Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.

Auteur Topic: Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.  (gelezen 89224 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Wat ik begreep is het de bedoeling om ze met water, een zachte doek weer glimmend te krijgen. Door het met schoenpoets te doen, smeer je de ''porieën'' dicht, waardoor je het ademende membraam onbruikbaar maakt. Zelf gooi ik ze altijd even onder de schoenpoetsmachine door, zonder polish of andere dingen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Van de week zijn ze net gepoetst, dus nu zien ze er nog redelijk goed uit, maar als ze weer dof zijn zal ik kijken of dat werkt met zo'n natte doek. De nieuwe zijn in ieder geval besteld, dus deze zijn alleen nog maar voor het werk. Als het goed is worden die dan ook een stuk minder intensief gebruikt en zullen ze minder snel dof worden.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Waar bestellen jullie de schoenen trouwens?

Ik heb de mijne besteld bij een zaak waar ik nu niet meer tevreden over ben (en waar ik niets meer wil bestellen), dus ik vroeg me af waar jullie ze vandaan halen.
Graag ook de ervaringen met levertijd, service, houden aan afspraken e.d.

Alvast dank :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Ik heb het 1e paar besteld bij de first care company, maar die hebben nu niet de protectors meer, wel andere magnums. Het nieuwe paar besteld bij NBH Bedrijfskleding, geen idee hoe goed ze zijn, zaterdag bestelling geplaatst, nog niks gehoord, maar het is nu natuurlijk nog weekend...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Ik heb ze via de baas  ;) ben in Amsterdam ook bij een aantal zaken geweest,
Voor particulieren verkrijgbaar bij:

SGA Bedrijfskleding.
Baco Army Goods Ijmuiden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Toch maar even een topic kick plegen.... :P

Ik ben dringend op zoek naar goeie stevige maar niet beperkende lichte schoenen en ben na aan t denken over Magnums.
Zijn er hier mensen( dames) die ervaring hebben met magnums of de speciale damesvarianten???
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Ik ben meer van de HIAX, die hebben diverse modellen, kwaliteit is uitermate goed...

De prijs is wel hoog.. maar ik doe nu al ruim vier jaar met een paar en daar moet ik nu de zool laten verzolen... zit geen profiel meer onder.... maar loopt nog prima..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Bart S

  • Gast
Ik ben geen dame, maar de dames bij ons lopen meestal op Magnums (Protector) of Gerba. Alleen kan ik dat model niet meer vinden op het net, ze staan bij ons bekend als 'helilaarzen'.


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Het schijnt dat de Protectors niet meer leverbaar zijn, ik had ze besteld en werd verteld dat die niet meer leverbaar waren en kreeg als alternatief de Elite II leather.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Sinds vanmiddag ben ik eigenaar van de Magnum Stealth 2.
 ;)

Ik heb ze nu bijna een jaar, en na een jaar redelijk intensief gebruik (elke dag dragen, zand, zout, zeewater regen prut) hebben mijn Magnum's hun beste tijd gehad. Het is niet dat ze versleten zijn maar ze zien er niet meer representatief uit. Ik ben nu weer aan het oriënteren op iets anders. Helaas nog niet echt een goed alternatief gevonden  :-\ Het worden in ieder geval geen Stealth 2's meer, gewoon omdat ik iets anders wil!

Door de redelijk brede zool (maatje 45 lengte) (en het niet super strak trekken van de veters) zijn er wat ''vouwen'' en deuken ontstaan. Ziet er niet echt netjes uit, zeker niet voor onder een uniformbroek!

Zijn er mensen met ervaringen met de Storm II WP / Midnight 2 plus?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !