Video & Foto compilatie

Auteur Topic: Video & Foto compilatie  (gelezen 14261 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #30 Gepost op: 7 oktober 2010, 17:28:30
Vond dit wel een mooie foto geworden:

Brandweer Papendrecht


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #31 Gepost op: 7 oktober 2010, 17:34:28
Vond dit wel een mooie foto geworden:



Zo, die's zeker goed gelukt O0

Alleen had je misschien je copyrightvermelding ergens anders kunnen zetten, bijvoorbeeld in een onder-/bovenhoek. Nu zit 'ie pontificaal in het object. Doeltreffend, maar esthetisch niet optimaal.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #32 Gepost op: 11 oktober 2010, 19:23:39
Mijn brandweer compilatie video, met 25 korte video's


www.youtube.com/jumpnik

Mijn politie compilatie, met 25 korte video's


ww.youtube.com/jumpnik

Jammer van die veel te harde @#%-muziek


MHuisman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #33 Gepost op: 25 oktober 2010, 20:28:00
Bezoek aan kazerne Maastricht en kazerne Heerlen
Bezoek aan brandweer Maastricht en brandweer Heerlen, Zuid Limburg.
Enjoy :D !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #34 Gepost op: 26 november 2010, 10:03:50
Brandweer Papendrecht


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #35 Gepost op: 26 november 2010, 15:03:06
Doeltreffend, maar esthetisch niet optimaal.

Doeltreffend ?


Esthetisch niet optimaal ? zeg maar gewoon foeilelijk  :'(
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #36 Gepost op: 26 november 2010, 15:06:52
Doeltreffend ?


Esthetisch niet optimaal ? zeg maar gewoon foeilelijk  :'(

Goede opmerking, kan iemand echt wat mee!  :-X
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #37 Gepost op: 26 november 2010, 15:12:31
Goede opmerking, kan iemand echt wat mee!  :-X

Ik ga er vanuit dat hiermee duidelijk is dat een foto op een dergelijke manier 'verbouwen' niet alleen weinig effectief is maar ook nog eens het artistieke van de foto verpest.
N.a.v. dit voorbeeld kan wellicht een minder verminkende manier van tekst toevoegen gebruikt worden.
Bovendien hecht ik als fotograaf meer waarde aan kritiek naarmate het door mensen geuit/onderschreven wordt, wellicht is dat hier ook het geval
Wanneer je een foto publiceert hoop je (ik wel in ieder geval) dat andere hem mooi vinden, wanneer dat niet zo blijkt te zijn heb je de keuze om de kritiek naast je neer te leggen of er iets mee te doen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #38 Gepost op: 26 november 2010, 15:48:36
Allereerst, ik vind het een hele knappe foto, dergelijke composities zie je niet veel. Ik ben echter van mening dat je niet te spastisch moet doen mbt copyright vermelding. Zoals je in dit voorbeeld al ziet; Waar een wil is, is een weg. Als iemand de foto wil stelen cq misbruiken ondanks het intellectuele eigendom wat standaard berust op een foto, ook al wordt er geen copyright vermeldt, dan gebeurt dat toch wel. Ik wil het niet goedpraten cq goedkeuren, maar je moet de kijkers hun plezier niet ontnemen omdat je als fotograaf bang bent dat je foto gestolen wordt.

Vraag jezelf af wat je er voor nadelen van ondervindt, als je je foto elders tegenkomt. Als jij inkomsten put uit fotografie, zorg er dan voor dat online gepupliceerde en dus algemeen beschikbare foto's niet te groot zijn en zich dus minder goed lenen voor drukwerk. Het versturen naar een krant of vakblad zal dan zinloos zijn. Als je wel ergens je foto's tegen komt, zorg er dan voor dat je ten alle tijden over de originelen beschikt en dit ook aan kunt tonen.

Zo zijn mijn foto's (totaal ander vakgebied) ooit gepubliceerd op een website waarop men demonstreerde tegen een bepaald onderwerp, iets waar ik absoluut niet achter stond en dus niet wilde dat mijn foto's daarvoor gebruikt werden. Het heeft wat moeite gekost en heb zelfs brieven moeten sturen naar de internetprovider van de persoon in kwestie, maar uiteindelijk waren de foto's weg. Dit is dan een extreem voorbeeld terwijl het natuurlijk nog verder zou kunnen gaan (rechtzaak), maar aan het eind van het verhaal bezit de fotograaf het intellectuele eigendom en zolang je dat kunt aantonen heeft de 'dief' echt geen poot om op te staan.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #39 Gepost op: 27 november 2010, 08:07:16
Ik ga er vanuit dat hiermee duidelijk is dat een foto op een dergelijke manier 'verbouwen' niet alleen weinig effectief is maar ook nog eens het artistieke van de foto verpest.

Heb niets aan de foto verbouwd, hij is gewoon zo genomen.  ;)


Allereerst, ik vind het een hele knappe foto, dergelijke composities zie je niet veel. Ik ben echter van mening dat je niet te spastisch moet doen mbt copyright vermelding. Zoals je in dit voorbeeld al ziet; Waar een wil is, is een weg. Als iemand de foto wil stelen cq misbruiken ondanks het intellectuele eigendom wat standaard berust op een foto, ook al wordt er geen copyright vermeldt, dan gebeurt dat toch wel. Ik wil het niet goedpraten cq goedkeuren, maar je moet de kijkers hun plezier niet ontnemen omdat je als fotograaf bang bent dat je foto gestolen wordt.

Vraag jezelf af wat je er voor nadelen van ondervindt, als je je foto elders tegenkomt. Als jij inkomsten put uit fotografie, zorg er dan voor dat online gepupliceerde en dus algemeen beschikbare foto's niet te groot zijn en zich dus minder goed lenen voor drukwerk. Het versturen naar een krant of vakblad zal dan zinloos zijn. Als je wel ergens je foto's tegen komt, zorg er dan voor dat je ten alle tijden over de originelen beschikt en dit ook aan kunt tonen.

Zo zijn mijn foto's (totaal ander vakgebied) ooit gepubliceerd op een website waarop men demonstreerde tegen een bepaald onderwerp, iets waar ik absoluut niet achter stond en dus niet wilde dat mijn foto's daarvoor gebruikt werden. Het heeft wat moeite gekost en heb zelfs brieven moeten sturen naar de internetprovider van de persoon in kwestie, maar uiteindelijk waren de foto's weg. Dit is dan een extreem voorbeeld terwijl het natuurlijk nog verder zou kunnen gaan (rechtzaak), maar aan het eind van het verhaal bezit de fotograaf het intellectuele eigendom en zolang je dat kunt aantonen heeft de 'dief' echt geen poot om op te staan.

Bedankt voor je informatie. Zal volgende keer rekening houden met mijn naam in de foto.  O0
Brandweer Papendrecht