Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers

Auteur Topic: Filmpjes van brandweer vrijwilligers met flitsers  (gelezen 34918 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #50 Gepost op: 7 maart 2007, 18:23:56
En dan kan je altijd nog handsfree 1-1-2 bellen of 0-9-0-0 8-8-4-4 als je vermoed dat het geen hv-voertuig is. Maar zoals ultimato al zegt moet je gewoon aan de kant gaan.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #51 Gepost op: 7 maart 2007, 18:31:27
Ik zie dit topic nu pas, maar voor mij zouden die bordjes/lampjes/flitsers etc. echt geen meerwaarde hebben hoor....als ik in me spiegel iemand zie aankomen die dat heeft voel ik mij echt niet geroepen om aan de kant te gaan hoor   nog ff en iederee rijdt straks met flitsers lampjes bordjes of wat dan ook  


Al doet iemand zich illigaal als voorrangsvoertuig voor, hij heeft dan wel de rechten van een voorrangsvoertuig.
Zo dwars en collegiaal zo ik ook reageren  >:(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #52 Gepost op: 7 maart 2007, 18:37:28
Nou, dat staat je goed !  >:(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #53 Gepost op: 7 maart 2007, 18:42:48
Volgens mij hadden we het over brandweervrijwilligers met lampjes / bordjes, ik heb nergens iets gelezen over geluiddssignalen. Dus enkel optisch = geen voorrangsvoertuig = gewoon aan de verkeersregels houden :)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #54 Gepost op: 7 maart 2007, 19:49:03

Volgens mij is een prive auto van een brandweerman op weg naar de kazerne ten dienste van de brandweer en per 1 juli 2007 is de opleiding rijden met een voorrangsvoertuig pas verplicht, bij de brandweer altans.

De privčauto van een vrijwilliger staat never nooit ten dienste van de brandweer,en zal het per 1 Juli ook niet staan


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #55 Gepost op: 8 maart 2007, 19:39:40
De privčauto van een vrijwilliger staat never nooit ten dienste van de brandweer,en zal het per 1 Juli ook niet staan

Waarom moet de verzekering van de brandweer wel schade die tijdens een uitruk betalen?
Alleen als je grove nalatigheid ten lasten kan worden legt hoeven ze niet te betalen.
En Grove nalatigheid betekent dat je bijvoorbeeld met een auto gaat rijden waarvan je weet dat de remmen niet werken.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #56 Gepost op: 8 maart 2007, 20:05:07
De brandweerman staat op het moment dat de pieper gaat (maar in principe altijd) ten dienste van de brandweer, zijn auto niet. De auto staat ten dienste van de vrijwilliger zelf hij/zij kan er ook gewoon voor kiezen om te fietsen of lopen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #57 Gepost op: 11 maart 2007, 14:39:51

Waarom moet de verzekering van de brandweer wel schade die tijdens een uitruk betalen?
Alleen als je grove nalatigheid ten lasten kan worden legt hoeven ze niet te betalen.
En Grove nalatigheid betekent dat je bijvoorbeeld met een auto gaat rijden waarvan je weet dat de remmen niet werken.
De gemeente betaald niet zomaar even je schade aan je auto,want je auto staat niet ten diensten van de brandweer tijdens een uitruk.Je bent niet verplicht om met de auto te gaan,je kan ook fietsen,lopen of van mij part op skeelers gaan.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #58 Gepost op: 11 maart 2007, 20:01:08
De gemeente betaald niet zomaar even je schade aan je auto,want je auto staat niet ten diensten van de brandweer tijdens een uitruk.Je bent niet verplicht om met de auto te gaan,je kan ook fietsen,lopen of van mij part op skeelers gaan.

Het maakt niet uit welk vervoermiddel je gebruikt tijdens een uitruk als je er schade aan krijgt tijdens een uitruk moeten ze betalen.
Dit is door een rechter bepaald en niet door mij, om misverstanden te voorkomen.
Geloof het of niet, maar ik weet het voor 100 procent zeker.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #59 Gepost op: 11 maart 2007, 20:09:46
Idd, als je rijd in je eigen wagen als 'dienstopdracht'... ;) Ik zou dit dus van te voren wel even regelen...  ::) ::) ;) ;)