Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.

Auteur Topic: Alles over hulpverleningsgerelateerde werkschoenen (Haix, Magnum, Bates, Adidas, Meindl etc.  (gelezen 89156 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
ik zelf heb de Phantom V-lite 8 .
echt een geweldige schoen.
Loop er al een jaar op en als je ze af en toe even poetst kan je er echt een hele tijd mee vooruit.
Ze kosten wat, maar je hebt ook zeker wat!!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Ik heb ze nu bijna een jaar, en na een jaar redelijk intensief gebruik (elke dag dragen, zand, zout, zeewater regen prut) hebben mijn Magnum's hun beste tijd gehad. Het is niet dat ze versleten zijn maar ze zien er niet meer representatief uit. Ik ben nu weer aan het oriënteren op iets anders. Helaas nog niet echt een goed alternatief gevonden  :-\ Het worden in ieder geval geen Stealth 2's meer, gewoon omdat ik iets anders wil!

Door de redelijk brede zool (maatje 45 lengte) (en het niet super strak trekken van de veters) zijn er wat ''vouwen'' en deuken ontstaan. Ziet er niet echt netjes uit, zeker niet voor onder een uniformbroek!

Zijn er mensen met ervaringen met de Storm II WP / Midnight 2 plus?

SCHOP ;) Het lijkt me toch dat er wel wat mensen zijn met ervaringen op dit gebied? Het hoeft dus niet specifiek Magnum te zijn, maar een goede stevige (middel)hoge werkschoen, geschikt voor het dragen onder een uniformbroek (beveiliging, politie etc.)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


firefly112

  • Gast
heb zelf ook de magnum Protector II S3
en bevallen echt heel erg goed!!
zeker ook in modderige gebieden

nu kwam ik hier ook de stumpp & Baier primus tegen
ik ben al een tijdje opzoek naar de 28 versie.. das de laars dan he ;)

ik kan ze bij geen bedrijf vinden om het particulier te leveren
weet iemand hier een zaak/ bedrijf in nederland?
liefst regio zuid-holland (zuid)

ook de stumpp & Baier primus 21 heb ik intresse in
graag kijk ik uit naar reacties~!

met vriendelijke groet,

Firefly


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Ik heb ze nu bijna een jaar, en na een jaar redelijk intensief gebruik (elke dag dragen, zand, zout, zeewater regen prut) hebben mijn Magnum's hun beste tijd gehad. Het is niet dat ze versleten zijn maar ze zien er niet meer representatief uit. Ik ben nu weer aan het oriënteren op iets anders. Helaas nog niet echt een goed alternatief gevonden  :-\ Het worden in ieder geval geen Stealth 2's meer, gewoon omdat ik iets anders wil!

Door de redelijk brede zool (maatje 45 lengte) (en het niet super strak trekken van de veters) zijn er wat ''vouwen'' en deuken ontstaan. Ziet er niet echt netjes uit, zeker niet voor onder een uniformbroek!

Zijn er mensen met ervaringen met de Storm II WP / Midnight 2 plus?

Inmiddels al weer (bijna) een jaar verder ... op Magnum Elite II leer / nylon.
Er zijn inmiddels weer een hoop nieuwe mensen hier op het forum, dus ik ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met ander schoeisel  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik loop momenteel op Haix. Heerlijke kistjes.

En er slingeren overal kisten rond; nog wat gewone defensie-kistjes, merk ken ik niet. Heb ook alle dozen weggegooid en er staat alleen een maat op de onderkant.

Overigens, onder de nette pantalon draag ik handgemaakte van Liers, door defensie verstrekt. Daar kun je je haren in kammen. (meestal ::))


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Helaas is bij na na ruim twee jaar trouwe dienst mijn phantom v-lite 8 overleden. Een van de side zips is dusdanig uitgescheurd dat de schoen niet meer goed zit. Ik heb ze wel redelijk intensief gebruikt en ik vond ze het geld dubbel en dwars waard (ze hebben me in ieder geval één keer goed ellende weten te besparen, dankzij de neus kon ik zonder letsel weglopen van de auto die over mijn voet ging). Alleen denk ik niet meer een side zip kist te kopen in de toekomst omdat ik het toch wat te kwetsbaar vind.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Sinds vandaag ben ik de bezitter van de Stealth Force 8.0 (404).
Even inlopen en dan zaterdag het eerste evenement (RK) draaien met de nieuwe boots...


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Ik heb zelf nu drie jaar (denk ik misschien 4 jaar, nee ik denk zeker 4 jaar) Magnums. Ik vind het heerlijke schoenen. Ik heb geen buiten baan, maar gewoon bureauwerk, maar ik vind ze heerlijk lopen. Met de rits op de plaats van de veters zijn het ook heerlijke schoenen om snel mee uit te rukken als de pager gaat. Klinkt stom, maar ook als de rits niet dicht is, lopen ze goed.

Ik loop wel de hele dag op die dingen, ik heb ze bijna 14 uur per dag aan. Ik kijk niet waar ik loop en hoe. Er zitten bij mijn voeten altijd een aantal zwakke punten:
- De stof in de hiel slijt altijd snel
- De schoenen scheuren bij mij over het algemeen na een jaar bij de kleine teen
- Na een half jaar zitten ze altijd wat te ruim

Ik heb overigens bijna altijd de leren schoen gehad. Dit jaar de "lichte" schoen, en die heeft het wat langer bij de tenen uitgehouden :)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


rutgertjuh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • het leven is LEUK!
Ik heb hoge en lage magnums en ze bevallen me allebij prima.
De lage zien er niet echt uit maar dat boeid me niet, het gaat mij om het draagcomfort en dat is goed.
De hoge draag in als het kouder word maar ook op de motor en juist daar valt het me op hoe prettig hij zit.
Ik rijdt het hele jaar door en niet alleen op asfalt en het valt me op dat hij echt waterdicht is, ook nog na 4 jaar.
Ook in de zomer word het niet te warm en in de winter voelt hij niet koud. Prima schoen dus!  O0


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Eerst even een kleine inleiding;

Ik doe de opleiding 'Handhaver toezicht en veiligheid - Politie'. De opleiding bereidt je voor op een baan bij een handhavingsteam of bij de politie. Je krijgt na afloop onder andere een BOA certificaat en je wordt ook beëdigd als BOA. Ook krijg je recht op studieduurverkorting, namelijk 1 jaar bij de politie.  

Ik krijg deze week mijn uniform binnen, maar ik moet alleen nog schoenen hebben. Ik vroeg mij af of jullie goede websites weten waar volledig zwarte schoenen/kisten te koop staan. Dit heb ik nodig ivm mijn stages bij de politie/handhaving.

-Graag niet al te prijzig. En de eis van de opleiding is, is dat de schoenen volledig zwart moet zijn. Een versteviging in de neus zou fijn zijn :)

Weten jullie goede webshops/websites/winkels?

Bij voorbaat dank,

Martijn