natte ruimte /was en droog

Auteur Topic: natte ruimte /was en droog  (gelezen 5556 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 8 maart 2007, 18:39:14
Beste Palmpie,

Een KDV is een onderdeel van een KOV evenals de TSO en de BSO.

Hopelijk is het nu iets duidelijker.

Grootnis neb.

Nee... het is me nog niet duidelijk  ;). Misschien helpt het uitschrijven van de afkortingen KOV en TSO.... ;)


neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #11 Gepost op: 9 maart 2007, 01:02:01
Ok'e Palmpie,

Een    Buiten Schoolse Opvang           BSO
         Tussen Schoolse Opvang          TSO
         Kinder Dag Verblijf                    KDV
         Gast Ouder Bureau                   GOB

Kunnen zelfstandig of in wisselende combienaties deel uit maken
van een instelling voor kinderopvang KOV.

Zo kan in 1 gebouw zowel de adminstratie als wel het KDV en de BSO gevesticht zijn, in deze laatste situatie is er dan ook voor gekozen om elke ruimte te bestempelen als SBC, en elke groeps en slaapruimte te voorzien van twee vluchtroutes.

P.S. mag ik uit uw schrijfstijl concluderen dan u verblijft dan wel opgegroeid bent
in het Nerdersak'sisch taalgebied van ons vaderland.

Groetn BB


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 9 maart 2007, 07:54:37
Je mag alles concluderen... ;) of het zo is laat ik in het midden...  ::) ::)

Ik heb ooit geleerd op school dat niet niet alles moet afkorten...  ;) :)


we wijken nu van het onderwerp af wat ik gevraagd had als eerste..

Je heb een tehuis met niet zelfredzame personen.
Op de verdiepingen zit een gang met aan beide uiteinde een trappenhuis.

De gang bestaat verder uit slaapkamers (subbc) die voorzien zijn van drangers en een natte ruimte of was en droogruimte zoals ze het ook noemen.
Vanaf de toegang vd slaapkamer (subbc) moet je in een rookvrije vluchtroute komen en 2 kanten op kunnen.

Je kan 2 kanten op vanuit de slaapkamer (subbc), maar indien er geen dranger op de natte ruimte / was en droogruimte zit is de rookvrije vluchtroute volgens mij niet goed !!!

Ik ga er vanuit dat je het BB categorie verzorging bedoelt... :)

Je hebt 2.116 lid 2

Een verblijfsruimte ligt in een subbrandcompartiment.

en 2.117 lid 7.

Een subbrandcompartiment omvat uitsluitend een of meer verblijfsruimten voor aan bed gebonden patiënten en ruimten die ten dienste staan van die verblijfsruimten met een totale gebruiksoppervlakte van:

a. niet meer dan 50 m², indien die verblijfsruimten niet permanent worden bewaakt, of
b. niet meer dan 500 m², indien die verblijfsruimten permanent worden bewaakt.


In de toelichting van 2.117 lid 7 staat:

(...)Met de aanpassing van het zevende lid (vernummerd van zesde naar zevende lid (Stb. 2005, 1)) is de indruk weggenomen dat een patiëntenkamer met een eigen badruimte of eventueel een serre niet langer toegestaan is, of dat de ruimte van waaruit het verplegend personeel de patiënten verpleegt, niet in het subbrandcompartiment van de aan bed gebonden patiënten mag liggen (Stb. 2002, 203).


Als je in lid 2.117 lid 7 leest gaat het ook voor ruimtes die 'ten dienste staan van'. Nu zal het gezien artikel 2.116 lid 2 de belangrijkste vraag zijn, is het een verblijfsruimte?