden zitten ze niet standaard in het kleding pakket. Ze zitten in het kledingpakket van de ME. Ik dacht echt dat ze rond de 180 euro zaten. Maar die bedragen bij de dienst logistiek die wisselen ook nog wel is. Zo waren eerst alle prijzen ex BTW en nu weer incl BTW en ze hebben ook een hoop prijzen mooi afgerond naar boven.
Onder de normale uniform broek staat het inderdaad niet al te netjes maar ach als ik dienst doe in de noodhulp behoef ik geen modeshow te lopen en draag ik ze ook gewoon. Buiten noodhulpdiensten trek ik mijn adidas 'AT kistjes" weer aan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Hoe is dat bij jullie geregeld m.b.t dragen van andere schoenen als die in je kledingpakket zitten? Bij ons zijn ze er niet al te happig op heb ik begrepen. Ik heb nu die Magnums Stealth 2's gekocht en die vallen niet zo op en zitten (in mijn ogen en aan mijn voeten) perfect! Beetje warm, dat zijn ze wel!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PCM_Smeets

  • Gast
Na 5 jaar dagelijks mijn schoenen tijdens het werk te hebben gedragen zijn ze eindelijk aan vervanging toe. Aan de buitenkant zien ze er nog perfect uit, maar de zool heeft het aan de binnenkant een beetje begeven. Dit betrof Magnum Storm schoenen.

Dus meteen naar de Yankee in eindhoven voor nieuwe Magnums........

Heb daar meteen de Magnum Elite II 8" gekocht. Wat een heerlijke schoenen. Passen mooi onder je uniform en ze zitten meteen als gegoten. NOOIT meer andere schoenen als Magnums.

Draag trouwens altijd al magnums voor mijn werk (voorheen bewaking, nu politie). Aanrader dus, net als vermeld in het artikel van de blauwe baret.
http://www.arrestatieteam.nl/artikelen/recensies/magnum-elite.php


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Goed, we zijn een tijdje verder, hoe bevallen de schoenen bij iedereen?

Zoals eerder al gezegd ben ik nu voor het werk in het bezit van Magnum Stealth 2 all Leather.

Er zijn een aantal voordelen, maar ook zeker een aantal nadelen.

Voordelen:
Lekker warm als het koud is.
Stevigheid, ondersteuning in de voet.
Beschadigen niet snel.
Zien er goed uit onder een dienstbroek.
Licht gewicht.

Nadelen:
Erg / te warm als het warm is.
Het leer kraakt erg met het lopen.
Ze zijn niet helemaal waterdicht.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Magnum Protector II S3 schoenen

Voordelen:
Lekker stevig, vallen vaak zat dingen op mijn tenen, maar voel er vrij weinig van
Lopen comfortabel
Ook goed te gebruiken om over ruig terrein te lopen in een bos of bij bergbeklimmen oid
Snel aan en uit te trekken door de magnum rits die ik erin gedaan heb
En er zullen vast nog wel voordelen zijn die ik nu niet kan bedenken

Nadelen:
Als ik ze op mijn werk aan heb en het is daar druk en ik moet veel heen en weer lopen, dan krijg ik wel last van zweetvoeten, verder eigenlijk niet echt veel last van dat ze warm zouden zijn oid
Ze zitten vrij los, maar dat komt meer door mij dat ik een maat te groot genomen heb.
Ze zien er niet meer heel mooi uit, maar dat komt door het werk en met name afgelopen week tijdens de verbouwing, maar als ik ze poets zien ze er weer een stuk beter uit

Ik bestel deze week een nieuw paar in een maatje kleiner, ook met rits, zodat die helemaal goed zijn en dat ik deze die ik nu heb kan gebruiken voor werk zodat die andere er ook mooi uit blijven zien.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis

Nadelen:

Ze zien er niet meer heel mooi uit, maar dat komt door het werk en met name afgelopen week tijdens de verbouwing, maar als ik ze poets zien ze er weer een stuk beter uit



Je bent er van op de hoogte dat als je ze poetst, je de ventileer gaatjes dichtsmeert?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Nee, maar hoe kan ik ze dan weer mooi oppoetsen oid om ze toch weer mooi zwart te krijgen in plaats van zo dof?