Lucas en Autopulse

Auteur Topic: Lucas en Autopulse  (gelezen 87789 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest13155

  • Gast
Reactie #110 Gepost op: 27 september 2012, 14:31:09
En wat was de uitkomst? Als dat niet te gevoelig ligt voor je uiteraard.


Renee

  • Instructeur A/AM/B
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • geïnteresseerde
Reactie #111 Gepost op: 27 september 2012, 15:06:05
Ik vroeg hem hetzelfde als hier, wat zijn ervaringen waren en hij vertelde mij heel eerlijk dat hij ook geschrokken was van het letsel van die meneer. Hij had dit niet eerder zo gezien.


guest13155

  • Gast
Reactie #112 Gepost op: 27 september 2012, 15:24:42
Kon hij het letsel wel verklaren? Dat alles niet helemaal op de goede plek zat bijvoorbeeld?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Lijkt me toch niet "standaard" zulk letsel.


Renee

  • Instructeur A/AM/B
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • geïnteresseerde
Reactie #113 Gepost op: 27 september 2012, 15:29:13
hij heeft uitgelegd hoe het werkt en dat het apparaat bepaald hoe hard de massage moet zijn, meneer was aan klussen en had dus wel wat stof en zaagsel op zich wat ze er niet makkelijk afkregen.
Hij zou het ook nog overleggen met de verpleegkundige. Ik laat het wel weten als er meer bekend is...


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #114 Gepost op: 27 september 2012, 21:53:15
Alle ambulances in Zeeland zijn uitgerust met de Lucas II
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


rzandstra

  • Medisch Assisterend Technicus Interventiecardiologie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • I'll try to be nicer, if you try to be smarter.
Reactie #115 Gepost op: 29 september 2012, 20:40:08
Beste Renee,

Ik werk op de hartcatheterisatie, waar ik nogal eens met (langdurige) reanimaties te maken heb. Als we drie kwartier tot een uur aan het reanimeren zijn geweest gebeurt het ook wel dat het borstbeen ingedeukt is. Hiermee wil ik niet zeggen dat het bij elke reanimant gebeurt, maar het is iets dat ik wel vaker zie, zowel met als zonder lucas.

Groet,

RobZ
Eerste Hulpverlener LOTUS


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #116 Gepost op: 30 september 2012, 01:14:53
Beste Renee,

Ik werk op de hartcatheterisatie, waar ik nogal eens met (langdurige) reanimaties te maken heb. Als we drie kwartier tot een uur aan het reanimeren zijn geweest gebeurt het ook wel dat het borstbeen ingedeukt is. Hiermee wil ik niet zeggen dat het bij elke reanimant gebeurt, maar het is iets dat ik wel vaker zie, zowel met als zonder lucas.

Groet,

RobZ
If it doesn't hurt it doesn't help is het devies toch bij een reanimatie? ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Renee

  • Instructeur A/AM/B
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • geïnteresseerde
Reactie #117 Gepost op: 30 september 2012, 11:05:54
Dat is mij ook bekend, helaas heb ik meerdere mensen gezien na reanimatie maar zo extreem niet eerder.


rzandstra

  • Medisch Assisterend Technicus Interventiecardiologie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • I'll try to be nicer, if you try to be smarter.
Reactie #118 Gepost op: 30 september 2012, 17:42:58
@Renee, ik ga niet in op details, maar geloof me dat ook ik wel eens met open mond heb staan kijken naar een patiënt waar je echt een kommetje had waar je het sternum zou verwachten!

@jvo: dat nemen sommigen (met name op bepaalde afdelingen) wel erg letterlijk ;)

Groet,

Rob
Eerste Hulpverlener LOTUS


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #119 Gepost op: 30 september 2012, 18:09:51
If it doesn't hurt it doesn't help is het devies toch bij een reanimatie? ;)

Ja en nee, inderdaad moet er voldoende diep gedrukt worden en wordt er vaker niet diep genoeg gedrukt dan te diep. Wel is het zo dat iedere gebroken rib betekent dat iets minder bloed rondgepompt wordt en hoe meer ribben gebroken hoe sterker dat nadelige effect wordt.