Lucas en Autopulse

Auteur Topic: Lucas en Autopulse  (gelezen 87060 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #210 Gepost op: 3 september 2013, 23:53:42
Citaat van: CM link=msg=1197975 date=1378205513
Ik kan en mag natuurlijk niet voor Joffry spreken maar als ik tussen de regels door lees dan bedoelt hij de niet gediagnosticeerde jonge volwassenen.

CM

Inderdaad  ;)   Kinderen tot 12 jaar mogen trouwens niet onder een LUCAS apparaat, apparaat is er niet op afgestemd, oa de ''stamper'' kan het lijfje niet masseren en kan het lijfje niet raken en massagediepte is gefixeerd op  5 cm.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #211 Gepost op: 3 september 2013, 23:57:36
In 2012 is er een masterthesis onderzoek gedaan door een student sociologie Lisette Boer getiteld:
''De discretionaire ruimte van ambulanceverpleegkundigen onder druk?''
Een onderzoek naar zowel de invloed van de wettelijke bepalingen die ten grondslag liggen
aan het Landelijk Protocol Ambulancezorg als de invloed van sociale variabelen op het
diagnose- en behandelproces van ambulanceverpleegkundigen.

Voor geďnteresseerden heb ik op aanvraag een digitale kopie beschikbaar.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #212 Gepost op: 4 september 2013, 00:09:44
Citaat van: Expert link=msg=1198039 date=1378213485
Breeman deed onderzoek naar de situatie in de regio Rotterdam. Franschman deed datzelfde voor zijn promotieonderzoek voor de Amsterdamse regio. Daarbij lag zijn focus vooral op het traumatisch hersenletsel. Los van de focus kwam hij tot dezelfde conclusie aangaande de adherentie ten aanzien van protocollair handelen door ambulanceverpleegkundigen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19632024

Expert

Het viel me op dat Franschman et al spreken over paramedics & physicians, terwijl het in de onderzochte materie gaat om ambulanceverpleegkundigen en artsen. In een onderzoeksvraag- en verslag zou de beschrijving op zn minst coherent en accuraat moeten zijn zonder multipele interpretatie.De HEMS zorg wordt betiteld als EMS, op zich geen verkeerde omschrijving ware het niet dat in het amerikaanse taalgebied onder EMS juist het paramedic systeem wordt bedoeld en niet de prehospitale traumazorg door artsen. Voor buitenstaanders en in dit geval bijvoorbeeld ook Amerikaanse lezers ontstaat er een (onbedoelde) spraakverwarring.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #213 Gepost op: 4 september 2013, 00:21:27
het artikel dat ik bedoel mbt mijnvorige reactie is: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22821147
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


helm

  • Gast
Reactie #214 Gepost op: 4 september 2013, 10:00:20
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1198238 date=1378245222
Inderdaad  ;)   Kinderen tot 12 jaar mogen trouwens niet onder een LUCAS apparaat, apparaat is er niet op afgestemd, oa de ''stamper'' kan het lijfje niet masseren en kan het lijfje niet raken en massagediepte is gefixeerd op  5 cm.

Ik vind het logischer/beter om het lichaamsgewicht te hanteren als criterium in plaats van de leeftijd.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #215 Gepost op: 4 september 2013, 10:05:21
Citaat van: René van der Helm link=msg=1198296 date=1378281620
Ik vind het logischer/beter om het lichaamsgewicht te hanteren als criterium in plaats van de leeftijd.

Dat is het ook, kinderen met aangeboren hartafwijkingen hebben een grotere kans om ooit in de ambulance terecht te komen met hartproblemen als je het vergelijkt met de gezonde leeftijdsgenootjes. Deze kinderen zijn vaak kleiner van postuur en hebben een lager lichaamsgewicht dan gezonde kinderen. Een aantal heeft ook misvorming van de thorax.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #216 Gepost op: 4 september 2013, 16:18:24
Citaat van: René van der Helm link=msg=1198296 date=1378281620
Ik vind het logischer/beter om het lichaamsgewicht te hanteren als criterium in plaats van de leeftijd.

En met name het volume/omvang  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)


Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #218 Gepost op: 18 augustus 2020, 19:58:45
Deze 2 jaar terug op Venticare gezien, erg mooi apparaat. Wij gebruiken de Lucas, tevreden mee, maar dit zag er ook erg goed uit!


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #219 Gepost op: 20 augustus 2020, 08:02:53
Wat zijn de verschillen? Waarom zou je voor de ene of de andere kiezen?